Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) رژیم صهیونیستی را مسئول پیامدهای ناشی از شیوع کرونا در نوار غزه دانست.

به گزارش مشرق، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در فلسطین، امروز (پنجشنبه)، گفت که رژیم اشغالگر که به مدت سیزده سال نوار غزه را محاصره کرده است، مسئول پیامدهای ناشی از شیوع کرونا در این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: دستگیری شماری از جاسوسان رژیم صهیونیستی در نوار غزه

به گزارش پایگاه خبری «عرب ۴۸»، سخنگوی حماس در این ارتباط گفت که رژیم صهیونیستی با ادامه محاصره طولانی مدت نوار غزه در حال ارتکاب «جنایت» است که این شرایط با شیوع ویروس کرونا دشوارتر شده است.

در همین ارتباط، وزارت بهداشت فلسطین روز چهارشنبه اعلام کرده بود که با «امکاناتی محدود» در حال مقابله با ویروس کروناست و غزه از کمبود دارو و ملزومات پزشکی رنج می‌برد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید حماس حازم قاسم رژیم صهیونیستی فلسطین جنبش مقاومت اسلامی اسرائیل اسراییل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین غزه نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۵۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد سه مرحله‌ای حماس برای آتش بس دائمی در غزه

شبکه الجزیره مدعی شد که حماس شروطی برای توافق تبادل اسرا مطرح کرده و چارچوب پیشنهادی آتش‌بس سه مرحله‌ای را پذیرفته است.

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری الجزیره، جزئیاتی از پاسخ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به پبشنهادات طرف اسرائیلی ارائه کرد. این منابع با بیان اینکه حماس چارچوب پیشنهادی آتش‌بس سه مرحله‌ای را پذیرفته است، گفتند: هر مرحله شامل ۴۲ روز خواهد بود.

حماس شرط گذاشته است که نظامیان اسرائیلی در مرحله اول، تا خط حائل، عقب‌نشینی کند. منابع مذکور ادامه دادند: حماس شرط گذاشته است که در مرحله دوم و قبل از آغاز تبادل اسرا، آتش‌بس دائم اعلام شود. در این مرحله، نظامیان اسرائیلی باید به خارج از نوار غزه عقب‌نشینی کنند. به گفته منابع مذکور، حماس پیشنهاد کرده است که در ازای آزادی ۳۰ اسیر فلسطینی، یک اسیر غیر نظامی اسرائیلی آزاد شود. کما اینکه در ازای، آزادی ۵۰ اسیر فلسطینی، یک سرباز صهیونیست آزاد خواهد شد.

جنبش حماس روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که پاسخ خود را به پیشنهادی که روز دوشنبه گذشته دریافت کرده بود، به مصر و قطر ارائه کرده است. حماس با تأکید مجدد بر مطالبات خود، گفت که این مطالبات شامل «آتش‌بس دائمی، خروج ارتش اسرائیل از کل نوار غزه، بازگشت آوارگان به محل سکونت خود، افزایش ارسال کمک [انسان‌دوستانه]و شروع بازسازی». «عبد اللطیف القانوع» سخنگوی حماس هم روز پنجشنبه تأکید کرد که «کلید هر توافق با اسرائیل، آتش‌بس دائم است». القانوع با اشاره به اینکه «بازگشت بدون قید و شرط آوارگان و خروج کامل نیرو‌های اسرائیل از نوار غزه، اولویت ما در فرآیند مذاکرات است»، گفت که بدون تحقق چنین شروطی، هیچ توافقی حاصل نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ تن رسید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • رویای نتانیاهو برای پیروزی با وجود ۷ ماه ناکامی در غزه
  • تل‌آویو: قصد داریم برای رسیدن به توافق تبادل اسرا، از شدت حملات در غزه بکاهیم
  • پیشنهاد سه مرحله‌ای حماس برای آتش بس دائمی در غزه
  • مقام سابق صهیونیست: ما در غزه بدون هرگونه هدف مشخصی برای خروج گرفتار شدیم / هاآرتص: ادعای ارتش اسرائیل در مورد اینکه فرزندان هنیه در حال رفتن برای عملیات بودند را حتی دشمنان حماس هم باور ندارند/ نداو ارگمن: نتانیاهو شایستگی نخست وزیری را ندارد + عکس و فیل
  • مذاکرات مهم آمریکا، اسرائیل و مصر درباره عملیات رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۷۲۹ نفر رسید/ درخواست وزیر اسرائیلی برای اشغال نوار غزه
  • درخواست وزیر تندور صهیونیست برای کنترل مجدد غزه
  • رژیم صهیونیستی: حماس به پیشنهاد آتش‌بس پاسخ منفی داد