Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در این روز‌ها اگر سری به خیابان انقلاب بزنید، کتاب فروشی‌ها را تعطیل یا بی رونق می‌بینید. درست است که سرانه مطالعه در کشور پایین است، اما علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی همواره به دنبال کتاب هستند و حتی در این زمان با وجود قرنطینه و دعوت از مردم برای ماندن در خانه، دیگران را هم به کتاب و کتابخوانی دعوت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوع بیماری کرونا در دو ماه اخیر وضعیت اقتصادی نامناسبی را برای صنعت نشر رقم زده است، از طرفی بسیاری از ناشران تهران و شهرستان که خود را برای نمایشگاه کتاب آماده می‌کردند، در وضعیت نامشخصی قرار گرفته اند. بدین منظور که برنامه‌های مالی برای ناشران در نمایشگاه کتاب به استقبال مردم و فروش کتاب هایشان بستگی دارد و تمامی ناشران فروش گسترده خود را در نمایشگاه کتاب رقم می‌زنند. درست است که شرایط فعلی به اوضاع اقتصادی تمام صنایع لطمه وارد کرده، اما در سال اخیر صنعت نشر با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کرده و حتی زنگ خطر این صعنت روشن شده، با این وجود صنعت نشر نیاز به حمایت‌های گسترده‌ای دارد.

بسیاری از علاقه‌مندان و دوستداران کتاب پیش از ایام نوروز برنامه کتابخوانی خود را مشخص و کتاب‌های مورد نظر را تهیه می‌کنند، اما امسال با شیوع بیماری کرونا برنامه‌ها تغییر کرد و بسیاری از افراد نتوانستند از خانه‌های خود خارج شوند. از همین رو ناشران فروش اینترنتی خود را ارتقاء داده و بسیاری از کتاب‌های خود را این طریق به فروش رساندند.

حتی برخی کتاب فروشی‌ها نیز از طریق فضای مجازی کتاب‌های مختلف را معرفی و به فروش رساندند، درست است که این دست فروش‌ها نمی‌تواند جایگزین خسارت‌های وارد شده باشد، اما روش خوبی برای کسب و کار در این شرایط است، بنابراین ناشران و کتاب فروشان راحت‌تر می‌توانند کتاب‌ها را معرفی و با درنظر گرفتن تخفیف برای مشتری‌ها، مردم را به کتابخوانی دعوت و تا حدودی کسب و کار خود را رونق دهند.

با اینکه قدم زدن در میان قفسه‌ها و تورق کتاب‌ها بسیار لذت بخش است، اما در این شرایط باید در خانه ماند و از طریق سایت‌های معتبر اقدام به خرید کتاب کرد.

باید گفت که شرایط موجود سبب شده تا افراد بیشتری در این ایام به کتابخوانی روی آورده و کتاب را در بخش کوچکی از سرگرمی‌های خود جای دهند البته این موضوع به قشر و سن خاصی از جامعه برنمی گردد، زیرا کتاب بهترین دوست و سرگرمی برای تمام افراد جامعه است. ممکن است برخی افراد که در سال‌های اخیر کتابی تهیه نکرده اند با افزایش قیمت کتاب‌ها متعجب شده و از خرید کتاب صرف نظر کنند، اما باید گفت کتاب‌های صوتی و الکترونیکی قیمت مناسب تری نسبت به کتاب‌های چاپی دارند و بهتر است از این دست کتاب‌ها نیز برای مطالعه استفاده کنند. البته بسیاری از بزرگ تر‌ها نمی‌توانند کتاب‌های الکترونیکی را جایگزینی برای کتاب‌های چاپی بدانند به همین دلیل زمانی که می‌خواهید کتابی برای والدین یا اشخاص میانسال تهیه کنید، از بهترین ناشران و کتاب‌های صوتی استفاده و آن‌ها را با دنیای کتب صوتی بیشتر آشنا کنید.

ممکن است در فضای مجازی با نسخه‌ای از کتاب‌هایی مواجه شویم که رایگان هستند و حتی نظر ما را جلب می کنند, اما زمانی که آن را مطالعه می‌کنیم سردرگم شده و از موضوع کتاب و مسائل آن چیزی متوجه نمی‌شویم، حتی ممکن است از دوستان خود بسیار درباره این کتاب‌ها شنیده باشیم. در فضای مجازی هر چیزی اتفاق می‌افتد بنابراین ممکن است شخصی غیر حرفه‌ای کتابی را ترجمه کرده و آن را در فضای مجازی به اشتراک بگذارد یا کتابی ترجمه شده را با نام خود معرفی کند. این دست از اتفاقات زمانی رخ می‌دهد که شخصی برای خرید یا دریافت کتاب به سایت‌ها یا صفحات مجازی غیر معتبر مراجعه می‌کند.

