Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@02:59:55 GMT

تبدیل بحران کرونا به فرصت در قم/ راه‌اندازی خط تولید ماسک

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۵۱۰۸

تبدیل بحران کرونا به فرصت در قم/ راه‌اندازی خط تولید ماسک

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: وقتی ۳۰ بهمن‌ماه خبر شیوع کرونا ویروس در قم مطرح شد، رسانه‌های معاند و ضد انقلاب با همکاری نیروهای پیاده نظام خود در داخل انگار مدت‌ها به دنبال سوژه‌ای برای تخریب و سیاه نمایی در قم بودند در بوق‌های رسانه‌ای خود شروع به تخریب قم کردند.

رسانه‌های ضد انقلابی که در طول ۴۱ سال عمر انقلاب اسلامی چشم‌های خود را به استان قم دوخته بودند و با برنامه‌های ضد فرهنگی و غیره برای تخریب این شهر مذهبی به آخر خط رسید بودند، با شیوع ویروس کرونا در قم سوژه خوبی یافته و اقدام به تهیه گزارش‌ها و خبرهای پوشالی در رسانه‌های خود و فضای مجازی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به رغم این همه سیاه نمایی و بوق‌های تبلیغی علیه شهر قم با گذشت تنها ۱۰ روز بحران کرونا در این شهر مدیریت شد؛ هرچند در ابتدای امر بی‌نظمی و یا مشکلاتی وجود داشت اما این بحران باعث شد تا فرصتی را فراهم کند که همه پای کار آمده و به همراه مسئولان، کادر درمانی و نیروهای مسلح و جهادی این بحران را مدیریت کرده و امروز قم را به الگویی در کشور و حتی در دنیا برای مهار بحران تبدیل کند.

مدیریت مطلوب بحران کرونا در قم

تاکنون برای مدیریت بحران ۳۰ جلسه ستاد بحران تشکیل یافته و هم‌چنین برای اطلاع‌رسانی از آخرین وضعیت کرونا شورای اطلاع‌رسانی ظهر پنج‌شنبه در سالن کرامت استانداری قم دوازدهمین جلسه خود را برگزار کرد که در این جلسه به مشارکت خوب اصحاب رسانه قم اشاره شد که هوشمندانه توانستند تخریب‌ها را به فرصت و با تشکیل قرارگاه رسانه‌ای ظرفیت‌های استان قم در زمینه مقابله با بحران را اطلاع‌رسانی کنند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان قم در این جلسه گفت: در بحث شیوع کرونا با توجه به تدبیر مقام معظم رهبری و اقدامات خوب دولت و همراهی مراجع عظام تقلید به مدت ۱۰ روز در کشور مدیریت شد هرچند با این بحران ما افراد زیادی را از دست دادیم و تعدادی از کادر درمانی ما به شهادت رسیدند ولی توانستیم به رغم کمبودها و مشکل تحریم بر این بحران مسلط شویم.

بیژن سلیمان پور افزود: با توجه به اینکه کرونا ابتدا در قم کشف شد در روزهای نخست اندکی بی نظمی‌هایی وجود داشت اما با تدبیر ستاد بحران و همراهی مردم و به ویژه علما و مراجع عظام به ویژه کادر درمانی بر این بحران مسلط شدیم و با توجه به همت کادر درمانی خوشبختانه در قم کم‌ترین شهید در حوزه سلامت را داریم که نشان از دقت بالای پرسنل درمانی قم دارد.

به گفته وی، بعد از ۱۰ روز از بحران تقسیم کار صورت گرفت و فرصتی را برای هم‌بستگی و همدلی بین مردم و همه گروه‌ها و مسئولان ایجاد کرد؛ اصحاب رسانه هم هوشمندانه وارد عمل شدند و با گزارش‌های خبری خود پای کارآمدند که جای تقدیر و تشکر دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم گفت: به رغم تبلیغات منفی که علیه قم شد اکنون در زمینه مدیریت بحران قم جلو افتاده است مشارکت نیروهای جهادی، ستاد مردمی و مجمع امور خیرین سلامت همه و همه این بحران را مدیریت کردند در حالی که کرونا در کشورهایی که خود را ابرقدرت می‌دانند به یک بحران اساسی تبدیل شده و با آن دست به گریبان هستند.

