Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از رشت، آرش فرزام صفت در جلسه تنظیم بازار مرغ استان با بیان اینکه روزانه ۵۳۰ تن مرغ در گیلان کشتار می‌شود که بیش از ۲۵۰ تن آن مازاد بر نیاز استان است، افزود: به صورت سنتی بخشی از نیاز بازار مرکز کشور به مرغ، توسط مرغداران استان تولید می‌شود.

وی بروز بیماری کرونا و تعطیلی رستوران ها و تالارها را علت اصلی وجود مازاد تولید در استان دانست و تاکید کرد: زنجیره های تولید مرغ و اتحادیه مرغداران استان می بایست در این ایام، همکاری لازم را برای ذخیره سازی مرغ استان به عمل آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام استان آمادگی خرید و ذخیره سازی مرغ به اندازه کمتر از یک و هشت دهم کیلوگرم همه مرغداران را دارد.

وی ادامه داد: برای سایر مرغ های خارج از اندازه نیز مقرر شده توسط زنجیره های تولید، خرید و ذخیره سازی انجام گیرد.

فرزام صفت کاهش قیمت مرغ در روزهای اخیر را به نفع مصرف کننده ها دانست و گفت: باتوجه به اینکه همزمان باید تولیدکنندگان نیز مورد توجه قرار گیرند، برای این موضوع باید تدابیری اتخاذ شود.

گفتنی است در این جلسه رئیس اتحادیه مرغداران کشور نیز با بیان برخی مشکلات مرغداران استان، از تصمیمات و تلاش‌های کارگزاران گیلان در تنظیم بازار تولید مرغ قدردانی کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تنظیم بازار رستوران ها مشکلات تولید مرغ برنامه ریزی ذخیره سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه جوجه یکروزه بالاتر از ۳۰ هزار تومان گرانفروشی است

محمدرضا صدیق پور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرقطعه جوجه یکروزه ۱۱ تا ۲۷ هزار تومان است و این دامنه قیمت قبل از عید به طور متوسط ۲۰ هزار تومان به انضمام مثبت و منفی ۲۰ درصد بسته به تنوع نژاد و سن مرغ مادر است.

به گفته او، سودجویی عوامل واسطه و دلال ناشی از ازدیاد تقاضا موجب شده تا قیمت جوجه بالای ۳۰ هزار تومان عرضه شود که از بازرسی وزارت جهاد تقاضای معرفی گرانفروشی جوجه با نرخ بالای ۳۰ هزار تومان را داشتیم تا برخورد لازم صورت بگیرد.

صدیق پور ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که جوجه ریزی فروردین به ۱۳۵ تا ۱۳۸ میلیون قطعه برسد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه افزود: یکی از مشکلات فعلی بحث پایین بودن قیمت مرغ زنده است که اعتراضات مرغداران را به همراه داشته است، لذا در راستای کاهش زیان مرغداران، تامین ذخایر استراتژیک از سوی پشتیبانی امور دام امری ضروری است‌.

او با بیان اینکه ماه گذشته ۵ درصد جوجه یکروزه مربوط به جوجه ریزی های وارداتی بوده است، گفت: براساس فشاری که برای واردات است، ۸ تا ۱۰ درصد جوجه یکروزه وارداتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پیش بینی ذخیره سازی بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • تولید و ذخیره سازی ۴۳ هزار تن بذر گندم در گلستان
  • عرضه جوجه یکروزه بالاتر از ۳۰ هزار تومان گرانفروشی است
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند
  • ضرورت جمع آوری ماهانه ۲۰ هزارتن مرغ از سطح بازار
  • کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان
  • آماده‌سازی ناوگان «هما» برای انجام عملیات حج۱۴۰۳
  • ناوگان هواپیمایی «هما» برای انجام عملیات حج ۱۴۰۳ آماده‌سازی می‌شود