Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:09:36 GMT

نمایندگان مجلس در تمام ایام نوروز آماده‌باش بودند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۵۳۷۰

نمایندگان مجلس در تمام ایام نوروز آماده‌باش بودند

به گزارش روز پنجشنبه خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده روز پنجشنبه اظهارات اخیر درباره تعطیل بودن مجلس در ایام نوروز را بی‌انصافی و نوعی بی‌اخلاقی سیاسی خواند و اظهارداشت: بد نیست آقایان از خواب بیدار شده و کمی اخبار رسمی کشور را رصد کنند.

رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس افزود: اینکه فردی همچون ضرغامی با سابقه کار اجرایی، وقوع بحرانی در سطح و اندازه کرونا را به ابزار سیاسی تبدیل می‌کند نشان از ضعف پایه‌های تفکرات اعتقادی وی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه در شرایطی که مردم نهایت همکاری را با مسئولان برای عبور از بحران دارند اقدام برخی شخصیت‌های سیاسی قابل تامل است، ادامه داد: متاسفانه امروز شاهدیم که برخی شخصیت‌ها با تمام توان به دنبال عقده‌گشایی و انتقام‌گیری سیاسی هستند.

مجلس تعطیل نبود، نمایندگان در تمام ایام نوروز آماده باش بودند
وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس در تمامی ایام نوروز آماده باش بودند، ادامه داد: همه به خوبی می‌دانند که مجلس شورای اسلامی و نمایندگان هیچ مشکلی برای برگزاری جلسات نداشتند اما به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا جلسات علنی تشکیل نشد اما با این حال مجلس تعطیل نبود بلکه جلسات به صورت مجازی برگزار شد به‌طوری‌که نمایندگان در ۳ جلسه شرکت کردند، علاوه بر این، جلسات هیات رییسه و برخی کمیسیون‌ها هم به طور مداوم با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد.

رییس مجلس بیش از حدود وظایف و اختیارات پیگیر مسائل کرونا بود

جعفرزاده با بیان اینکه علی لاریجانی رییس مجلس نیز بیش از تمام حدود اختیارات و وظایف، هر روز در تماس با وزرا، استانداران و نمایندگان شهرها پیگیر مسائل کرونا بوده و همچنان هست، تاکید کرد: همه اقدامات ریاست مجلس و نمایندگان به صورت مستمر و گاه مستقیم از صدا و سیما پخش شده است بنابراین عاجزانه از این شخصیت‌های سیاسی می‌خواهم تقوای سیاسی را رعایت کنند و یک بحران را دستمایه تخریب رقیب سیاسی قرار ندهند.

رییس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس دهم خطاب به ضرغامی با بیان اینکه دوران پساکرونا از آن شما و همفکران‌تان است، یادآور شد: آقای ضرغامی شما و دوستان تشنگان خدمت‌تان چند وقت دیگر دندان روی جگر بگذارید تا مجلس یازدهم تشکیل شود آن وقت همه خواهیم دید که چگونه کشور را اداره خواهید کرد، بالاخره شما باید پاسخگوی وعده‌های داده شده باشید. اگر خیلی عجله دارید بدانید مدیریت دوران پساکرونا از آن شما است، متعلق به کسانی که در شرایط بحرانی حرکات ایذایی انجام دادند.

جعفرزاده با بیان اینکه دولت، مجلس و قوه قضاییه در موضوع بحران کرونا بسیار شجاعانه و سنجیده عمل کردند، ادامه داد: در چنین شرایطی آقایان به جای کمک به مجموعه کشور که با وجود همه مشکلات تحریمی و مشکلات بودجه‌ای کشور را بسیار خوب مدیریت کردند با بهانه‌گیری‌ و لج‌بازی‌های کودکانه به دنبال انتقام‌گیری سیاسی هستند.

وی خطاب به ضرغامی تاکید کرد: در این مدت شکل‌گیری بحران به جز سنگ‌اندازی چه ایده یا طرحی را برای عبور از شرایط سخت ارائه کردید؟ چه کمکی به مجموعه کشور کردید جز اینکه با توییت‌ها و طرح مطالب دروغ اذهان عمومی را مشوش کردید؟ واقعیت این است که ما در این مدت به جز چوب لای چرخ گذاشتن، مغلطه کردن، توییت دروغ زدن و تشویش اذهان کردن کمکی از شما ندیدیم.

رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مطمئن باشید همین گروه به محض تشکیل جلسات علنی با بی‌انصافی خواهند گفت که همه مردم برای قطع زنجیره انتقال ویروس تلاش می‌کنند اما نمایندگان با تشکیل جلسات به فکر رتق و فتق امورات شخصی خود هستند و به نوعی دیگر مجلس را مورد هجمه قرار می‌دهند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی رشت صدا و سیما ویروس کرونا فراکسیون مستقلین ولایی مجلس یازدهم علی لاریجانی دولت قوه قضاییه پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی رشت صدا و سیما ویروس کرونا فراکسیون مستقلین ولایی مجلس یازدهم علی لاریجانی دولت قوه قضاییه مجلس شورای اسلامی رشت صدا و سیما ویروس کرونا فراکسیون مستقلین ولایی مجلس یازدهم علی لاریجانی دولت قوه قضاییه فراکسیون مستقلین ولایی ایام نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۵۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود

«لطف‌الله فروزنده» فعال سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی جایگاهی ویژه در نظام و قانون اساسی دارد؛ نمایندگان مجلس مسائل کشور را مورد بررسی قرار داده و با قانون‌گذاری و نظارت خود، ریل‌گذاری می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه مهم مجلس شورای اسلامی، باید نمایندگانی وارد مجلس شوند که مردمی و پاک‌دست هستند؛ بنابراین در این راستا مهم‌ترین نقش را مردم بر عهده دارند و این مردم هستند که باید نمایندگانی با این ویژگی‌ها را انتخابات کنند.

فعال سیاسی تصریح کرد: در دور اول انتخابات مجلس شاهد حضور پُر شور مردم بودیم و ان‌شاء الله در دور دوم نیز شاهد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

فروزنده با بیان اینکه حضور در انتخابات حق قانونی مردم و تکلیفی برای آن‌هاست، ادامه داد: حضور پُر شور مردم و انتخاب نمایندگان اصلح باعث می‌شود مجلس کارآمد تشکیل شود.

وی با اشاره به اولویت مجلس دوازدهم تصریح کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مساله کشور موضوعات اقتصادی است. همانگونه که رهبر معظم انقلاب شعار سال را به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند، مجلس هم باید در این راستا گام بردارد. برخی قوانین برای جهش تولید وجود دارد و در برخی زمینه‌ها هم باید قانونگذاری صورت بگیرد.

فعال سیاسی اظهار کرد: در بُعد سیاسی و بین‌المللی هم پس از انجام عملیات دفاعی ایران علیه رژیم صهیونیستی، فضای ویژه‌ای برای ما ایجاد شده است؛ لذا مجلس شورای اسلامی باید ظرفیت‌ها و سیاست‌های لازم را فراهم کند تا دولت‌مردان بتوانند در صحنه بین‌المللی، دیپلماسی فعال داشته باشند.

فروزنده تصریح کرد: امروز در سایه عملیات «وعده صادق» فضای اقتدار و انسجام و وحدت در کشور ایجاد شده که طبیعتاً مجلس شورای اسلامی باید این مهم را تقویت کند.

وی کمک به دولت را از اولویت‌های دیگر مجلس دانست و افزود: علی‌رغم همه چالش‌هایی که از دوره قبل باقی مانده، دولت سیزدهم در حال تلاش و کوشش جهت رفع مشکلات کشور است؛ لذا مجلس آینده باید با دولت همکاری لازم را داشته باشد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

کد خبر 6084223 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • تعطیلی دو روزه آخر هفته، رونق سفر و مصیبت حمل و نقل
  • آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم
  • حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم/ ایران مقتدر حمایت گسترده‌ای از مقاومت دارد
  • حزب الله: آماده نبرد تمام عیار با اسرائیل هستیم
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • پنج اخطار برای یک مجلس
  • تصویب دومین لایحه فیلتر تیک‌تاک در آمریکا
  • سنگ تمام سران العین برای شکست دادن الهلال در ریاض
  • تصویب دومین لایحه فیلتر تیک‌ تاک در آمریکا