Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعدادی از پزشکان و مدیران دانشگاه های علوم پزشکی این استان در دیدار با استاندار فارس نقطه نظرات خود را برای کنترل و مهار بیماری کرونا مطرح کردند.

دروازه کازرون را دریابید

دکتر کدیور در ابتدای این نشست خواستار ساماندهی معدود نقاط باقی مانده پر ازدحام از جمله دروازه کازرون شیراز شد.

وی از لزوم توجه به اقشار آسیب پذیر و هدایت کمک‌های خیرین به سمت کسانی که بر اثر شیوع بیماری کرونا کسب و کارهای خود را از دست داده اند نیز تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرورت ایجاد نقاهتگاه های بیشتر در شهرستان های فارس

دکتر ایزدپناه همدلی کنونی در بین مسولان ارشد این استان و کادر درمانی فارس را مثال زدنی دانست و گفت: مردم این استان به خوبی پذیرفته‌اند که برای مهار این بیماری باید موارد بهداشتی را رعایت کرده و دستورالعمل ها را جدی بگیرند.

وی خواستار تداوم اقدامات اتخاذ شده برای شکست کرونا شد و افزود: ایجاد نقاهتگاه ها در شهرستان های استان فارس یکی از مواردی است که باید به جد مدنظر قرار و برای ایجاد آن سریعا اقدام شود.

وی ادامه داد: بیمارانی که از بیمارستان ها مرخص می شوند باید دوره ای را در نقاهتگاه ها نگهداری و بعد به جامعه بازگردند.

پزشکان: زیرساخت تست کرونا در فارس توسعه یابد

دکتر اکبری با تاکید بر این مطلب که از ابتدای شیوع بیماری کرونا کادر درمانی این استان بطور مداوم مورد حمایت مسولان ارشد فارس قرار داشته‌اند. گفت: براساس تاکیدات سازمان بهداشت  باید زیرساخت انجام تست کرونا در فارس تقویت شود.

وی اضافه کرد: در روزهای ابتدایی در این استان حدود ۵۰ تست در روز انجام می شد و اکنون این آمار به ۶۰۰ تست در روز افزایش پیدا کرده است.

اکبری ادامه داد: مراکز نقاهتگاهی در شهرستان های آباده، کازرون،لار،جهرم و فسا پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا تاکنون در استان فارس تحت مدیریت بوده ،اظهار داشت: هنوز در فارس تخت های پیش بینی شده عادی و بخش ویژه برای بستری بیماران کرونایی بیش از ۳۰ درصد اشغال نشده است.

واقعا خسته نباشید

دکتر میراحمدی در ادامه این نشست گفت:  خدمات شایسته ای در سراسر این استان برای کنترل بیماری کرونا انجام و به تمام مواردی که در جلسه گذشته پزشکان با استاندار فارس که اواخر اسفند ۹۸ برگزار و مطرح شده بود جامع عمل پوشانده شد.

وی به میزان مرگ و میر ناشی از کرونا اشاره کرد و گفت: شاخص ها نشان از کنترل و کاهش مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کرونا داشت تا زمانی که بعضی از مردم قصد سفر کردند و دوباره این روند در کشور رو به افزایش رفت.

میراحمدی ادامه داد: درصد مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در استان فارس به نسبت کل کشور بسیار کمتر است  و این روند ناشی از تلاش کادر درمانی،مدیران و مردم است.

وی اضافه کرد: کره جنوبی کشوری شاخص در کنترل بیماری کرونا است و امیدوارم ما هم بتوانیم این روند را تکرار کنیم.

وی اظهار داشت: استان فارس اکنون از نظر تعداد مبتلایان به بیماری رتبه ۱۴ دارد و اگر این مقایسه به نسبت جمعیت محاسبه شود فارس از نظر ابتلا جز آخرین ها در سطح کشور محسوب می شود و همچنین شیراز نیز بهترین وضعیت را در بین سایر کلانشهرهای کشور به خود اختصاص داده است.

وی حفظ و تداوم روند کنونی را نیازمند رعایت نکات بهداشتی و در خانه ماندن مردم دانست و گفت: تعطیلی مراکز آموزشی،اماکن گردشگری و مذهبی،ناوگان حمل و نقل عمومی و سایر موارد در استان فارس باعث شده که روند ابتلا به بیماری در این استان بسیار کمتر از سایر نقاط کشور باشد و حفظ این روند نیازمند تداوم این شرایط حتی با سخت گیری های بیشتر در روزهای آینده است.

