Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - وزیر ارتباطات: در صورت عدم حل اساسی این مشکل، ممکن است در نقاطی از کشور، حتی شاهد افت کیفیت و سرعت اینترنت کاربران نیز باشیم.
 
گسترش بیشتر شبکه موبایل کشور برای ارتقاء سرعت و پوشش،‌ نیاز به فرکانس دارد که از این نظر دچار محدودیت است.

وزیر ارتباطات ضمن اشاره به این موضوع، به صورت تلویحی مجددا خواستار تجدید نظر سازمان صدا و سیما در خصوص انحصار فرکانسی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا، در حال حاضر تمامی ظرفیت فرکانسی موجود برای اپراتورهای تلفن همراه مصرف شده و با وجودی که مصرف اینترنت کاربران نسبت به ابتدای اسفند به دو و نیم برابر افزایش یافته، نیاز و مطالبه کاربران بیش از این مقدار است، اما امکان عملی آن فعلا فراهم نیست.
به عقیده کارشناسان، تنها راه موجود در حال حاضر، آزادسازی فرکانس‌هایی است که در اختیار سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی بوده و به "فرکانس‌های طلایی" مشهور است.

گفتنی است در این خصوص بارها از سوی وزارت ارتباطات، درخواست آزادسازی این منبع ملی داده شده، اما هیچ اقدام عملی از سوی صدا و سیما تا این زمان انجام نشده است.

حتی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در سلسله بررسی مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹، پیشنهاد داده است در اجرای مواد (۳)، (۶۷)، (۶۸) و (۶۹) قانون برنامه ششم توسعه کشور، وزارت ICT با همکاری سازمان #صداوسیما مکلف به تخصیص دوباره و برگزاری مزایده اجاره باندهای #فرکانس تجاری ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز گردند.



 


وزیر ارتباطات همچنین افزوده که در صورت عدم حل اساسی این مشکل، ممکن است در نقاطی از کشور، حتی شاهد افت کیفیت و سرعت اینترنت کاربران نیز باشیم.

مطابق گزارش ایتنا، طرف مقابل این موضوع یعنی صدا و سیما، تاکنون نه تنها اقدام عملی انجام نداده، بلکه خود را بی‌نیاز از هر گونه پاسخگویی دانسته است.

البته به تازگی، مدیر روابط عمومی این سازمان صرفا در تعریضی به توییت وزیر ارتباطات، آن را درخواستی غیرقانونی دانسته و پیشنهاد کرده که در زمان پخش برنامه‌های پربیننده صدا و سیما، کاربران را به سمت اینترنت سوق دهند:
 

با این تفاصیل، معلوم نیست که عاقبت این معضل چگونه حل خواهد شد و کاربران چه زمانی خواهند توانست کیفیت و سرعت اینترنت را تجربه کنند.
بدین ترتیب و با حل مشکل مزبور، همیشه و حتی در وضعیت‌های بحرانی، کاربردهای اساسی مانند آموزش از راه دور و... به شکل عمومی‌تر و همگانی، قابلیت عرضه دارند تا در بحران‌هایی مانند شیوع کرونا، بتوان بدون تعطیلی، بخش عظیمی از فعالیت‌های علمی، اجتماعی، اقتصادی و... را پیش برد و از ایجاد وقفه در زندگی شخصی/اجتماعی شهروندان جلوگیری نمود.
 
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: صدا و سیما باند فرکانس شبکه تلفن همراه وزیر ارتباطات صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۵۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین اینترنت همراه برای سفر عید کدام است؟

قبل از هر چیزی سال نو مبارک! حتما قصد سفر دارید که دنبال اینترنت هستید. ما قراره بهترین اینترنت همراه رو بهتون معرفی کنیم که دیگه دغدغه اینترنت رو توی سفر نداشته باشید. اینترنت همراه با مودم جیبی، سرویسی هست که توی سفر نوروزی 1403 خیلی براتون کارآمده!