فضاسازی رسانه‌ای علیه حضور اتباع خارجی در قم

وی عنوان کرد: رسانه‌های خارجی و حتی داخلی به فضاسازی و تخریب علیه زائران خارجی که قبل از شیوع کرونا در قم بودند شروع به فضاسازی کردند با تحلیل‌های خبری در رسانه‌ها و پخش کلیپ‌های ساختگی در فضای مجازی، فضا را برای تخریب قم مهیا کردند.

سلیمان پور بیان کرد: ما توانستیم در زمانی که مشکل پرواز هوایی بود و حتی کشورهای مطبوع این زائران راضی به پذیرش اتباع خود نبودند یک هزار و ۳۳۸ نفر از تبعه هندی در قم را ساماندهی در ۵ مرحله زمینه بازگشت را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در شرایطی که در جنگ اقتصادی بودیم واحدهای تولیدی و گروه‌های جهادی وارد کار شده اقدام به تهیه و تولید اقلام بهداشتی و ماسک و لباس‌ها حفاظتی برای کادر درمانی کردند.

معاون استاندار قم با بیان اینکه با همکاری علما و مراجع تقلید فضاسازی ایجاد شده علیه بسته شدن حرم مطهر و مساجد خنثی شد، تصریح کرد: هم‌چنین سیاه نمایی در زمینه تدفین فوتی‌ها با فتوای رهبری مبنی بر غسل و کفن و رعایت موازین شرعی و بهداشتی انجام شد و گروه‌های جهادی اقدام به تدفین فوتی‌ها کردند.

تولید ۸۰۰ محتوای رسانه‌ای در قرارگاه رسانه‌ای قم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این جلسه به انسجام و همکاری اصحاب رسانه برای مقابله با قم هراسی و مدیریت بحران کرونا در قم اشاره کرد و گفت: در قم قرارگاه رسانه‌ای مقابله با کرونا با همکاری ۱۵ خبرنگار تشکیل شد و تاکنون ۸۰۰ محتوای تولیدی اعم از خبر، گزارش و کلیپ تشکیل شده است که اولویت موضع خبری و تولیدی وضعیت معیشتی مردم و حمایت از گروه‌های جهادی و هم‌چنین بحث فاصله‌گذاری اجتماعی است.

سید موسی حسینی کاشانی افزود: در زمینه کنترل فضای مجازی هم ورود خوبی داشتیم و با همراهی پلیس فتا این فضا رصد می‌شود هم‌چنین تاکنون ۹ مصوبه داشتیم و اکثریت این مصوبات هم اجرایی شده است.

راه‌اندازی بزرگترین مرکز تولید ماسک قم در دوران تحریم

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه این جلسه گفت: به رغم مشکل تحریم ما در زمینه تأمین دارو هیچ مشکلی در قم نداریم و با توجه به بحرانی که با آن روبرو بودیم در قم ۸ مرکز برای تأمین مواد اولیه تولید ماسک و اقلام بهداشتی در نظر گرفته شد و با توجه به تحریم‌ها در آینده نزدیک یک مرکز بزرگ با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار ماسک در استان قم افتتاح خواهد شد.

محمد حضوری افزود: هرچند شیوع بحران در قم آغاز شد ولی اکنون مقابله با کرونا در قم کنترل شده است که در آینده شرایط بیماران هم بهتر و مطلوب‌تر خواهد شد و در حال مدیریت بحران کرونا در قم هستیم.