ازدحام در سوپر مارکت ها مدیریت شود

دکتر رضائیان زاده  در ادامه جلسه  عنوان کرد: بعضی مراکز خرید و سوپر مارکت ها در این شرایط به محل تجمع مردم تبدیل شده که می توان در لحظه از ورود تعدادی مشخص مشتری به این محل ها جلوگیری و از شلوغی در این اماکن و سرعت بخشی به انتشار بیماری جلوگیری کرد.

افزایش شمار مبتلایان در روزهای آینده جای نگرانی ندارد

استاندار فارس نیز در این نشست با بیان اینکه روز به روز درصد ابتلا به بیماری کرونا در بین افرادی که در این استان از آنها تست گرفته می شود رو به کاهش است،گفت: این روند نشانه های خوبی از کنترل بیماری در این استان دارد که جای بسی امیدواری است.

عنایت الله رحیمی افزود: میزان انجام تست کرونا در روزهای گذشته در سطح این استان افزایش یافته و به نزدیک  ۶۰۰ تست روزانه رسیده و در پی آن ممکن است آمار بیماران نیز افزایش یابد که این موضوع جای نگرانی ندارد زیرا بر اثر افزایش تست گیری است.

استاندار فارس اظهار داشت: در خصوص ترددهای ضروری نیز کارت هایی صادر شده که برخی افراد مانند پزشکان و کسانی که دچار بیماری‌های مختلف بوده و نیاز به تردد اضطراری دارند بتوانند این کار را انجام دهند.

وی در خاتمه گفت: کمیته هایی در ایست بازرسی های سطح شهرهای استان فارس زیر نظر فرمانداری هر شهرستان ایجاد شده که سریعا در محل در خصوص این موارد تصمیم گیری می کنند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر ، کوهچنار ، فراشبند ، خرامه ، لامرد ، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، اوز ، خنج ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و دو بیمارستان شهید چمران و شهید فقیهی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می دهند ، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب توسط ارتش جمهوری اسلامی در شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا ابتلا به بیماری بیمارستان جمهوری اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی گردشگری بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ابتلا به بیماری استاندار فارس بیماری کرونا استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۴۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به شرایط رطوبتی و وضعیت دمای مناسب برای شیوع بیماری زنگ زرد گندم به دلیل بارش‌های اخیر در این استان، بر ضرورت پایش مزارع گندم و مبارزه به موقع با این بیماری تاکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان‌پور با اشاره به نشانه‌های این بیماری که به صورت پودر زرد رنگ بر روی برگ‌های گیاه قابل مشاهده است، پایش به موقع مزارع گندم و سمپاشی مناطق آلوده را مهمترین اقدام برای پیشگیری از گسترش این بیماری دانست.

وی افزود: در شمال غرب و غرب استان فارس به دلیل رطوبت و شرایط محیطی مناسب برای رشد و تکثیر این بیماری، اقدام به رصد و کانون کوبی مناطق آلوده شده و خوشبختانه خسارتی به مزارع وارد نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه این بیماری قارچی می‌تواند باعث کاهش عملکرد در مزارع گندم باشد، تصریح کرد: با توجه به اینکه بارندگی‌های اخیر توانسته تنش رطوبتی که مزارع گندم با آن مواجه بودند را کم کند اقدام به موقع نسبت به مبارزه با این بیماری بسیار با اهمیت است. 

مجتبی دهقان‌پور بیان کرد: همکاران ما در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در خدمت کشاورزان عزیز استان فارس هستند و سم مورد نیاز نیز در تمامی فروشگاه‌های عرضه سموم کشاورزی به اندازه کافی مهیا است.

انتهای پیام/442/

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • جابه‌جایی بیش از ۱۴۸۰۰ مسافر با حمل و نقل ریلی در فارس
  • جابه‌جایی بیش از ۱۴۸۰۰ مسافر با حمل و نقل ریلی / نوروز با طعم برنامه‌های فرهنگی
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در استان فارس
  • ضرورت پایش مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم در فارس
  • موفقیت قابل توجه توزیع میوه در طرح تنظیم بازار فارس
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • رضایت مسافران نوروزی از سفر به شیراز
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • اقدامات ایران در سال گذشته برای مقابله با گرد و غبار