Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@17:16:15 GMT

اعلام منع آمد و شد در مکه و مدینه تا اطلاع ثانوی

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۵۳۳۷

اعلام منع آمد و شد در مکه و مدینه تا اطلاع ثانوی

 یک منبع در وزارت کشور عربستان سعودی با اعلام منع آمد و شد در دو شهر مکه و مدینه گفت که این امر در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا و اجرای توصیه‌های بهداشتی در این زمینه صورت می‌گیرد.

به گفته این منبع اجرای این مقررات از امروز پنج‌شنبه آغاز شده و تا اطلاع ثانوی ادامه دارد و در این مدت تنها تردد کارکنان بخش‌های حیاتی و مهم کشور، در سطح شهر بلامانع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش خبرگزاری عربستان (واس)، همچنین شهروندان مجاز هستند برای تهیه مایحتاج ضروری همچون لوازم بهداشتی و مواد غذایی از منزل خود خارج شده و از محدوده منطقه سکونت خود خرید کنند.

ارائه خدمات بانکی و پرداخت پول از طریق خودپرداز‌ها نیز بر اساس مکانیزم تدارک دیده شده توسط سازمان پول عربستان و همکاری وزارتخانه‌های کشور و بهداشت امکانپذیر است.

وزارت کشور عربستان سعودی همچنین از همگان خواست تنها در صورت ضرورت از منزل خود خارج شوند.

از سوی دیگر وزارت بهداشت عربستان امروز از ثبت ۱۶۵ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان به ۱۸۸۵ نفر خبر داد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت عربستان تا کنون ۳۲۸ نفر بهبود یافته و با فوت پنج نفر دیگر شمار فوتی‌ها به ۲۱ نفر رسیده است.

منبع: فارس

منبع: فرارو

کلیدواژه: شیوع کرونا در جهان کرونا در عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۵۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه

صبح امروز نخستین گروه عمره گزاران ایرانی با استقبال سفیر ایران در عربستان وارد مدینه منوره شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پس از گذشت 9 سال وقفه، صبح امروز نخستین گروه عمره گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسؤلان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

علیرضا عنایتی سفیر کشورمان در ریاض طی اظهاراتی با ابراز خرسندی از ورود عمره گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست. 

سفیر کشورمان با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی براى تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذیربط این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسئولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت‌خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

گفتگوی وزرای خارجه ایران و عربستان/ابراز امیدواری بن فرحان برای از سرگیری سفر عمرهفیصل بن فرحان: بزودی مشکل پرواز عمره گزاران ایرانی حل خواهد شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز، تا اطلاع ثانوی ممنوع
  • مسدودیت بخش املاک «دیوار» و «شیپور» تا اطلاع ثانوی
  • جاده هراز تا اطلاع ثانوی بسته است
  • مسدود شدن یک جاده مهم به دلیل باران شدید و ریزش سنگ | تا اطلاع ثانوی هر دو مسیر رفت و برگشت بسته است
  • اعزام زائران عمره به عربستان از ۱۱ ایستگاه پروازی
  • استقبال سفیر ایران از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • اقتصاد ایران تا اطلاع ثانوی، نفتی، رانتی و دستوری است
  • ورود اولین گروه عمره گزار ایرانی به مدینه | عکس
  • ورود اولین گروه عمره‌گزار ایرانی به مدینه منوره
  • استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه