Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین خوش اقبال عصر پنجشنبه در نشست ستاد مبارزه با شیوع کرونا استان کردستان اظهار داشت: مردم در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی خوب پای کار آمدند و عملکرد آنها جای تقدیر و تشکر دارد.

وی  با اشاره به اینکه تدبیر و اراده مجموعه فرماندهی انتظامی کردستان در کنترل ورودی و خروجی‌های شهرها و کمک به دانشگاه علوم پزشکی هم بسیار تاثیرگذار بوده است تاکید کرد: این طرح تا ۲۰ فروردین با قدرت و جدیت ادامه خواهد داشت بنابراین انتظار داریم مردم همچنان به همراهی و همفکری خود ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوش اقبال با بیان اینکه امید همه کادر پزشکی و درمان به مشارکت و همکاری مردم است بنابراین انتظار می‌رود کادر درمان را که شبانه‌روز در حال تلاش هستند تنها نگذاریم اضافه کرد: کنترل بازار و مشاغل ادامه خواهد داشت و یک سوم کارکنان ادارات بر سر کار حاضر می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسمات، همایش‌ها و تجماعات نیز همچنان ممنوع خواهد بود و این هفته نیز نمازجمعه در استان برگزار نمی‌شود افزود: همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند و عدم رعایت طرح از سوی هر بخشی به پلیس گزارش داده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی کردستان افزود: ذخایر استراتژیک و کالاهای اساسی استان کردستان در مقایسه با سال‌های گذشته در چنین روزهایی در شرایط بهتری قرار دارد.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان هم گفت: از ابتدای آغاز طرح فاصله گذاری اجتماعی تا کنون ۱۱۴ خودروی متخلف که هشدارهای ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت نکردند، اعمال قانون شدند.

سرهنگ عباس مسعودی اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا تردد و ورود خودرو با پلاک های غیربومی به استان های مختلف کشور ممنوع اعلام شد و مقرر شد هر خودرویی این قانون را رعایت نکرد شامل جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف یک ماهه خودرو آنها در شهر خودشان شد.

وی افزود: از زمان اجرای این طرح, کنترل تردد در ۲۶ نقطه در سطح استان در ورودی های شهرهای مختلف کردستان انجام شد و نیروهای پلیس، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی در این نقاط مستقر بوده‌اند.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان اضافه کرد: همچنین در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بیش از چهار هزار نظارت بر اماکن عمومی انجام گرفت و در این راستا ۳۱۴ واحد صنفی متخلف پلمب شدند.

سرهنگ مسعودی در خصوص تردد خودروها در روز سیزده فروردین ماه (روز طبیعت) در استان نیز بیان کرد: روز گذشته دستورات ستاد مبارزه با کرونا استان کردستان, انجام و ۱۲۶ تفرجگاه سطح استان تحت پوشش قرار گرفت تا تجمعی انجام نشود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم با اشاره به اینکه همکاری خوبی از سوی مردم صورت گرفته است گفت: افزایشی که در تعداد مبتلایان در روزهای اخیر دیده می‌شود بخشی از آن به دلیل تست‌هایی است که از کارکنان و کادر درمان گرفته شده است.

دکتر ابراهیم قادری افزود: تعداد بستری‌ها در شهرستان سقز که بالاترین مبتلایان را داشت بسیار کاهش یافته است که اگر این روند طی شود می‌توانیم یکی از بیمارستان‌ها و مشخصا بیمارستان تامین اجتماعی این شهر را که به بیماران مبتلا اختصاص یافته تخلیه کنیم و این مرکز درمانی به روال عادی فعالیت خود ادامه دهد.

وی اضافه کرد: در شهرستان دهگلان هم مواردی از ابتلا اضافه شده که این موارد سرپایی بوده و نیاز به بستری شدن نداشته است.

قادری با اشاره به اینکه تاکنون در هیچکدام از بخش‌ها بویژه نیرو، پزشک یا تخت شاهد کمبودی نبوده‌ایم یادآور شد: درگیر شدن یکی بعد از دیگری شهرستان‌ها یکی دیگر از دلایل افزایش آمار بوده است که در نتیجه مدتی شاهد افزایش آمار در آن شهرستان‌ها هستیم.

وی یادآور شد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم استان از طریق تلفن ۴۰۳۰ غربال شده‌اند اما برخی از شهروندان به گمان اینکه این شماره تبلیغاتی است پاسخ تماس را نداده‌اند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این نشست گفت: ۶ جلسه ستاد رسانه تشکیل شده است و اهالی رسانه بویژه خبرگزاری‌ها فعالیت مناسبی در راستای اطلاع‌رسانی در این حوزه داشتند.

