Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-19@11:29:46 GMT

۳۰ درصد مصرف آب استان افزایش داشته است

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۵۲۱۳

۳۰ درصد مصرف آب استان افزایش داشته است

همدان_ معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت : ۳۰ در صد مصرف اب استان افزایش داشته است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا استان همدان حمیدرضا نیکداد معاون بهره برداری شرکت آبفا استان همدان اظهارکرد: میزان مصرف آب در اسفندماه سال گذشته به شدت افزایش یافت به طوریکه در روزهای پایانی سال ۵۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی با اشاره به اینکه مصرف آب در استان همدان ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشت، خاطرنشان کرد: میزان مصرف آب تا ۲۰ اسفند ۳۰ درصد رشد داشت اما در روزهای پایانی این میزان به ۵۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه رسید. نیکداد با بیان اینکه تولید آب در فروردین امسال ۱۴۷۰ لیتر در ثانیه است، ادامه داد: اگرچه درحال حاضر میزان مصرف آب در استان کاهش یافته اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان یادآور شد: در ۲۹ اسفند تولید آب در استان همدان بین ۲۱۰۰ تا ۲۲۰۰ لیتر در ثانیه بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است. وی با تأکید براینکه مشکلی در تأمین آب استان وجود ندارد، گفت: در حال حاضر مشکلی در تأمین و تولید آب استان وجود ندارد اما با توجه به مصارف بالای موجود در استان لازم است مردم در کنار رعایت نکات بهداشتی به مدیریت مصرف آب نیز توجه داشته باشند چرا که چندین سال است که منبع جدیدی برای تأمین آب استان اضافه نشده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مصرف آب همدان نسبت به مدت مشابه افزایش داشته استان همدان آب استان شرکت آب مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۵۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ تورم عربستان

بر اساس آمار رسمی منتشرشده، تورم عربستان سعودی در ماه فوریه به ۱.۸ درصد رسید، در حالی که در ماه قبل از آن ۱.۶ درصد بود.

به گزارش ایسنا، اداره کل آمار عربستان (گاستات) اعلام کرد که شاخص بهای مصرف‌کننده ماهانه در ماه فوریه عمدتا متاثر از قیمت مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها بوده که نسبت به ماه قبل ۱.۲ درصد افزایش ثبت کرده است.

این صعود به دلیل افزایش ۱.۴ درصدی اجاره بهای مسکن است. قیمت اجاره بها به دلیل اهمیت نسبی بالای آن در سبد مصرفی عربستان با رقم ۲۱ درصد، محرک اصلی نرخ تورم در فوریه ۲۰۲۴ بود.

در ماه فوریه، هزینه‌های مواد غذایی و آشامیدنی نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد، در حالی که قیمت حمل و نقل ۰.۳ درصد کاهش یافت.

قیمت‌ در بخش‌های تفریحی و فرهنگی در ماه فوریه ۰.۲ درصد صعود کرد و پس از آن هزینه کالاها و خدمات شخصی بود که ۰.۱ درصد افزایش یافت.

از سوی دیگر، قیمت آموزش، رستوران، هتل و خدمات بهداشتی و درمانی در ماه فوریه نسبت به ماه ژانویه تغییر محسوسی نشان نداد.

در مقایسه با فوریه ۲۰۲۳، قیمت مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها در ماه گذشته ۸.۵ درصد، در حالی که نرخ غذا و نوشیدنی ۱.۳ درصد افزایش یافته است.

به‌طور مشابه، قیمت رستوران‌ها و هتل‌ها ۲.۵ درصد افزایش یافت که ناشی از افزایش ۲.۲ درصدی هزینه‌های خدمات پذیرایی بود.

همچنین گاستات فاش کرد که هزینه‌های آموزش در ماه فوریه به دلیل افزایش قیمت آموزش متوسطه که ۴.۳ درصد افزایش یافت، ۱.۲ درصد صعود کرد.

در مقابل قیمت لوازم خانگی و نگهداری در ماه فوریه نسبت به ماه مشابه سال قبل سه درصد کاهش داشته است. علاوه بر این، قیمت پوشاک و کفش در ماه فوریه نسبت به دوره سال قبل چهار درصد و نرخ حمل و نقل ۰.۹ درصد کاهش یافت.

در گزارش دیگری، گاستات اعلام کرد که شاخص قیمت عمده‌فروشی عربستان سعودی در ماه فوریه نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ به میزان ۳.۱ درصد افزایش یافته است و این افزایش ناشی از قیمت فرآورده‌های نفتی پالایش شده و مواد شیمیایی اساسی بوده که به ترتیب ۱۲ درصد و ۱۰.۸ درصد افزایش ثبت کردند.

به طور مشابه، شاخص قیمت عمده‌فروشی عربستان سعودی در ماه فوریه نسبت به ماه قبل ۱.۲ درصد کاهش یافت که ناشی از کاهش قیمت سایر کالاهای قابل حمل است که ۳.۲ درصد نزول کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرشدگی ذخایر سد‌های کشور به ۴۷ درصد رسید
  • ۱۶ سد با ذخایر آبی زیر ۲۰ درصد/ ذخایر سدها کاهشی شد
  • افزایش ۲۹ درصدی ورود گردشگران خارجی به گیلان
  • ۱۲۴ گردشگر خارجی به گیلان سفر کرده‌اند/کاهش ۱۰درصدی ورود مسافر
  • یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن بار از طریق راه آهن اراک حمل شد
  • افزایش ۲۳ درصدی جابه جایی مسافر در همدان
  • صید ماهیان استخوانی در مازندران ۲۰ درصد بیشتر شد
  • افزایش ۲ درصدی مصرف گاز در استان کرمانشاه طی سال جاری
  • افزایش نرخ تورم عربستان
  • کاهش ۲ درصدی واقعه طلاق در مازندران