Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه  فرمانداری مشهد، سید محمدرضا هاشمی افزود: ورود خودروهای سبک به مشهد در ۱۳ فروردین ۹۸ حدود ۸۸ هزار خودرو بوده که در ۱۳ فروردین امسال به هزار و ۵۰ خودرو رسیده و کاهش ۸۴ درصدی را نشان می‌دهد و در این میان تعداد ورود خودروهایی با پلاک غیر مشهد نیز  انگشت‌شمار بوده است.

وی ادامه داد: ورود مسافر در روز ۱۳ فروردین سال ۱۳۹۸ از طریق پایانه‌های مسافربری شهرستان مشهد ۲۳ هزار و ۱۲۰ نفر بوده که این تعداد امسال به ۸۶۰ نفر رسیده و کاهش ۹۶درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هاشمی اضافه کرد: مصرف بنزین در ۱۳ فروردین پارسال، سه میلیون و ۵۳۸ هزار لیتر بوده که در ۱۳فروردین ۹۹ به ۶۷۱ هزار لیتر رسیده و کاهش ۸۱ درصدی را نشان می‌دهد.

فرماندار مشهد اضافه کرد: در مجموع ۱۳ فروردین امسال یک رام‌قطار با ۷۹ مسافر وارد مشهد شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش ۹۹ درصدی را شاهد هستیم.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی یک مصوبه ملی است که از سوی کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور، مدیریت، اجرا و نظارت می‌شود.
مدت تعیین شده اجرایی برای این طرح هشتم تا پانزدهم فرودین ماه جاری است و در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، این زمان تمدید خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فاصله‌گذاری اجتماعی به معنای تلاش برای به حداقل رساندن تماسهای بین فردی است.
این تصمیم شامل شهروندانی است که فاقد علائم ظاهری ابتلا به بیماری کرونا هستند یعنی بیمار یا مشکوک به ابتلای به کرونا نیستند اما ممکن است ناقل ویروس عامل این بیماری باشند. بر این اساس سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی برای قطع چرخه انتقال ویروس در میان مردم عادی اتخاذ شده است.
اجرای این طرح مراحل مختلفی دارد که برخی از آن پیشتر اجرا شده‌اند و هم‌اینک اقداماتی دیگر بر تمهیدات گذشته افزوده می‌شود.
از جمله اقدامات در چارچوب اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که تاکنون نیز اجرایی شده تعطیلی مدارس، دانشگاهها، مراکز خرید غیرضروری، اماکن ورزش عمومی و همچنین ممانعت از برپایی تجمع‌هایی مانند مراسم ختم و عروسی است.
به حداقل رساندن مسافرت‌های بین‌شهری نیز از مواردی است که در قالب اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پیگیری می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا ابتلا به بیماری تعطیلی مدارس خودرو مشهد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی فاصله گذاری اجتماعی ۱۳ فروردین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۵۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟

اخیراً اصطلاح جدیدی  اسم  «انگشت آیفون» رایج شده است. این موضوع نگرانی‌های جدی را ایجاد کرده است، زیرا انگشت آیفون به این تئوری اشاره دارد که استفاده طولانی مدت از تلفن‌های هوشمند، به‌ویژه آیفون‌ها، ممکن است اثری روی انگشت صورتی باقی بگذارد که اغلب برای پشتیبانی از دستگاه در حین کار با یک دست استفاده می‌شود.

به گزارش ایتنا،اخیراً نگرانی جدیدی در رابطه با اثرات بالقوه استفاده طولانی مدت از گوشی‌های هوشمند پدیدار شده است، زیرا اصطلاح «انگشت آیفون» با اشاره به علامت یا خمشی که ممکن است به دلیل نگه داشتن گوشی به روشی خاص روی انگشت صورتی ظاهر شود، گسترش یافته است. 

این روزها اصطلاح جدیدی  اسم  «انگشت آیفون» رایج شده است. این موضوع نگرانی‌های جدی را ایجاد کرده است، زیرا انگشت آیفون به این تئوری اشاره دارد که استفاده طولانی مدت از تلفن‌های هوشمند، به‌ویژه آیفون‌ها، ممکن است اثری روی انگشت صورتی باقی بگذارد که اغلب برای پشتیبانی از دستگاه در حین کار با یک دست استفاده می‌شود.