این اتفاقات سبب می‌شود تا شخص نسبت به کتاب دلسرد شود و دیگر کتابی برای خواندن دست نگیرد پس بهتر است قبل از مطالعه سری به سایت‌های معتبر کتاب و ناشران بزنید و درباره کتاب ترجمه شده‌ای که می‌خواهید دست بگیرید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

باید گفت شرایط فعلی سبب شده تا بیشتر زمان خود را در کنار خانواده و در خانه سپری کنیم، پس این فرصت را غنیمت شمرده و سری به کتاب‌هایی که تاکنون نخوانده یا از مدت‌ها پیش برای مطالعه آن‌ها برنامه ریزی کرده ایدبزنید و از مطالعه آن‌ها لذت ببرید. سعی کنید در این روز‌ها از کتاب‌های صوتی و الکترونیکی که ناشران عرضه می‌کنند، استفاده و آن‌ها را به خانواده و دوستان خود پیشنهاد دهید.

 

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا نوروز 99 کتاب صوتی کتاب های صوتی فضای مجازی صنعت نشر کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۵۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرتتا: فرصتی تاریخی داریم که به حق‌مان برسیم

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال فرداشب در آلیانز آره‌نای شهر مونیخ ‏در یکی از مهمترین دیدارها از زمان نشستن میکل آرتتا روی نیمکت ‏این تیم به مصاف بایرن مونیخ می‌رود.‏

دیداری در دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا. با ‏توجه به تساوی 2-2 دو تیم در لندن حالا همه چیز مساوی است. ‏آرتتا در نشست خبری خود به این موضوع اشاره کرد و البته پذیرفت ‏که بازیکنانش اکثرا تجربه زیادی از شبهای بزرگ اروپایی ندارند.‏

با اینحال آرتتا مدعی شد که کسب عناوین قهرمانی حق تیمش است ‏و آنها به خوبی برای رسیدن به این هدف آماده شده‌اند و فردا برای ‏پیروزی به مصاف بایرن خواهند رفت. ‏

قهرمانی تاریخی لورکوزن در بوندس‌لیگا؟
تبریک به ژابی و گرانیت. من شخصا به ژابی آلونسو زنگ زدم و ‏قهرمانی را تبریک گفتم چون ما دوستهای صمیمی هستیم. ‏

کارنامه ضعیف آرسنال در اروپا
ما باید تغییرش بدهیم. فردا خیلی کارها هست که می‌توانیم انجام ‏بدهیم تا داستان اروپایی آرسنال را تغییر بدهیم. باید چه به صورت ‏فردی و چه به صورت تیمی آنقدر خوب باشیم که ثابت کنیم حق‌مان ‏صعود است. ‏

بی‌تجربگی بازیکنان آرسنال در شب‌های بزرگ اروپایی؟
همینطور که گفتی اکثر بازیکنان ما چنین شب‌هایی را تجربه ‏نکرده‌اند. ولی همه آنها‌، تک‌تک‌شان بسیار باانگیزه‌اند. همه خوب ‏آماده شده و اعتماد به نفس بالایی دارند. ما می‌خواهیم کار را به ‏سرانجام برسانیم و صعود کنیم. ‏

دوست داری تیمت چه عملکردی داشته باشد؟
عملکردی که ما را به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان برساند. آماده‌سازی ما ‏طوری طراحی شده که به این هدف برسیم. ما در 10 ماه گذشته ‏جایگاه خوبی به دست آوردیم و فصل گذشته هم یک تیم درخشان ‏بودیم. فردا فرصتی باورنکردنی داریم تا به چیزی که دنبالش بودیم ‏برسیم. ‏

دیگر خبرها

  • آرتتا: فرصتی تاریخی داریم که به حق‌مان برسیم
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران از فردا
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای حضور در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران
  • رونمایی از پلتفرم نشر دانشگاهی
  • جارو برقی رباتیک، چه بخریم؟
  • صنعت نشر با حبس سرمایه رو به روست
  • برق کولرهای گازی شما را نگیرد! | بالاخره کولر گازی بخریم یا نه؟
  • فرصتی که هوملز برای جاودانگی از دست داد (عکس)
  • چهار روایت معتبر از سبک زندگی با آموزه های قرآنی