Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباسی با بیان اینکه مجلس پنجم اسفند ۹۹ به‌صورت غیرعلنی موضوع کرونا را بررسی کرد، گفت: مجلس در جلساتی وضعیت معیشتی مردم و بیکارشدگان در بحران کرونا را بررسی کرد و به هیچ عنوان نسبت به موضوعات و شرایط حساسی که در کشور ایجاد شده، بی‌تفاوت نبوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس، «اسدالله عباسی» در واکنش به توئیت عزت الله ضرغامی رئیس اسبق سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی و  ابراز تعجب از بی‌اطلاعی وی از اخبار عملکرد مجلس شورای اسلامی در ماه‌های اخیر، افزود: به رغم ارادتی که به ضرغامی به خاطر سال‌ها سکانداری رسانه ملی دارم، تصور می‌کردم وی اخبار مجلس را حداقل از طریق رادیو و تلویزیون رصد می‌کند، چرا که مجلس همین  یکشنبه قبل جلسه غیر علنی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مجلس پنجم اسفند ۹۹ به‌صورت غیرعلنی موضوع کرونا را بررسی کرد

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:  مجلس در روز پنجم اسفندماه با حضور نمایندگان جلسه داشت و به صورت غیرعلنی موضوع کرونا را مورد بررسی قرار داد، اما بعد از برگزاری دومین جلسه، دکتر نمکی به عنوان رییس ستاد مقابله با کرونا طی نامه‌ای از رییس مجلس شورای اسلامی خواست تا از برگزاری جلسات علنی مجلس خودداری کند و چون این ستاد با تصویب شورای عالی امنیت ملی فعالیت می‌کرد، تمام نهادها قانونا موظف به تبعیت از تصمیمات آن بودند.

عباسی اضافه کرد: از تعداد ۱۰۰ نماینده، تست ۲۳ نفر مثبت بود و حدود ۳۰ نفر هم مشکوک به ابتلا به این بیماری بودند و یا پیش از آن به کرونا مبتلا شده و درمان شده بودند و ممکن بود تعدادی از نمایندگان نیز ناقل این ویروس باشند، به همین دلیل مجلس در شرایط حساسی قرار گرفته بود و نظر پزشکی و تخصصی ستاد مقابله با کرونا این بود که نه فقط برای سلامت خودتان، بلکه برای حفظ سلامت جامعه نباید جلسات صحن برگزار شود.

وی افزود: مجلس مجدد تصمیم به برگزاری جلسه علنی گرفت، اما ستاد مقابله با کرونا در پی اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که دولت در دستورکار داشت، برای بار دوم اعلام کرد برگزاری جلسات مجلس به مدت دو هفته به تعویق بیفتد، در چنین شرایطی بود که جلسات به صورت دیجیتالی برگزار شد، همچنین کمیسیون‌های تخصصی تشکیل شدند و جلسه‌ای هم در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای بررسی موضوع شیوع ویروس کرونا برگزار شد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس بیان کرد: مجامع استانی مجلس نیز از طریق ارتباط با استانداران پیگیر روند کنترل ویروس کرونا در بخش‌های مختلف کشور بودند و نتیجه را به هیات رییسه مجلس گزارش می‌دادند و هیات رییسه مجلس، هر هفته جلساتی برای بررسی این موضوع تشکیل داد.

وی بیان کرد: رییس مجلس شورای اسلامی در این مدت از بیمارستان‌های مختلف کشور  بازدید کردند و جلسات متعددی با رییس و اعضای ستاد مقابله با کرونا و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح داشتند که نتایج آن را در هیات رییسه مطرح می‌کردند.  

نحوه برگزاری جلسات هیات رییسه در زمان تعطیلی مجلس

وی عنوان کرد: در این مدت هیات رییسه درخصوص بررسی وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در بحران کرونا به ویژه بیکارشدگان کرونا، کارگران روزمزد و اقشار آسیب‌پذیر جلسات متعددی داشت و کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی هم اولویت‌های جهش تولید را ‌که رییس مجلس ابلاغ کرد، طی پنج جلسه مورد بررسی قرار داد، بنابراین مجلس به هیچ عنوان نسبت به موضوعات و شرایط حساسی که در کشور ایجاد شده، بی‌تفاوت نبوده است.

