Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حاج میرزا محمد سلگی، جانباز سرافراز و فرمانده دلاور گردان حضرت ابوالفضل (ع) و رئیس ستاد لشکر انصارالحسین (ع) در سال‌های دفاع مقدس، صبح امروز در بیمارستان شهید بهشتی همدان به یاران شهیدش پیوست.

سردار سلگی به دلیل عوارض ناشی از استنشاق گازهای شیمیایی دوران دفاع مقدس و جراحات جانبازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود که امروز صبح به ملکوت اعلی پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام خانواده این سردار شهید، به منظور حفظ سلامت مردم، هیچ گونه مراسم تشییع و گردهمایی برگزار نخواهد شد.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در پیامی شهادت این یادگار سرافراز سال‌های حماسه و مقاومت را به خانواده و همرزمانش تبریک و تسلیت می‌گوید. متن پیام به شرح زیر است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ یُرْ‌زَقُون

سردار شجاع و دلیر اسلام «حاج میرزامحمد سلگی» هم آسمانی شد. در این روزهای سخت و در هیاهوی شیوع کرونا، خبر شهادت بزرگ مردی که اسطوره مردانگی و ایثار و الگویی بی بدیل برای جوانان بود، موجب تأثر و تالم همگان گردید.
این جانباز قهرمان که رفتارش، قدمش، حضورش و کلامش برای همگان درس‌آموز بود، یه یاران شهیدش پیوست. او به مانند دیگر جانبازان و فرماندهان شهید ایران اسلامی، اسطوره‌ای ماندگار در میدان جهاد و شهادت و دفاع از انقلاب و خط روشن ولایت بود.

جانباز سربلند «حاج میرزامحمد سلگی» در دفاع مقدس به عنوان یکی از فرماندهان شاخص و تأثیرگذار لشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) خوش درخشید و بعد از دفاع مقدس نیز به رقم جانبازی و تحمل شرایط سخت، همواره در انتقال ارزشهای آن دوران نورانی به نسل بعدی کشور کوشا بود، تا جایی که فرمانده معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای پس از مطالعه کتاب «آب هرگز نمی میرد» نوشتند: «این شرح حال یک جانبازی است که الان در همدان است و واقعاً اگر ممکن بود برای من می‌رفتم همدان دیدن این مرد!»

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس شهادت این جانباز صبور، مجاهد فداکار، مرد اخلاص، نمونه ایثار و سردار سرافراز سپاه اسلام را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، فرمانده معظم کل قوا، مردم ولایتمدار و رزمندگان استان همدان، یاران و همرزمانش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده معزز ۵ شهید سلگی تبریک و تسلیت عرض نموده و از پروردگار متعال برای این شهید سعید علو درجات و همنشینی با سیدالشهدا (ع) و برای خانواده و عموم همرزمانش صبر جمیل، اجر جزیل و عزتمندی مسالت می‌نماید.

کد خبر 4890917

منبع: مهر

کلیدواژه: دفاع مقدس همدان مرکز اسناد دفاع مقدس ویروس کرونا کتاب و کتابخوانی ادبیات گردشگری ادبیات جهان نوروز عید نوروز خبرگزاری مهر شیوع کرونا ترجمه صنایع فرهنگی بازی رایانه ای ایرانی ادبیات کودک و نوجوان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۵۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر رزمنده ۸ سال دفاع مقدس در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ پیکر جانباز شیمیایی و هنرمند بسیجی آبادانی صفر رنجبر امروز یکشنبه بیست و ششم فروردین با حضور جمعی از مردم و خانواده‌های شهدا از مقابل سپاه ناحیه آبادان به سمت گلزار شهدا تشییع و به خاک سپرده شد.
مراسم یادبود نیز پس از تشییع و خاکسپاری در مسجد ثامن الائمه (ع) برگزار شد.
صفر رنجبر روایتگر دوران دفاع مقدس متولد سال ۱۳۴۰ است و فعالیت‌های انقلابی اش را از مسجد محل شروع کرد و از اعضای اصلی هسته تشکیل ناحیه مقاومت بسیج (سپاه) در آبادان بود.
این جانباز شیمیایی، نقاش، عکاس، فیلمبردار، کارگردان و بازیگر تئاتر بود و از هنرمندان صاحب نام جبهه انقلاب فرهنگی آبادان است.
دوربین عکاسی و فیلمبرداری او در ۸ سال دفاع مقدس قاب‌های ماندگاری از رشادت‌های رزمندگان اسلام ثبت کرده است.

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت استاندار در پی درگذشت رزمنده دفاع مقدس
  • حاج محمد کیانی جهادگر و راوی دوران دفاع مقدس
  • حماسه‌آفرینی‌های شهید زاهدی، افتخاری ماندگار است
  • تشییع پیکر رزمنده ۸ سال دفاع مقدس در آبادان
  • پیام تسلیت وزیر کشور در پی در گذشت پدر شهیدان خرسندیان
  • پیام تسلیت مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در پی شهادت جانباز ۷۰ درصد بهرام ولیخانی
  • یک جانباز در قم به همرزمان شهیدش پیوست
  • پیام تسلیت مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در پی شهادت بهرام ولیخانی
  • پیام تسلیت وزیر کشور در پی درگذشت پدر شهیدان خرسندیان
  • پیکر جانباز دفاع مقدس در آبادان تشییع می‌شود