Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمارهای رسمی نشان می‌دهد کشور ترکیه نیز از شیوع کرونا مصون نمانده است. تعداد مبتلایان این کشور تاکنون 15679 نفر رسیده است که از این بین 277 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، ترکیه یکی از کشورهایی است که برای مقابله با شیوع کرونا در آن از همان ابتدا تدابیر سختگیرانه‌ای برای ورود و خروج از مرزهایش اتخاذ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تدابیر برای کشورهای درگیر کرونا شدیدتر بود به نحوی که دولت این کشور مراودات تجاری با ایران را به حداقل رساند و مرزهای ایران را به روی محموله‌های ایرانی بست حتی این کشور اتباع خود را که در ایران حضور داشتند نیز پس از وقفه چندین روز پذیرفت.

همچنین دولت این کشور مدارس و دانشگاه‌ها را نیز به مدت 3 هفته تعطیل کرد و کلیه مسابقات ورزشی نیز به مدت 3 هفته بدون حضور تماشاچی برگزار شده علاوه‌بر این مراکز تجمع مانند سالن‌های سینما، تئاتر، تالارهای عروسی، رستوران و کافه‌ها با موسیقی زنده و... نیز به طور موقت بسته شدند.

از محدودیت‌های دیگری که در شهرهای ترکیه وضع شده، ممنوعیت خروج سالمندان از منازل است که بر این اساس مردم بالای 65 سال نباید از منزل خارج شوند که در غیر این صورت با جریمه 3150 روبرو خواهند شد. همچنین سالمندان نیز در این کشور می‌توانند نیازهای خود را از طریق تماس با سامانه 156 برطرف کنند.

با این حال آمارهای رسمی نشان می‌دهد کشور ترکیه نیز از شیوع کرونا مصون نمانده است. تعداد مبتلایان این کشور تاکنون 15679 نفر رسیده است که از این بین 277 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا این روزها در همه شهرهای ترکیه مخصوصا استانبول با سرعت بیش از روزهای گذشته در حال گسترش است و مردم این شهرها به ویژه استانبول خود را قرنطینه خانگی کرده‌اند.

استانبول یکی از مراکز مهمی است که برای تمامی مردم ترکیه و گروه‌های سیاسی اجتماعی آن دارای اهمیت ویژه است این شهر از همان ابتدای شیوع کرونا برخی محدودیت‌ها در مراکز مهم آن از جمله فرودگاه آن ایجاد شد. ضدعفونی کردن سالن‌های آن و کاهش پروازها از اقدامات مسئولان این شهر در فرودگاه استانبول بوده است.

شهر استانبول برای اردوغان و نزدیکان سیاسی‌اش اهمیت استراتژیکی دارد. زیر وی در این شهر به مرور رشد کرده و به پست کنونی‌اش رسیده است.

با وجود اینکه در این سال‌ها حزب عدالت  و توسعه در این شهر پیروز انتخابات‌های گوناگون بوده اما در آخرین انتخابات شهرداری‌های ترکیه حزب عدالت و توسعه بازنده انتخابات شد. در حال حاضر امام اوغلو با توجه به شیوع کرونا به دنبال تعطیلی شهر بزرگ استانبول است اما تاکنون اردوغان با این موضوع موافقت نکرده است زیرا نمی‌خواهد به آسانی سخن مخالفانش را بپذیرد.

با این حال دولت اردوغان تاکنون بسته‌های حمایت مالی به ارزش 33 میلیارد یورو برای تامین لوازم بهداشتی مورد نیاز، اقدام پیشگیرانه و حمایت‌های معیشتی از جامعه اختصاص داده است.  همچنین به کارمندان دولتی 15 روز مرخصی با حقوق داده است.

علاوه‌بر این برای خانواده‌ها اینترنت خانگی نامحدود ارائه کرده است. سفارشات روزانه مردم به صورت اینترنتی انجام می‌شود و علاوه‌بر آن حقوق بازنشستگان و کارمندان نیز برای در خانه ماندن افزایش یافته است.

انتهای پیام/4141

منبع: آنا

کلیدواژه: استانبول شیوع کرونا کرونا ترکیه شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۴۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلایندگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شاخص کیفی شهرها در چه سطحی قرار دارد، لازم است بدانیم امروز هوای هیچکدام از شهر در وضعیت ناسالم و آلوده قرار ندارد و تعداد ۲۲ شهر سالم و پاک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، بنابراین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفی هوای هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش)، ناسالم برای عموم (قرمز) و ناسالم (نارنجی) قرار ندارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در کلانشهرهای اصفهان با شاخص ۶۵، کرج با شاخص ۶۷، تهران با شاخص ۷۰، شهرکرد با شاخص ۹۹، بیرجند با شاخص ۵۱، مشهد با شاخص ۵۳، اهواز با شاخص ۶۷، زنجان با شاخص ۸۸، سمنان با شاخص ۶۴، زاهدان با شاخص ۹۰، قزوین با شاخص ۵۷، قم با شاخص ۵۸، سنندج با شاخص ۷۹، یاسوج با شاخص ۵۸، کرمان با شاخص ۶۱ و اراک با شاخص ۶۲، وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته پنجم اردیبهشت، شهرهای اصفهان، کرج، بوشهر، تهران، بیرجند، مشهد، اهواز، زنجان، زاهدان، قم، سنندج، کرمان، کرمانشاه، اراک و همدان، وضعیت هوای سالم (زرد) بودند.

در همین راستا، شاخص کیفیت هوا امروز در کلانشهرهای تبریز با شاخص ۳۱، اردبیل با شاخص ۲۱، بوشهر با شاخص ۴۶، بجنورد با شاخص ۴۲، کرمانشاه با شاخص ۴۱ و همدان با شاخص ۴۶، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، اما روز گذشته شهرهای تبریز، اردبیل، شهرکرد، بجنورد، سمنان، قزوین، یاسوج، بندرعباس و یزد با شاخص ۲۲، در وضعیت پاک (سبز) ثبت شدند.

به این ترتیب امروز شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای ارومیه، ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم‌آباد، ساری، بندرعباس و یزد، ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته شهرهای ارومیه، ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم‌آباد و ساری، بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای)، بسیار ناسالم (بنفش)، ناسالم (قرمز) و ناسالم (نارنجی) ثبت نشدند، تعداد ۱۶ شهر سالم (زرد)، شش شهر پاک (سبز) و شمار ۹ شهر بدون داده ثبت شده‌اند، به‌طوری که روز گذشته تعداد ۱۵ شهر سالم (زرد)، شمار ۹ شهر پاک (سبز) و هفت شهر بدون داده درج شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 747824

دیگر خبرها

  • شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • با هزینه کم به 3 شهر ترکیه سفر کنید
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • همراه داشتن چه وسایلی در فرودگاه استانبول جرم است؟
  • کابینی برای استراحت در فرودگاه ترکیه!
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا