Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@06:39:35 GMT

شهروندان، مواظب ترفندهای بانکی باشند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۵۳۵۷

شهروندان، مواظب ترفندهای بانکی باشند

به گزارش عصر پنجشنبه پلیس فتا یزد تمامی درگاه‌های بانکی به دامنه shaparak.ir ختم می‌شود و باید مردم اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را از مارکت‌های معتبر دریافت کنند.

 به رغم  اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته در خصوص زمان و نحوه واریز کمک‌هزینه حمایت معیشتی از طریق رسانه‌های جمعی، احتمال سرقت اطلاعات بانکی کاربران با طراحی سایت‌ها و درگاه‌های جعلی(#فیشینگ) متصور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هموطنان  باید اخبار مورد نیاز خود را را تنها از طریق رسانه‌های جمعی رسمی و خبرگزاری‌های معتبر دنبال و به توصیه‌های پلیس توجه کنند.

نباید تنها به اخبار منتشر شده در کانال‌ها و گروه‌های مختلف در صفحات اجتماعی توجه کرد و همچنین دقت در آدرس درگاه‌های بانکی مهم است.

پلیس فتا یزد ، مراقبت از ترفندهای کرونایی مجرمان فضای مجازی را خواستار شد و اضافه کرد شهروندان به ایمیل‌های ناشناس و مشکوک توجه نکنند و اپلیکیشن مورد نیاز خود را از منابع و مارکت‌های معتبر دریافت کنند. 

نباید به تبلیغات جذاب و اغوا کننده توجه کرد چون سرقت اطلاعات بانکی، جمع‌آوری کمک‌های مردمی، ارسال اخبار جعلی و غیره از مواردی است که می‌تواند زمینه سوءاستفاده از کاربران را فراهم کند.

در خبر پلیس فتا یزد به چگونگی تشخیص اخبار واقعی در فضای مجازی اشاره و آمده است: به رسانه‌های رسمی مراجعه و جوینده منبع خبر باشید زیرا همیشه لوگوها و تصاویر راست نمی‌گویند.

شهروندان باید بدانند همه رسانه‌ها بی طرف نیستند و همچنین بازنشر زیاد خبر نشانه صحت آن نیست.
 

برچسب‌ها یزد انتظامی پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد انتظامی پلیس فتا یزد انتظامی پلیس فتا رسانه ها پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۵۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش

سرهنگ محمد محمدی نسب گفت: طرح جمع آوری معتادان متجاهر به منظور افزایش احساس امنیت برای شهروندان و سالم سازی محیط از معتادان و خرده فروشان مواد مخدر در این شهرستان اجرا شد.

او می‌گوید: در راستای اجرای این طرح ماموران پلیس ۲۳ نفر معتاد متجاهر از سطح شهر را جمع آوری و تحویل مراکز ترک اعتیاد دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان شوش از شهروندان خواست ضمن توجه به هشدار‌های پلیسی، در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ بهانه جدید کلاهبرداران سایبری
  • شهروندان گلستانی به پیامک های «ثبت نام طرح کمک معیشتی» توجه نکنند
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • فروش سوالات آزمون‌های نهایی و استخدامی ترفندی برای کلاهبرداری است
  • دستگیری اعضاء باند حرفه‌ای کپی کارت‌های بانکی در محمودآباد
  • شناسایی مخفیگاه سارقان در میبد
  • مواظب شهرک نشینان ایرانی باشید
  • مواظب شهرک نشینان ایرانی باشد