ویژگی بهترین اینترنت همراه ، هرجا بری باهاته

خرید اینترنت همراه، به عنوان بهترین همسفر برای سفرهای نوروزی است. اینترنت همراه یکی از فناوری‌های پیشرفته ارتباطی شناخته می‌شود، عمدتاً برای ارائه اتصالات پرسرعت در مناطقی است که نیاز به مودم همراه دارید. این سرویس پوشش‌دهی شبکه 98% در کل کشور دارد.

سرعت بالاتر نسبت به اینترنت خط

سرویس اینترنت همراه نسبت به اپراتورهای موبایل، سرعت بالاتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. سرعت اینترنت همراه معمولا تا 80 مگابیت بر ثانیه است.

راه‌اندازی سریع و راحت سرویس

یکی از مزایای بارز اینترنت همراه نسبت به اینترنت‌های خط، عدم نیاز به خط تلفن ثابت برای راه‌اندازی آن است. در واقع، با استفاده از مودم و سیم‌کارت، می‌توانید به‌راحتی اینترنت همراه را راه‌اندازی کنید. این روش نه‌تنها سرعت راه‌اندازی را افزایش می‌دهد، بلکه با قابلیت حمل مودم، به شما این امکان را می‌دهد که در هر نقطه‌ای از ایران، سرعت و پایداری اینترنت را تجربه کنید.

اینترنت همراه مناسب برای اتصال همزمان چند کاربر به یک مودم

یکی دیگر از مزایای بارز اینترنت همراه، امکان اتصال همزمان چند کاربر به یک مودم است. به این ترتیب، چند نفر می‌توانند به صورت همزمان از اینترنت با سرعت و کیفیت مناسبی استفاده کنند.

این امکان به ویژه در شرایطی که چندین فرد در یک مکان هستند و نیاز به دسترسی به اینترنت دارند، بسیار مفید است. مثلاً در جلسات کاری یا جلسات مطالعه گروهی، خانواده‌هایی که در سفر هستند، یا حتی در خانه‌هایی که از اینترنت ثابت ندارند، استفاده از اینترنت همراه برای اتصال همه اعضا به یک مودم، راهکاری عالی است.

راهکاری به‌صرفه برای گوشی‌هایی که ریجسترنمی‌شوند!

اگر شما جز کسانی هستید که از گوشی‌هایی استفاده می‌کنید که ریجستر نمی‌شوند، بهترین راهکار برای دسترسی همیشگی و دائمی شما استفاده از اینترنت همراه است. با اتصال به مودم جیبی و همراه، تجربه سرعت بالا و اینترنت پایدار را تجربه می‌کنید.

استفاده بهینه از باتری موبایل

استفاده از اینترنت همراه و مودم همراه در سفرهای نوروزی می‌تواند به شما کمک کند تا در نگهداری شارژ موبایل خود صرفه‌جویی کنید و مدت زمان بیشتری برای استفاده از گوشی خود داشته باشید. زیرا استفاده از وای فای به جای داده موبایل دیرتر شارژ باتری تلفن همراه شما را تمام می‌کند.

پوشش سراسری

شبکه‌های ارائه دهنده‌های اینترنت همراه اغلب پوشش گسترده‌ای دارند و به شما اجازه می‌دهند در مناطق مختلف به اینترنت دسترسی پیدا کنید. این بدان معناست که شما می‌توانید در بیشتر مکان‌ها به اینترنت متصل شوید، حتی در مناطقی که اینترنت ثابت ممکن است در دسترس نباشد.

حالا که با ویژگی‌های بهترین اینترنت همراه آشنا شدید، خوب است که کمی راجب بهترین شرکت ارائه‌دهنده اینترنت همراه هم صحبت کنیم.

بهترین شرکت ارائه‌دهنده اینترنت همراه

در این قسمت چند ویژگی را معرفی می‌کنیم تا شما بتوانید یک شرکت را برای خرید بهترین اینترنت همراه را از بین اپراتورها انتخاب کنید.

سرعت بالا

اینترنت همراه با سرعت بالا و پایدار امکان دسترسی به سایت‌ها، استفاده از برنامه‌ها و مشاهده محتواهای آنلاین را بدون تاخیر فراهم می‌کند. از این رو یکی از ویژگی‌های مهم برای شرکت ارائه‌دهنده اینترنت همراه، سرعت بالا و بدون قطعی است.