تشخیص «انگشت آیفون»
هیچ شکی وجود ندارد که استفاده مداوم از گوشی می‌تواند باعث ایجاد طیف وسیعی از مشکلات شود، و در حالی که برخی ادعاها در مورد آسیب‌، ممکن است اغراق‌آمیز باشند، برخی دیگر واقعی هستند و آسیب‌های جدی و طولانی‌مدت به همراه دارند.

در میان این موارد چیزی است که به نام «بدشکلی بالینی» شناخته می‌شود، که تغییر شکل انگشت است که باعث خم شدن نوک انگشت کوچک در نزدیکی انگشت حلقه می‌شود.

برای تعیین اینکه آیا کسی «انگشت آیفون» دارد یا خیر، باید هر دو انگشت صورتی را روی دستان خود بکشند و ببینند که آیا یکی از آنها تفاوت محسوسی با دیگری دارد، به ویژه در دست غالب خود که در آن گوشی را گرفته است. ممکن است یک خم یا برآمدگی در مفصل پایینی انگشت کوچک وجود داشته باشد.

نظر پزشکان
بسیاری از جراحان ارتوپد ایده «انگشت آیفون» را به عنوان یک موضوع گسترده رد کرده‌اند و توضیح می‌دهند که اکثر تصاویری که ادعا می‌کنند شکاف‌ها و تغییرات انگشت صورتی را نشان می‌دهند، تنها تغییراتی را در آناتومی طبیعی نشان می‌دهند و شواهدی از بیماری ناشی از گوشی‌های هوشمند نیستند. 

خوشبختانه، پزشکان می‌گویند تلفن‌های همراه آنقدر سنگین نیستند که جریان خون را متوقف کنند یا به اعصاب آسیب بزنند. در حوزه پزشکی به طور کلی، هیچ تشخیص رسمی برای «انگشت آیفون» وجود ندارد.
 

چندین مشکل دیگر
اگرچه مفهوم «انگشت آیفون» هنوز نامشخص است، کارشناسان به کاربران گوشی‌های هوشمند هشدار می‌دهند که اثرات بالقوه استفاده بیش از حد از این دستگاه‌ها را برای سلامتی نادیده نگیرند.

استفاده طولانی مدت از گوشی می‌تواند به بسیاری از مشکلات مفاصل و مشکلات اسکلتی عضلانی منجر شود، در حالی که سندروم آرنج گوشی هوشمند هم هست که از نظر پزشکی به عنوان سندرم تونل کوبیتال شناخته می‌شود، افرادی که معمولاً هنگام ارسال پیام‌ها آرنج خود را برای مدت طولانی تا بیش از ۹۰ درجه خم می‌کنند، تاثیر می گذارد. 

به‌علاوه، چیزی به نام «شست پیامک» یا گردن مخوف هم وجود دارد.

در مورد گردن، پزشکان معتقدند که وزن سر حدود ۴.۵ تا ۵.۵ کیلوگرم است، که هنگام خیره شدن به گوشی هوشمند، وقتی به پایین نگاه می‌کنید، بار روی عضلات گردن خود را افزایش می دهید. این فشار اضافی می‌تواند باعث درد و اسپاسم عضلانی شود.

راه‌های پیشگیری
شاید با خواندن این مقاله، نگران سندرم انگشت آیفون شوید. اما بهتر است بدانید که اوضاع آنچنان هم نگران کننده نیست ولی مهم است که خطرات احتمالی ناشی از استفاده طولانی مدت از تلفن هوشمند را بپذیریم.

انجام اقدامات پیشگیرانه و محدود کردن استفاده از گوشی هوشمند، و همچنین تغییر روش حمل آن، می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به مشکلات اسکلتی عضلانی یا هر بیماری دیگر مانند «انگشت آیفون» کمک کند.

tags # آیفون سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • انتقاد تند از کریمی قدوسی بعد از ادعای جنجالی اش در حوزه نظامی / نه مسئولیت دارد نه عقوبت می شود!
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکارهای مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می آیند (+عکس)
  • پس‌لرزه‌های توئیت عجیب کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می رسد
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد
  • ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • بلاتکلیفی ۲۰۰۰ خودروی برقی وارداتی
  • در مشهد هیچ کارتن‌خوابی وجود ندارد!