Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@16:03:23 GMT

سه تن زباله از حاشیه رودخانه مرداب آستارا جمع‌آوری شد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۵۹۴۹

سه تن زباله از حاشیه رودخانه مرداب آستارا جمع‌آوری شد

جواد معیتی روز پنجشنبه در حاشیه رودخانه مرداب آستارا گفت: امروز ۲۰ نفر از نیروهای خدمات شهری و دوستداران محیط زیست در این امر مشارکت کردند و این حرکت فرهنگی در پارک ساحلی مخیری و حاشیه جاده ها نیز اجرا خواهد شد.

وی افزود: با وجود نصب تابلوهای شعارهای زیست محیطی و تعبیه سطل های زباله در شهر، نوار ساحلی و حاشیه جاده های آستارا، متاسفانه برخی افراد زباله و پسماند را رها می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: طرح تفکیک زباله از مبدا از سال ۹۴ در آستارا اجرا می شود و حدود ۹ هزار خانوار یا ۹۰ درصد خانوارهای این شهر با عوامل طرح همکاری می کنند.

شهردار آستارا گفت: روزانه حدود ۶۰۰ کیلوگرم پسماند خشک از در منازل جمع آوری می شود و در شهرستان آستارا هر روز به طور میانگین ۱۲۰ تن زباله تولید و در داداش آباد در نزدیکی ساحل دریای خزر دفن می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و مرکز آن حدود ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها آستارا مدیریت پسماند دفع زباله پاکسازی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا مدیریت پسماند دفع زباله پاکسازی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور آستارا مدیریت پسماند دفع زباله پاکسازی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۵۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا با حضور جمعی از فرزندان و خانواده‌های فراجا در رشت برگزار شد.
رئیس سازمان مدیریت پسماند‌های شهرداری رشت در این همایش با اشاره به اینکه حل معضل پسماند و مشکلات محیط زیستی از جمله برنامه‌هایی است شهرداری رشت و شورای شهر پیگیر آن است گفت: حل این معضل زیست محیطی نیازمند مشارکت همه مردم و فرهنگ سازی در حوزه تفکیک زباله از مبدا است.
علی مقصودی با تاکید بر اینکه آموزش تفکیک زباله از مبدا باید از سنین پایین آغاز شود، افزود: سال گذشته دانش آموزان بیش از۱۵۰ مدرسه در رشت آموزش‌های لازم در زمینه تفکیک درست زباله از مبدا را فرا گرفتند. 
وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد تولید پسماند در شهر از غذا است که زباله‌تر محسوب شده و در باغچه امحاء می‌شود گفت: ۲۰درصد زباله‌های تولیدی دارای مواد ارزشمند بوده و بازیافت می‌شود و ۲۰ درصد زباله‌های تولیدی را باید دفن و امحاء کرد.
سید شمس شفیعی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ تفکیک زباله بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد گفت: تفکیک زباله از مبدا باید از خانواده و مدرسه در جامعه نهادینه شود.
عضو شورای شهر رشت افزود: با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، سال گذشته ۲۰ هزار دانش آموز شهر رشت مبانی محیط زیست و حفاظت از آن را از کارشناسان مربوطه یاد گرفتند.

دیگر خبرها

  • همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران
  • پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم /برخی گاراژدارها از زباله گردها سوءاستفاده می‌کنند
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران | سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • پشت پرده سلاطین زباله تهران فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • پشت پرده مافیای زباله فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • توقیف ۵۴ دستگاه خودرو انتقال پسماند غیر مجاز | کشف ۲۰۰ تن پسماند از زباله گردها
  • جمع آوری ۷۸ تن پسماند خشک در منطقه ۲
  • پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم
  • حذف باکس های جمع آوری زباله از معابر تبریز