Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو ائتلاف سائرون در عراق ضمن انتقاد از اقدام اخیر مأمور تشکیل کابینه در عراق، شروط این ائتلاف برای حمایت از وی را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ریاض المسعودی» عضو ائتلاف سائرون در عراق، امروز (پنجشنبه)، همزمان با انتقاد از اقدام  «عدنان الزرفی» مأمور تشکیل کابینه در جلب رضایت کشورهای اروپایی گفت که این ائتلاف در صورتی از نخست‌وزیری وی حمایت خواهد کرد که به شروط این ائتلاف پایبند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری «المعلومه»، عضو ائتلاف سائرون در عراق در این خصوص گفت که عدنان الزرفی در نتیجه پذیرش ائتلاف سائرون نبوده است بلکه برهم صالح رئیس‌جمهور عراق وی را مأمور تشکیل کابینه کرده و تاکید کرد که حمایت ائتلاف سائرون از الزرفی نیازمند رعایت برخی شروط است.

عضو ائتلاف سائرون ادامه داد:‌ «از جمله شروط ما امکان اقناع قدرت‌های سیاسی شیعه مخالف او (الزرفی) است و همچنین انتخاب شخصیت‌هایی کاملا مستقل و بدون طرفداری از فراکسیون‌های غیرشیعه مثل فراکسیون‌های کُرد و سُنی است.»

ریاض المسعودی در ادامه گفت که ائتلاف سائرون بشدت متعجب است که چرا الزرفی برای اطمینان‌دهی با سفرای اتحادیه اروپا دیدار کرده است.

وی همچنین ادامه داد: «برای او بهتر بود که او ابتدا به قدرت‌های داخلی معترض اطمینان دهد».

المسعودی افزود که الزرفی با اتخاذ اصل دیدار با قدرت‌های خارجی به رأی خارجی‌ها امید بسته است و اقناع رؤسای  فراکسیون‌ها و رهبران داخلی عراق را رها کرده است که این برآورد اشتباه الزرفی و تیم مذاکره‌کننده او را نشان می‌دهد.

عدنان الزرفی مأمور تشکیل کابینه عراق، روز جمعه، با سفرای ایالات متحده، انگلیس، فرانسه، چین و روسیه، دیدار و ادعا کرد که اگر کابینه وی رأی اعتماد بگیرد، سیاست خارجی متوازنی اتخاذ خواهد کرد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/.

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سائرون شروط عدنان الزرفی مأمور تشکیل کابینه عضو ائتلاف سائرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۵۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ائتلاف اردنی از حمله ایران به اراضی اشغالی

یک ائتلاف اردنی از پاسخ موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

به گزارش مشرق، ائتلاف احزاب ناسیونالیست و چپ‌گرای اردن امروز-سه‌شنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی حق مشروع این کشور در مقابله با سرکشی رژیم اشغالگر و تجاوز مکرر به حاکمیت کشورها است.

طبق گزارش المیادین، این ائتلاف تاکید کرد: پاسخ ایران در حمایت و پشتیبانی از ملت و مقاومت فلسطین بود.

ائتلاف احزاب ناسیونالیست و چپ‌گرای اردن خاطرنشان کرد: نقض حاکمیت اردن را به‌طور قاطعانه محکوم می‌کنیم و ما خواهان بستن پایگاه‌های نظامی ناتو در خاک کشورمان هستیم.

پیش از این «ایمن الصفدی» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه اردن در گفت‌وگویی با شبکه ماهواره‌ای «المملکه» در توجیه مشارکت کشورش در مقابله با عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت: «اردن به دنبال تنشی با ایران نیست، ما خواهان روابطی خوب با ایران متکی بر اصل دخالت نکردن در امور داخلی و اصل احترام هستیم.»

الصفدی در ادامه نیز مدعی شد: «این ارزیابی وجود داشت که خطر جدی سقوط پهپادها و موشک‌های ایرانی در اردن وجود دارد و نیروهای مسلح (اردن) با این خطر مقابله کردند، اگر این خطر از جانب اسرائیل هم باشد، اردن همین اقدام را انجام خواهد داد.»

وزیر خارجه اردن در ادامه با سرزنش رژیم اشغالگر صهیونیستی گفت: این اسرائیل بود که این بحران را آغاز کرد.

او در ادامه مصاحبه‌اش با شبکه «المملکه» گفت: «تداوم جنگ علیه نوار غزه موجب گسترش جنگ و بروز تنش بیشتر در منطقه شده و کار را به جنگی منطقه‌ای خواهد کشاند.»

الصفدی افزود: «چالش کنونی این است که مانع از تنش بیشتر شویم و مسؤولیت آن بر گردن اسرائیل است چراکه جرقه این تنش حمله اسرائیل به کنسولگری ایران است.»

همچنین ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: روابط ما با اردن دوستانه است و در طول ماه‌های گذشته، تماس‌های مستمری بین مقامات ۲ کشور وجود داشته است و گفت‌وگوهای بسیار خوبی بین وزرای امور خارجه دو کشور در خصوص نحوه مقابله با اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی انجام شده است.

وی ادامه داد: ما امیدواریم با نگاه مشترک به تهدیدهای رژیم صهیونیستی نسبت به موضوع صلح و امنیت در منطقه، این گفت‌وگوها و رایزنی‌ها بین ۲ کشور ادامه پیدا کند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • همکاری ایران و روسیه برای رسیدن به ائتلاف دفاعی
  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود به جهانیان را ثابت کرد
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • ادعای سنتکام درباره هدف قرار دادن دو پهپاد یمنی
  • انتقاد عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی از ناتوانی ارتش اشغالگر در جنگ غزه
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • حمایت ائتلاف اردنی از حمله ایران به اراضی اشغالی