ایجاد خط تولید دارو به رغم جنگ اقتصادی

وی درباره وضعیت کشور درباره داروهای مرتبط با بیماری کرونا، گفت: در زمینه داروهای مرتبط با کرونا کاملاً وابسته بودیم و محدودیت‌هایی در عرضه دارو داشتیم که به دلیل قرنطینه شدن هند، دسترسی به دو هواپیمای خریداری‌شده دارو از هند سخت شد، درنتیجه تصمیم گرفته شد که دارو در داخل تولید شود که خوشبختانه در حال حاضر به رغم جنگ اقتصادی و مشکلات تمام داروهای خط اول، تولید داخل هستند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم اجرای طرح قرنطینه هوشمند را مستلزم داشتن کیت تشخیص بیماری کرونا دانست و عنوان کرد: بر اساس این طرح، افراد مبتلا را به‌صورت هوشمند شناسایی شده و آن‌ها را در صورت نیاز قرنطینه می‌کنیم و ممکن است با انجام این طرح طی روزهای آینده آمار مبتلایان بیشتر شود که گزارش بیشتر آمار به معنی منفی نیست بلکه خط تشخیصی ما را بیشتر می‌کند.

حضوری به وضعیت اقلام بهداشتی در قم اشاره کرد و افزود: تا قبل از شیوع این بیماری، دانشگاه علوم پزشکی قم نظارت بر کیفیت داشته و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان متولی تأمین این کالاها بوده است اما بعد از شیوع این بیماری، بخشی از کار را دانشگاه بر عهده گرفت.

وی با بیان وضعیت استان ازنظر تأمین مواد ضدعفونی‌کننده و ژل ابراز کرد: ازنظر عرضه ژل در استان مشکلی وجود ندارد اما در زمینه تأمین محلول‌های ضدعفونی‌کننده با مشکل مواجه بودیم.

گفتنی است در این جلسه رئیس پدافند غیر عامل هم از آمادگی کامل این پدافند خبر داد و گفت: این پدافند در قالب قرارگاه زیستی با توجه به رزمایشی که قبل از بحران کرونا تشکیل داده توانسته این موضوع را در کنار ستاد بحران مدیریت کند.

کد خبر 4890874

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی قم ویروس کرونا قم ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام طرح غربالگری گرگان سیلاب سال جهش تولید فاصله گذاری اجتماعی بارش باران شهرکرد روز طبیعت تردد وسایل نقلیه بحران کرونا مدیریت بحران اطلاع رسانی کادر درمانی کرونا در قم رسانه ها رسانه ای استان قم هم چنین گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۵۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس این دو شهر تعطیل شد

به گزارش همشهری آنلاین، براساس اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان زاهدان و بنا به اعلام هشدار سطح قرمز نفوذ سامانه شدید بارشی در استان سیستان و بلوچستان، فعالیت مدارس تمامی مقاطع تحصیلی در نوبت عصر امروز (چهارشنبه) به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

همچنین، بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان سراوان، فعالیت آموزشی مدارس شیفت عصر در تمام مقاطع تحصیلی امروز به صورت غیرحضوری خواهد بود.

کد خبر 845162 منبع: تسنیم برچسب‌ها سيل خبر مهم مدیریت بحران مدرسه و مدارس دانش آموز

دیگر خبرها

  • مطالبات شهرداران کلانشهرها پیگیری می‌شود
  • آخرین وضعیت برق و آب مناطق سیل زده هرمزگان
  • تدابیر پیشگیری از سیل از ۶ ماه قبل در استان کرمان انجام شد
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • قطعی آب ۲۰ روستا و قطع برق ۱۶ روستا در هرمزگان
  • قطعی آب ۲۰ روستا و برق ۱۶ روستا در هرمزگان
  • مدارس این دو شهر تعطیل شد
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • راه‌اندازی ۲ بخش بیمارستانی به ظرفیت ۲۱ تخت در صورت وجود بحران
  • شهرداری ساری نیروی مازاد را از حالت تهدید به یک فرصت کسب درآمد تبدیل کند