Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت : همچنان نیازمند همکاری جدی مردم برای در خانه ماندن و قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا هستیم و اگر همراهی مردم به همین شکل ادامه یابد به زودی از شر این ویروس منحوس خلاص می شویم.

قاسم سلیمانی دشتکی، در حاشیه ارتباط ویدئوکنفرانسی با رئیس جمهور اظهار کرد: هرچند دیروز سیزده بدر و مقارن با حضور مردم در طبیعت و پاسداشت این سنت قدیمی بود اما با توجه به شیوع بیماری کرونا و هشدارهای مکرر مسوولان مبنی بر عدم خروج از منزل، مردم در این روز نهایت همکاری را با مسوولان داشتند و برای حفظ سلامت خود و سایر اقشار جامعه از خانه های خود خارج نشدند و به علت وجود کرونا سیزده بدر متفاوتی را تجربه کردند و بابت این همراهی از مردم عزیز و فهیم صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتظار می رود مردم متعهد استان ایلام همچنان تا فروکش کردن موج کرونا در استان به قانون فاصله گذاری اجتماعی پایبند باشند و کماکان فقط در حد ضرورت و نیاز از منازل خود خارج شوند تا زنجیره انتقال این ویروس کاهش و سیر نزولی یابد.

استاندار ایلام با بیان اینکه میزان ابتلای بیماری کرونا به ۲ درصد کاهش یافته است، یادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا فعالیت مدارس، مهدهای کودک، مراکز آموزشی، صنوف مختلف تا ۲۰ فروردین ماه تعطیل است و ادارات نیز با یک سوم حضور نیروهای خود فعالیت می کنند.

وی در مورد سامانه غربالگری سلامت هم گفت: باتوجه به تبلیغات و فراخوان های گسترده تاکنون افزون بر ۸۵ درصد مردم استان ایلام در این طرح ثبت نام کرده اند و مورد پایش سلامت کارشناسان مراکز درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته اند و انتظار می رود سایر افراد جامعه که به هر علت در این سامانه ثبت نام نکرده اند تحت پوشش آن قرار بگیرند.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: سامانه الکترونیکی به آدرس www.tashahr.ir هم برای خرید محصولات بهداشتی و پیشگیری از چندی قبل طراحی شده است که مردم با ثبت نام در این سامانه اقلام بهداشتی مورد نیاز خود را با قیمت مصوب تمام شده در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنند.

استاندار ایلام با تاکید بر این مهم که همچنان نیازمند همکاری جدی مردم برای در خانه ماندن و قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا هستیم، افزود: اگر همراهی مردم به همین شکل ادامه یابد انشاءالله به زودی از شر این ویروس منحوس خلاص می شویم.

وی تاکید کرد: هم اکنون همه مبادی ورودی و خروجی استان ایلام برای تردد خودروهای عبوری به شدت کنترل می شود و هیچ مسافری حق تردد غیرضروری بین شهری را ندارد و مسافران نوروزی باقیمانده در استان هم هرچه سریعتر استان ایلام را به مقصد استان های مبدا خود ترک کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بیماری کرونا استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۵۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  همزمان با ایام هفته سلامت تا ۷ اردیبهشت  غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه‌های سنی هدف در پایگاه‌های سلامت و مراکز و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.

دکتر بابک اقبالی افزود: در این طرح غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، برای گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال، پستان بالای ۳۰ سال و و دهانه رحم ۳۰ تا ۶۰ سال انجام می‌شود.
وی گفت: در هفته سلامت برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قند، وزن، فشارخون و آزمایش قند خون و چربی اجرا می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: آموزش شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم به افرادی که تحت قرار ندارند نیز از برنامه‌های هفته سلامت و مهمترین موضوع آن در خصوص افزایش نیافتن وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند.

دکتر اقبالی افزود: به همه افراد ۳۰ دقیقه ورزش سبک و ۷ هزار گام پیاده‌روی توصیه شده است.
وی بر غربالگری تیروئید در ۳ تا ۵ روزگی تأکید کرد و افزود: در همین  زمینه با گرفتن چند قطره خون از کف پا نوزاد  افراد مبتلا به بیماری‌های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی  و در صورت تشخیص به موقع از عقب ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود.

 رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین  افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، از میان افراد بالای  ۳۰ سال مراجعه کننده ۳۰ درصد به فشار خون (از هر ۳ نفر یک نفر) و  ۱۳ درصد به دیابت (از هر ۷ نفر یک نفر) مبتلا هستند و اگر این افراد به موقع تشخیص داده شوند و  تحت درمان به‌موقع قرار گیرند از عواراض جانبی بعدی به‌دور هستند.

دکتر اقبالی افزود: در میان مبتلایان به بیماری‌های غیرواگیر بیشترین آمار مبتلا‌ها مربوط به فشار خون، دیابت و سرطان و مهمترین عامل در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر تغذیه و فعالیت بدنی مناسب بوده است.

دیگر خبرها

  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • مصوبات سفر رییس جمهوری در حوزه بنیاد شهید ایلام ۱۰۰ درصد اجرا شد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • قدردانی استاندار همدان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌رسانی نوروزی
  • سندروم پس از کرونا چیست؟