پوشش گسترده در کشور

اینترنت همراه باید با پوشش گسترده و قابل اعتماد در مناطق مختلف، حتی در مناطق دورافتاده و روستایی، امکان دسترسی به اینترنت را بدون وقفه فراهم می‌کند. شرکتی که از آن سرویس اینترنت همراه را تهیه می‌کنید باید پوشش‌دهی بالایی در کشور داشته باشد!

پشتیبانی تلفنی 24 ساعته

توجه داشته باشید که هر سرویس اینترنتی به‌خاطر مشکلات احتمالی در دکل‌های مخابراتی ممکن است دچار قطعی شود! پس شما باید اپراتوری را انتخاب کنید که پشتیبانی 24 ساعته داشته‌باشد تا در زمان مشکل قطعی سرویس بتواند به بهترین شکل شما را راهنمایی کند.

ماهان نت؛ ارائه‌دهنده اینترنت همراه برای سفر

شرکت ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت ماهان نت، سرویسی را برای شما ارائه‌کرده است که در هر جایی بتوانید از آن استفاده کنید. اینترنت همراه ماهان نت علاوه بر سرعت 80 مگابیت بر ثانیه، پوشش‌دهی 98 درصدی در سراسر کشور دارد. یعنی شما در هر نقطه از کشور به‌راحتی می‌توانید از سرویس اینترنت همراه استفاده کنید.

علاوه بر این، سرویس‌ اینترنت همراه ماهان نت از لحاظ اقتصادی بسیار به‌صرفه است. در ادامه در خصوص این موضوع نوشتیم.

قیمت کمتر نسبت به اپراتورهای موبایل

با اینکه وزارت ارتباطات با افزایش قیمت ۳۴ درصدی بسته‌های اینترنت موبایل موافقت کرده است، اما این افزایش قیمت فقط بر روی بسته‌های کم حجم اعمال شد و بسته‌های با حجم بیشتر، افزایش قیمت بیشتری را تجربه کردند. به عنوان مثال، در جدول زیر یکی از تعرفه‌های اینترنت ماهان نت را با شرایط مشابه در اپراتورهای موبایل (جمع دو بسته اینترنتی 12 ماهه) مقایسه کردیم.

نام اپراتور

حجم بسته

مدت زمان بسته

قیمت بسته

ماهان نت

250 گیگابایت

یک ساله

720 هزار تومان

اپراتورهای موبایل

160 گیگابایت

یک ساله

964 هزارتومان

با توجه به جدول بالا به‌راحتی می‌توانید مقایسه‌ای از‌ اپراتورهای موبایل با سرویس اینترنت همراه ماهان نت، داشته باشید.

با توجه به توضیحات بهترین اینترنت همراه ، برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده سایر سرویس های اینترنت ماهان نت مانند خرید اینترنت ADSL و اینترنت TD LTEبه آدرس www.mahannet.ir مراجعه فرمایید و یا با شماره 1514 تماس بگیرید.

دیگر خبرها

  • با راه‌اندازی ۱۹ سایت، ۴۳ روستای دیگر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • با راه اندازی ۱۹ سایت ۴۳ روستا به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • اندروید ۱۵ با قابلیت اینترنت ماهواره‌ای می‌آید!
  • اندروید 15 با قابلیت اینترنت ماهواره ای می‌آید!
  • صدا و سیما فرکانس طلایی نسل پنجم را باید تحویل دهد
  • بهترین اینترنت همراه برای سفر عید کدام است؟
  • روستای تنگ پل مسجدسلیمان زیر پوشش شبکه و اینترنت پرسرعت
  • مشترکین سیم‌کارت‌های شاتل موبایل نوروز امسال هر روز عیدی می‌گیرند
  • اینترنت پرسرعت در روستاهای مسجدسلیمان
  • ایجاد اینترنت پرسرعت در روستاهای مسجدسلیمان