Web Analytics Made Easy - Statcounter

همگام با فعالیت کارگاه‌‌های تولید ماسک در سراسر کشور، در استان چهارمحال و بختیاری نیز کارگاه‌های آتش به اختیار و جهادی در تولید ماسک فعال شدند که بصورت رایگان فعالیت می‌کنند و کمبود نیاز مردم را جبران می‌کنند. ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، با شیوع کرونا در ایران همگام با سراسر جهان، رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی بیش از پیش احساس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این نکات بهداشتی که این روزها نه فقط در کشور ما که در بسیاری از کشورها به بحران تبدیل شده، استفاده از ماسک‌های تنفسی برای پیشگیری از این بیماری است.

چرا که ماسک می‌‌تواند جلوی ذرات آلوده را که با تنفس، سرفه و عطسه فرد بیمار در هوا پخش می‌شود را بگیرد و خطر ابتلا را کاهش دهد.

 

95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری غربالگری شدنددرخواست اتاق اصناف از استاندار چهارمحال و بختیاری؛ مالیات کاسبان‌ بخشیده شودبرپایی 4 نقاهتگاه در چهارمحال و بختیاری / توزیع 10 هزار لیتر مواد ضدعفونی توسط سپاه

 

با افزایش ناگهانی تقاضا برخی از مردم برای تهیه لوازم پیشگیری از این ویروس از جمله ماسک، مردم دچار مشکل شدند و کمبود در این مورد احساس شد و گروه‌های مردمی و جهادی با احساس وظیفه همگام با دولت وارد عرصه شدند و در همت جمعی در نقاط مختلف کشور، کارگاه‌های تولیدی شکل گرفت.

خانم خدابخشی یکی از بانوان فعال در عرصه تولید ماسک در قرارگاه فرهنگی بانوان استان در گفتگو با خبرنگار تسنیم  در شهرکرد، گفت: با تعریف مادرانمان از دوران جنگ که مشتاقانه به دلاوران خط مقدم کمک می‌کردند، ما نیز احساس وظیفه کردیم تا در این جهاد سلامتی ، خدمتی هر چند کوچک داشته باشیم.

وی افزود: با الگوگیری از فداکاری پزشکان و پرستاران و با هدف روحیه بخشی و تامین نیازهای مردم‌، برای تولید ماسک تلاش می‌کنیم.

 خدابخشی تاکید کرد: حضور و خدمت ما در این کارگاه‌ها،  دلگرمی برای جهادگران عرصه سلامت و مردم است و تا زمانی که این‌ نیاز وجود داشته باشد ما به خدمت ادامه می‌دهیم.

خانم بنی طالبی یکی دیگر از تلاشگران عرصه تولید ماسک نیز گفت:‌ با توجه به احساس نیاز و ضرورت در جامعه و این که کمبود ماسک باعث تغییر نگرش مردم ‌نسبت به همه چیز و ایجاد اختلاف شده بود، از ابتدای شروع به کار کارگاه از یک ماه پیش تا کنون هر روز از 7 صبح تا 7 عصر برای تهیه ماسک حضور داریم.

23 کارگاه تولید ماسک در ستاد سنگر سلامت

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد اظهار داشت: برای مقابله با شیوع کرونا و با هدف دسترسی رایگان مردم به ماسک، ستاد مردمی سنگر سلامت زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی آغاز به کار کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طاهری گفت: در اداره امور قرآنی شهرستان شهرکرد‌ با همکاری روزانه 25 خواهر در تولید و 15 برادر برای بسته بندی، تاکنون 31هزار ماسک تولید شده است.

 وی تصریح کرد: هم اکنون 23 کارگاه تولید ماسک زیرمجموعه‌ی این ستاد در سطح استان فعال هستند.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به استریل رایگان ماسک‌ها در شرکت گاما خاطر نشان کرد: این ماسک‌های رایگان از طریق روحانیون مستقر در محلات و پایگاه‌های بسیج در مراکز بهداشتی و در مکان‌های عمومی برای استفاده مردم توزیع می شود.

استریل رایگان ماسک‌های تولیدی / 500 هزار ماسک استریل شده است

سیدرضا رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: ماسک‌های تهیه شده از طریق گروه های مردمی،جهادی، مراکز‌خیریه و بخش خانگی بعد از تجمیع و بسته بندی از طریق سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل فنی و حرفه ای استان و بسیج‌سازندگی به شرکت گاما منتقل و اقدامات لازم‌ برای استریل انجام‌ می‌شود‌ که با مجموع ماسک‌های ارسال شده از دانشگاه علوم پزشکی، تا کنون 500 هزار‌ عدد ماسک استریل و برای استفاده برای بخش بیمارستانی و عموم‌مردم ارسال شده است.

وی با اشاره به بالابودن قیمت استریل در دنیا گفت: این‌ شرکت در اقدام‌ خیرخواهانه و همت جمعیِ جامعه در تولید ماسک در راستای جلوگیری از شیوع و کنترل زنجیره تبادل ویروس کرونا مشارکت و به صورت رایگان عملیات استریل را انجام‌ می‌دهد تا همسو با این نیت خیر‌،محصولات به سلامت به دست مردم‌ برسد.

مدیرعامل طرح ملی فناوری سامانه پرتودهی گاما در چهارمحال و بختیاریتصریح کرد: به دلیل میکروارگانیسم‌های موجود درماسک‌ها که می تواند بیماری‌های تنفسی را از طریق تنفس انتقال دهد و با توجه به مشارکت اقشار مختلف در تولید ماسک در محیط‌های مختلف خانگی و کارگاهی، استریل تولیدات الزامی‌ است.

