Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@15:29:48 GMT

اطلاعیه مهم معاونت آموزشی دانشگاه تهران

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۶۰۱۳

اطلاعیه مهم معاونت آموزشی دانشگاه تهران

به گزارش اقتصادآنلاین، معاونت آموزشی دانشگاه تهران ضمن تأکید بر ادامه فعالیت آموزشی به شیوه الکترونیکی، اطلاعیه‌ای به شرح زیر برای هر چه بهتر برگزار شدن نیمسال تحصیلی سال جاری صادر کرد. در این اطلاعیه‌ای آمده است:

با تبریک مجدد آغاز سال ۱۳۹۹ و اعیاد شعبانیه به اعضای محترم هیأت علمی و دانشجویان عزیز و تشکر از همکاری همگان در تداوم برنامه‌های آموزشی دانشگاه در قالب آموزش‌های الکترونیکی، اظهار می‌دارد: تداوم شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی حاکی از آن است که برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری حداقل تا چند هفته آتی امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس و پیرو بخشنامه‌های قبلی و تصمیمات اتخاذ شده در هیأت رئیسه و شورای آموزشی دانشگاه و با توجه به سند مورخ ۱۰/‌۰۱/‌۱۳۹۹‬ معاونت محترم آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ضمن تأکید بر ادامه فعالیت آموزشی به شیوه الکترونیکی، موارد زیر برای هر چه بهتر برگزار شدن نیمسال تحصیلی جاری به استحضار می‌رسد:

۱. نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ از دوره‌های تحصیلی فعال دانشگاه بوده و به دلایل متعدد از جمله لزوم دانش آموختگی عده زیادی از دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقاطع بعدی، برنامه‌ریزی برای آینده کاری، مشکل سنوات معافیت تحصیلی از نظر سازمان نظام وظیفه و همچنین امکان پذیرش دانشجوی جدید در سال تحصیلی آینده، اتمام این نیمسال تحصیلی امری اجتناب ناپذیر است. بنابراین انتظار می‌رود اعضای محترم هیأت علمی و مدیران محترم اقدام لازم را برای مشارکت حداکثری دانشجویان به عمل آورده و اهمیت حضور در کلاس‌های مجازی را به دانشجویان یادآور شوند تا ان شاءالله با تلاش و مشارکت جمعی دانشجویان عزیز و اساتید گرامی، ضمن تداوم وظایف آموزشی خود، آسیب‌های ناشی از این معضل اجتماعی به حداقل برسد.

بدیهی است؛ حفظ کیفیت آموزش از اصول بنیادین دانشگاه بوده و مسئولین پردیس‌ها / دانشکده‌ها و اعضای هیأت علمی، بایستی تمام مساعی خود را به کار بسته و تمهیدات لازم را برای ارائه دروس با کیفیت مطلوب فراهم آورند.

۲. مقررات و ضوابط حضور در کلاس‌های مجازی همچون کلاس‌های حضوری بوده و اداره کل برنامه‌ریزی درسی و نظارت آموزشی با همکاری مرکز یادگیری الکترونیکی بر تشکیل کلاس‌ها و فعالیت استاد و دانشجو نظارت خواهند کرد.

۳. گزارش عملکرد اعضای محترم هیأت علمی در سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه به صورت هفتگی از طرف معاونت آموزشی واحد تهیه و به معاونت آموزشی دانشگاه ارسال شود. علاوه بر این، ضروری است گزارش ارائه دروس اعم از گزارش اخذ شده از سامانه و گزارش‌هایی که به سایر روش‌ها مانند خود اظهاری عضو هیأت علمی و یا بررسی سوابق محتوای تولید شده در سامانه گلستان ثبت شود.

۴. معاونان آموزشی و رابطین مرکز یادگیری الکترونیکی در ارتباط پیوسته با اعضای هیأت علمی مشکلات موجود را رصد کرده و نسبت به رفع آنها با همکاری مرکز یادگیری الکترونیکی اقدام لازم به عمل آورند.

۵. مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه با همکاری رابطین معرفی شده از واحدها نهایت تلاش خود را برای بهبود فرآیندها و ارتقا زیر ساخت‌های مورد نیاز انجام داده و در تمامی موارد پشتیبانی لازم را به عمل آورد.

۶. برای دروس خاص که امکان تکمیل درس به صورت غیر حضوری و احیاناً چند جلسه حضوری در ادامه نیمسال میسر نباشد با ارائه دلایل توجیهی استاد و تأیید گروه امکان اعلام آن به صورت ناتمام وجود دارد.

۷. دروس عملی و کارگاهی پس از بازگشایی حضوری به صورت فشرده برگزار خواهد شد. در صورت عدم اتمام این دروس تا تاریخ ۳۱/‌۰۶/‌۱۳۹۹‬ به صورت ناتمام به نیمسال بعد منتقل و در سقف واحدهای نیمسال بعد محاسبه نخواهد شد.

۸. دانشجویانی که به دلایلی نتوانسته‌اند از کلاس‌های غیر حضوری استفاده کنند و درخواست حذف یک و یا کلیه دروس خود را دارند، تقاضای خود را با ذکر دلایل به معاونت آموزشی دانشکده / پردیس ارائه کنند. بررسی و تأیید تقاضای حذف نیمسال بر عهده کمیسیون موارد خاص دانشگاه است.

۹. آزمون جامع دانشجویان دکتری بعد از آغاز آموزش حضوری برگزار خواهد شد.

۱۰. کلیه دانشجویانی که در این نیمسال امکان دفاع از پایان نامه یا رساله را دارند، می‌توانند بعد از آغاز آموزش حضوری تا ۳۱ شهریور به صورت حضوری از پایان نامه / رساله خود دفاع کنند. برای آن دسته از دانشجویان که قصد دارند زودتر دفاع نمایند، برگزاری جلسه دفاع با تأیید استاد راهنما به صورت حضوری (صرفاً هیأت داوران) -الکترونیکی و یا به صورت الکترونیکی با رعایت شرایط زیر امکان پذیر است:

ارسال متن نهایی پایان نامه و رساله به تمامی داوران و دریافت تاییدیه کفایت؛ برگزاری جلسه دفاع به صورت الکترونیکی مطابق مقررات دفاع از پایان نامه / رساله؛ ضبط جلسه دفاع با بهره بردن از امکانات مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه؛

در هر صورت لازم است ترتیبی اتخاذ گردد که دانشجو برای انجام اصلاحات متن پایان نامه / رساله ناگزیر از ملاقات حضوری و رفت و آمدهای غیر ضروری نباشد و متن صرفاً از طریق الکترونیکی بین استاد و دانشجو رد و بدل شود.

۱۱. جلسات گروه‌ها و شورای آموزشی پردیس / دانشکده به صورت مجازی، حضوری و یا ترکیبی به منظور بررسی و تصویب پروپوزال پایان نامه / رساله و مشکلات آموزشی دانشجویان برگزار شود.

در پایان ضمن آرزوی سلامتی برای همه همکاران محترم و دانشجویان عزیز انتظار می‌رود با مشارکت و فعالیت مؤثر خود از برگزاری این نیمسال با کیفیت هر چه تمام پشتیبانی نموده، موجبات نیل به اهداف آموزشی دانشگاه را فراهم آورند

امید است این اقدام دانشگاه و دانشگاهیان کمک مؤثری در فاصله گذاری اجتماعی و ریشه کن کردن ویروس کرونا از این مرز و بوم باشد.

معاونت آموزشی دانشگاه تهران

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه تهران دانشگاه تعطیلی دانشگاه ویروس کرونا اخبار کرونا مرکز یادگیری الکترونیکی معاونت آموزشی دانشگاه پایان نامه سال تحصیلی هیأت علمی کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۶۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب

دانشجویان برای ثبت نام و حضور در دیدار رمضانیه با رهبر انقلاب تا پایان امروز پنج شنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ مهلت دارند.

به گزارش ایسنا، دانشجویان برای ثبت نام و حضور در دیدار رمضانیه با رهبر انقلاب تا پایان امروز پنج شنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ مهلت دارند.

دانشجویان می توانند با ثبت‌نام در سایت didar.nahad.ir و پاسخ به پرسش «اگر شما در دیدار دانشجویی فرصت صحبت با رهبر انقلاب اسلامی را داشتید، مهم‌ترین نکته‌ای را که با ایشان در میان می‌گذاشتید چه بود؟»به قید قرعه در دیدار رمضانیه دانشجویان با رهبر انقلاب حضورداشته باشند.

همزمان با نزدیک شدن به سنت هر ساله دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با فعالان دانشجویی دانشگاه ها، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در نظر دارد، مجموعه از نکات و مطالب، سوالات، پیشنهادات و ایده های موثر ناظر به دانشگاه و فضای عمومی جامعه را در قالب سامانه دیدار جمع آوری نموده و به طور مکتوب به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی منعکس نماید.

در این راستا و با توجه به استقبال گسترده و هرساله از این دیدار، از دانشجویانی که در این طرح مشارکت داشته باشند با قید قرعه جهت شرکت در این مراسم دعوت به عمل آمده و نتیجه از طریق پیامک به اطلاع خواهد رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • ارائه آموزش‌های امدادی و فرهنگی هلال احمر قم به مسافرین نوروزی
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه طباطبایی پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک دیشموک
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه‌ پس از تعطیلات اعلام شد
  • ۳ انتصاب جدید در سازمان امور دانشجویان
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشجویان پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • تحویل خودروهای مشتریان زامیاد در ایام عید نوروز/ تسهیلات ویژه برای تحویل حضوری محصولات زامیاد