عبیدالله رستمی افزود: تولید محتواهای مختلفی به شکل خبری، اینفوگرافی و موشنگرافی هم تولید شده که علاوه بر رسانه‌ها، روابط عمومی استانداری کردستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم مشارکت داشته‌اند.

وی با اشاره به تعطیلی‌های موجود و عدم انتشار نشریات مکتوب اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنیم بسته‌های حمایتی برای هنرمندان و خبرنگاران پیش بینی شود.

رستمی افزود: انتظار می‌رود اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم تدابیری بیاندیشد تا این اقشار در مدت زمان بیکاری بتوانند از بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان هم گفت: از ۷۱ هزار واحد صنفی فعال در استان کردستان تنها ۳۲۶ مورد به دلیل عدم رعایت در این مدت پلمب شده است که نشانه همکاری اصناف است.

محمدبختیار خلیقی افزود: علاوه بر فروشگاه‌های کود و سم، برخی از اصناف خدمات تعمییرات هم تعیین می‌شود تا از هفته آینده فعالیت‌ کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کردستان استانداری کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کردستان استانداری کردستان ویروس کرونا کردستان استانداری کردستان استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۶۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش احتمال وقوع تصادف در معابر خلوت تهران

تین نیوز

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ضمن ارائه هشدار درباره افزایش احتمال وقوع تصادف در معابر خلوت پایتخت، از برخورد شدید سواری اچ سی کراس با سواری پراید در محدوده بزرگراه همت و مرگ راننده پراید در این حادثه بامداد امروز (چهارشنبه) خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، سرهنگ رابعه جوانبخت در تشریح جزئیات این خبر گفت: مقارن ساعت ۰۱:۴۵ بامداد امروز (چهارشنبه ۸ فروردین) یک دستگاه سواری اچ سی کراس در مسیر همت غرب به شرق قبل از ورودی مدرس در حال تردد بود که با یک دستگاه سواری پراید به شدت برخورد کرد.

جوانبخت افزود: پس از این برخورد، سواری پراید از مسیر خارج شد و پس از عبور از جداول حاشیه راه، با تیر برق برخورد کرد. در این حادثه متاسفانه راننده حدودا ۳۰ ساله پراید به علت شدت جراحات وارده در دم جان باخت و سرنشین خانم پراید نیز مصدوم شد که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت ادامه داد: تیم کارشناسی پلیس بزرگراه های تهران بزرگ پس از دریافت این گزارش، در موقعیت حادثه حضور یافت و ضمن ایمن سازی محدوده تصادف به منظور جلوگیری از تکرار حوادث ناگوار، به بررسی علل و عوامل این تصادف پرداخت. کارشناسان علت این حادثه را تغییر مسیر ناگهانی از سوی راننده اچ سی کراس تشخیص دادند. 

وی تاکید کرد: رانندگان در هنگام رانندگی از تغییر مسیرهای ناگهانی جدا خودداری کنند و برای اطلاع دیگر رانندگان حتما از چراغ راهنما استفاده کنند. در ایام خلوتی معابر و مخصوصا تاریکی هوا و شب ها رانندگی با سرعت مطمئنه الزامی است، چون این همان سرعتی است که در صورت وقوع هرگونه حادثه می توان وسیله نقلیه را کنترل کرد تا از وقوع حوادث و تصادفات جلوگیری کند.

براساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، جوانبخت در پایان ضمن ارائه هشدار درباره افزایش احتمال وقوع تصادف در معابر خلوت پایتخت، خاطرنشان کرد: امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط همه کاربران ترافیک، شاهد وقوع چنین حوادث دلخراشی در سطح معابر شهر تهران نباشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • احتمال بارش باران و وزش باد در همدان
  • صدور سه هشدار هواشناسی برای شهرهای مختلف کشور
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • احتمال افزایش بودجه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • شرایط برای شیوع عوامل خسارت‌زای مرکبات در استان بوشهر فراهم است
  • افزایش احتمال وقوع تصادف در معابر خلوت تهران
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • پاسخ «اما و اگری» به شبهات آتشفشان‌های کشور در سایه نبود سامانه‌های پایش
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ قوت گرفت؟
  • استقبال از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی در کردستان ۶۵ درصدی شد