Web Analytics Made Easy - Statcounter

عنایت الله رحیمی وی اضافه کرد: شیوع بیماری کرونا تاثیراتی بر فعالیت های اقتصادی فارس گذاشته که در پی آن بعد از کنترل و مهار این بیماری قطعا واحدهای اقتصادی خصوصا واحدهای کوچک و متوسط با مشکلاتی مواجه خواهند بود که اکنون باید نخبگان دانشگاهی و اقتصادی از هم اکنون چاره ای برای آن بیاندیشند تا با کمترین میزان خسارت از این برهه حساس عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی اظهار داشت: کرونا در بخش های مختلف اقتصادی تاثیرات مخربی خواهد گذاشت که می توان بسته های حمایتی و تشویقی برای فعالین اقتصادی بخش های مختلفی از جمله کشاورزی، گلخانه ها،گردشگری و .... درنظر گرفت.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در یکسال گذشته ۱۸۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در فارس جذب شد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ رشد صد در صدی را نشان می‌دهد که این روند باید با شتاب مضاعفی در سال پیش رو که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید نام‌گذاری شده در این استان ادامه یابد.

وی اظهار داشت: در سال گذشته شاهد فراز و فرودهای مختلفی در سطح استان و کشور بوده‌ایم اما سرمایه‌گذاری خارجی و طرح‌های اقتصادی فارس ۱۰ درصد افزایش داشته و در سال گذشته ۱۸۱ میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری خارجی را در استان فارس محقق شده است.

استاندار فارس بر تسهیل فرآیند جذب سرمایه گذاری تاکید کرد و افزود: ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری و تدوین ۷۸ بسته سرمایه‌گذاری در این استان طی سال گذشته نشان دهنده این مطلب بود که تدوین نقشه سرمایه گذاری استان فارس در مسیر درست حرکت کرده است.

وی با اشاره به امضاء تفاهم نامه‌های سرمایه گذاری خارجی در استان فارس طی سال ۹۸،گفت: درآمدهای عمومی استان فارس طی سال گذشته شاهد رشد ۲۹ درصدی بوده و برنامه ریزی های استان نیز به گونه‌ای بوده که در تمامی شاخص‌های توسعه محور، فارس رشد ١٠١ درصدی تحقق برنامه‌ها را تجربه کرد.

رحیمی تصریح کرد: در سال گذشته ۳۷۴ هزار تن از محصولات استان فارس به خارج از کشور صادر شده است که میزان ارز آوری آن ۴۰۸ میلیون دلار بوده است و در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ افزایش ۷ درصدی در وزن و ۴۰ درصدی در ارزش را نشان می‌دهد.

استاندار فارس در پایان،گفت: میزان واردات استان فارس در یکسال گذشته ۲۲ هزار تن بوده است.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر ، کوهچنار ، فراشبند ، خرامه ، لامرد ، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، اوز ، خنج ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و دو بیمارستان شهید چمران و شهید فقیهی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می دهند ، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب توسط ارتش جمهوری اسلامی در شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

48

کد خبر 1371937

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان فارس سرمایه گذاری خارجی استان فارس سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد

 مسعود عدل طلب در نشست هم‌اندیشی و تبیین آیین‌نامه اجرایی نظام صنفی کشاورزی که در سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برگزار شد، افزود: نظام صنفی کشاورزی با سابقه ۱۵ ساله در حال حاضر در تمامی شهرستان ها و استان های کشور مستقر است اما با تغییر ساختار در حال تبدیل شدن به اتاق اصناف کشاورزی است.

وی ادامه داد: در ساختار جدید افراد و واحدهای صنفی کشاورزی در هر شهرستان بر اساس دارا بودن حد نصاب تعداد اعضا، در قالب هفت اتحادیه صنفی کشاورزی و در هفت زمینه موضوعی زراعت، باغداری و درختکاری مثمر و غیر مثمر، دامپروری، دامداری، تولیدات دامی، زنبورعسل و کرم ابریشم، طیور و ماکیان، آبزی پروری و صیادی، جنگل داری و بیابان زدایی، خدمات و صنایع تبدیلی کشاورزی تشکیل می شوند.

دبیر هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران افزود: در این راستا از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۴۱۷ اتاق صنفی و ۱۱۰ اتاق اصناف در کشور تشکیل شده و همچنان این روند در استان های کشور از جمله سیستان و بلوچستان با قوت ادامه دارد.
وی تاکید کرد: اتاق اصناف کشاورزی نهادی مهم متشکل از اعضای هیات مدیره اتحادیه های صنفی کشاورزی است که ضمن نظارت بر کار اتحادیه های صنفی موضوعی و تخصصی، باید تمامی امور نظام صنفی کشاورزی را مدیریت کند.
عدل طلب افزود: در ساختار جدید، افراد و واحدهای صنفی کشاورزی در هر شهرستان با رعایت حد نصاب لازم تعداد اعضا در هفت زمینه موضوعی بخش کشاورزی در قالب هفت اتحادیه صنفی کشاورزی سازماندهی می شوند. اعضای هیات مدیره این اتحادیه ها، اتاق اصناف کشاورزی شهرستان و نمایندگان منتخب هیات رئیسه اتاق شهرستان‌ها، اتاق اصناف کشاورزی ایران را تشکیل خواهند داد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در ساختار جدید، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان رییس کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان مرکز استان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان به عنوان رییس کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان دارای وظایف هستند.

دبیر هیات عالی نظارت بر اصناف کشاورزی ایران اشاره به تشکیل اتاق اصناف کشاورزی مرکز استان، گفت: این اتاق نیز علاوه بر انجام وظایف شهرستان خود، وظایفی از جمله برقراری هماهنگی بین اتاق های اصناف شهرستان های استان و برگزاری انتخابات تعیین نماینده یا نمایندگان استان در اتاق اصناف ایران را برعهده دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی: دوران گذار از مزیت به ضرورت
  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • ضرورت تشکیل هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان
  • ‌ایده‌ها و برنامه‌های مبتکرانه برای تحقق شعار سال فراخوان می‌شوند
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • سایه روشن‌های بازار سرمایه پس از یک هفته پرالتهاب
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • سلاح ورزی: بعد از عملیات روز یکشنبه شرایط اقتصادی کشور به سوی آرامش می‌رود
  • ضرورت مدیریت تقاضا و اصلاح الگوی مصرف آب آشامیدنی
  • فرایند استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی در سیستان‌ و بلوچستان آغاز شد