Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@23:55:19 GMT

مشاهده سه قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده هلن

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۶۰۳۸

مشاهده سه قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده هلن

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: دوستداران محیط زیست پس از مشاهده سه قلاده پلنگ در حاشیه منطقه حفاظت‌شده جنگلی هلن، اقدام به تصویربرداری از این گونه کمیاب و در معرض انقراض کردند.

او افزود: این افراد، تصاویر و فیلم‌های تهیه شده را به همراه مختصات و موقعیت جغرافیایی، زمان و تاریخ دقیق مشاهده، در اختیار مسئولان محیط زیست استان قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی با بیان اینکه مناطق حفاظت شده هلن و سبزکوه زیستگاه مناسبی برای گربه سانان است، اضافه کرد: زیست بوم منحصر به فرد، تنوع پوشش گیاهی و وجود دره‌های عمیق و سخت گذر در این مناطق شرایط مناسبی را برای زیست گونه‌های جانوری مانند پلنگ، خرس قهوه ای، بزکوهی و سایر جانداران فراهم کرده که در کشور بی نظیر است.

پلنگ ایرانی با نام انگلیسی Persian Leopard و نام علمی Panthera pardus saxicolor بزرگترین زیرگونه پلنگ در دنیا محسوب می‌شود که در طبقه «در معرض خطر» قرار دارد. گستره انتشار آن کشور‌های غرب آسیا (به استنثای شبه جزیره عربستان) است و در حال حاضر، بیش از دو سوم جمعیت آن در طبیعت در داخل مرز‌های ایران زیست می‌کند.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حیات وحش محیط زیست قلاده پلنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۶۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ نر در منطقه حفاظت‌شده دربند مشکول (فیلم)

 

 

 

منبع : همشهری

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حضور یک قلاده پلنگ و فرزندش در ارتفاعات گیلان (فیلم) مشاهده یک پلنگ بر فراز کوهستان‌های ایران (فیلم) مشاهده دو قلاده پلنگ در منطقه سیاه مزگی(فیلم)

دیگر خبرها

  • دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم
  • هشدار به شکارچیان؛ از منطقه کوهسرخ خارج شوید
  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)
  • حضور یک قلاده پلنگ در شهرستان کوهسرخ مشاهده شد
  • (ویدیو) حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ
  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ خراسان رضوی + ویدئو
  • ثبت نخستین حضور پلنگ در کوهسرخ
  • حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ مستندسازی شد
  • مشاهده و ثبت پلنگ برای نخستین بار در شهرستان کوهسرخ
  • مشاهده پلنگ نر در منطقه حفاظت‌شده دربند مشکول (فیلم)