عباسی یادآور شد: سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان از مجلس خواست که برای کنترل ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با آنها همراهی کند، ضمن اینکه مجلس شرایط منحصر به فردی دارد، کما اینکه ۲۹۰ نماینده باید از سراسر کشور در جلسه صحن علنی شرکت کنند که در زمان اوج شیوع ویروس کرونا می‌توانست تبعاتی را  برای به همراه داشته باشد؛ به خصوص که جلسات مجلس نه از نظر تعداد اعضا و نه از جهت پراکندگی حضور و ارتباطات جغرافیایی اعضا با جلسات هیات دولت یا شورای عالی مسئولان قضایی قابل مقایسه نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به متن توییت ضرغامی، افزود: اینگونه اظهارنظرها مربوط به قبل از برگزاری انتخابات بود که برخی جریان‌های سیاسی تلاش داشتند از این طریق مجلس را تضعیف کنند تا کرسی‌های صحن را در اختیار بگیرند، اما بعد از برگزاری انتخابات لازم است عملکرد مجلس دهم با دید کارشناسانه بررسی شود، چرا که این مجلس تعامل درخوری با سایر قوا و  نهادها داشت و نه تنها به وظایف و ماموریت‌های خود به خوبی عمل کرد، بلکه حتی لحظه‌ای  در بحران اخیر غفلت نداشت.

وی تاکید کرد: مجلس روز سه‌شنبه جلسه علنی خواهد داشت و در آن گزارشی از عملکردی که در ماه‌های اخیر داشت، ارائه خواهد داد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه مجلس دهم از طریق تعامل با دولت اقدامات ارزنده‌ای برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، رتبه‌بندی فرهنگیان و ارتقای وضعیت معیشت مستمری‌بگیران انجام داده است از ضرغامی خواست که به عنوان چهره‌ای رسانه‌ای و سیاسی بعد از این بر اساس مستندات درخصوص عملکرد نهادهای مختلف اظهارنظر کند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: عباسی مجلس شورای اسلامی مجلس ستاد مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی هیات رییسه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۵۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش ستاره های زمین با جایزه ۱۱۴ سفر خانوادگی مشهد مقدس

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن آمره ای دبیر پویش ستاره‌های زمین در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن تشریح این پویش گفت: پویش بزرگ ستاره‌های زمین به همت قرارگاه مردمی جلسات خانگی قرآن کریم برای سومین سال متوالی با هدف گسترش، ترویج و تقویت جلسات خانگی قرآن کریم با جایزه ۱۱۴ سفر خانوادگی مشهد مقدس در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی گفت: بخش اول این پویش «ستاره ساز» است که افرادی که در گذشته جلسه خانگی قرآن خود را در وبگاه setare۱۱۴.ir ثبت کرده اند تلاش می‌کنند افراد را تشویق به برگزاری جلسات خانگی قرآن کنند و پس از ثبت آن جلسه در سامانه جلسات خانگی قرآن با وارد کردن کد معرف توسط عضو جدید امکان شرکت در قرعه کشی سفر خانوادگی به مشهد مقدس را پیدا کنند.

دبیر پویش ستاره‌های زمین ادامه داد: بخش دوم پویش ستاره‌های زمین «ستاره شو» نام دارد که در این بخش هر فرد می‌تواند با قرائت سوره قدر به صورت جمعی در سر سفره افطار و ارسال عدد ۸ به سامانه ۳۰۰۰۱۴۴۲ در این پویش شرکت کند و در قرعه کشی سفر انفرادی به مشهد مقدس شرکت کند.

وی افزود: بخش سوم این پویش نیز «ستاره یاب» است که در این بخش افرادی که جلسات خانگی قرآنی که قصه‌ای خاص یا جذاب دارند و یا فعالیت اجتماعی ویژه‌ای غیر از برگزاری جلسه انجام می‌دهند را می‌شناسند می‌توانند با مراجعه به نشانی setare۱۱۴.ir این جلسه خانگی را به ما معرفی کنند و پس از بررسی مورد به کسانی که جذاب‌ترین جلسات را به ما معرفی کنند سفر خانوادگی به مشهد مقدس هدیه داده می‌شود.

کد خبر 6024373 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۱۷ طرح عمرانی برای تکمیل زیر ساخت های خوی
  • اجرای پویش ستاره های زمین با جایزه ۱۱۴ سفر خانوادگی مشهد مقدس
  • جلسات کارگروه رسیدگی به وضعیت کندی اینترنت همچنان ادامه دارد
  • برگزاری جلسه ساماندهی اتباع خارجی استان قزوین
  • نماینده مجلس: رقم سبد معیشت کارگران چیزی بالغ بر 21 میلیون تومان است اما دولت 16 میلیون را قبول دارد! مذاکرات جلسات شورای عالی کار کامل منتشر شود نه گزینشی
  • بلاتکلیفی تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ در روزهای پایانی سال/ قول مساعد مجلس برای اصلاح شرایط رزیدنت‌ها
  • رقم واقعی سبد معیشت کارگران؛ دولت می‌خواهد چقدر تعیین کند؟
  • وضعیت غزه فاجعه‌بار و از محدوده بحران انسانی فراتر رفته است
  • بشیری: مردم با حضور در انتخابات دشمن را مایوس کردند
  • واقعه «۵ رمضان» در اصفهان ، پیشگام تمام حرکت‌های انقلابی در کشور است