 رفیعی عنوان کرد: پرتودهی بعنوان یکی از بهترین‌روش‌های استریل با عمق نفوذ بالا، سطح‌اطمینان بسیار بالاتر‌‌ از روش‌های  uv و اتوکلاو دارد که با دوز بالایی ویروس‌ها را از بین‌ می‌برد.

وی با اشاره به تعطیلی این‌ شرکت در سال گذشته در ایام‌نوروز بیان کرد: در نوروز امسال 100 درصد از ظرفیت شرکت با فعالیت 30‌نفر از کارکنان در  3 شیفت 24 ساعته به پرتودهی و استریل ماسک‌ها اختصاص یافته است.

گفتنی است سامانه پرتودهی گاما چهارمحال و بختیاری نخستین طرح هسته‌ای در چهارمحال و بختیاری است که در 13 هزار مترمربع در منطقه ویژه گردشگری شهرکرد احداث شده است و زیرساختی برای توسعه صنایع پزشکی و دارویی است .

  پرتودهی نوعی از انرژی تشعشعی است که به روش یونی عمل می‌کند که در این روش یون‌ها به صورت موج نامرئی از میان فضای مولکولی حرکت می‌کنند و  عواملی را که باعث آلودگی و از بین رفتن محصولات می شود، از بین می‌برند و یا کاهش می‌دهند.

انتهای پیام/7540/ ت

R7540/P1336/S6,54/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا چهارمحال و بختیاری تولید ماسک ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۵۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تبلیغ چهره به چهره معارف قرآن

عبدالله میراحمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به گسترش اقدامات جهادی و مردمی در فعالیت‌های قرآنی بویژه برنامه‌های جامعه قرآنی عصر اظهار کرد: هدف از گسترش فعالیت‌های با محور قرآن و عترت، تبیین سبک زندگی قرآنی و حرکت به سمت ترویج و تعمیق این سبک در جامعه است.

وی که سابقه سال‌ها فعالیت قرآنی در استان چهارمحال و بختیاری را در کارنامه دارد همچنین به نقش خانواده‌ها در گسترش فعالیت‌های قرآنی در این استان توجه داد و گفت: خوشبختانه بافت سنتی خانوادگی و فامیلی موجود در این استان سبب ترویج بیشتر فعالیت‌های قرآنی شده است؛ تا آن جا که اقدامات فرهنگی در این عرصه، تشکیل و نفوذ شبکه مردمی را به دنبال داشته و استان چهارمحال و بختیاری در این سال‌ها جزو رتبه‌های برتر این عرصه در بین استان‌های کشور بوده است.

این فعال قرآنی در ادامه به سومین سال اجرای پویش ستاره‌های زمین اشاره کرد و گفت: جلسات قرآنی خانگی این طرح رو به افزایش است و امید می‌رود که هر جلسه خانگی، به تشکیل یک جلسه جدید کمک کند.

میراحمدی درباره آمار این پویش در استان چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: تا روز دهم ماه مبارک رمضان، ۴۰۰ نفر در طرح تلاوت خانوادگی سوره مبارکه قدر بر سر سفره افطار شرکت کرده اند؛ ضمن آن که آمار جلسات قرآنی خانگی نیز به ۷۸۰ مورد رسیده است.

وی با بیان این که تاکنون ۷۰۰ مربی برای طرح جلسات قرآنی خانگی در سطح استان چهارمحال و بختیاری آموزش دیده اند عنوان کرد: در سامانه ثبت جلسات، هشت خدمت به این مربیان ارائه می‌شود.

این فعال قرآنی در پاسخ به پرسشی درباره راهکارهای مهم ترویج فرهنگ قرآنی در میان عموم مردم تصریح کرد: مهم‌ترین نکته این است که سبک زندگی قرآنی به یک مطالبه عمومی و اجتماعی تبدیل شود.

میراحمدی با تاکید بر این که تحقق این مهم نیازمند کار میدانی، مومنانه و جهادی بیشتر و تبلیغ چهره به چهره در میان افراد و خانواده هاست افزود: فعالیت‌های قرآنی ما در استان از اوایل دهه ۹۰ آغاز شد که در ابتدا تنهای تنها بودیم؛ اما کم کم روشنگری‌ها به ثمر نشست و موفق به گفتمان سازی و تأسیس شبکه تشکیلات مردمی در این حوزه شدیم و اکنون به برکت قرآن و عترت، ۱۰ شهرستان از ۱۲ شهرستان استان دارای شبکه تشکیلات قرآنی هستند.

وی ابراز امیدواری کرد با همیاری و تعامل فعالان قرآنی در همه استان‌های کشور، شاهد هم افزایی و ترویج بیشتر فرهنگ قرآنی در بین همه مردم و در مسیر ایجاد سبک زندگی قرآنی باشیم.

کد خبر 6062292 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • اجرای طرح جهش تولید در دیم زار‌های چهارمحال و بختیاری
  • انجام بیش از یک هزار و ۵۰۰ ماموریت اورژانس در طرح سلامت نوروزی
  • فعالیت حدود دو هزار نفر در زنبورستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • راه‌اندازی کارگاه و کارخانه‌های تولیدی بومی
  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر فعال است
  • فعالیت هزار و ۵۶۰ نفر در زنبورستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت تبلیغ چهره به چهره معارف قرآن
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • تولید ۲.۵ هزار تن عسل در چهارمحال و بختیاری