Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فرماندهی مرکزی نیرو‌های تروریست آمریکایی موسوم به سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت آمریکا در حال انتقال و استقرار در عراق هستند.

در این بیانیه آمده است: همانطور که ژنرال فرانک مک کنزی، فرمانده ستنکام در جلسه مطبوعاتی روز ۱۳ مارس اشاره کرد آمریکا برای محافظت از عراقی‌ها، ائتلاف و اعضا و کارکنان آمریکایی در برابر تهدید‌های هوایی علیه پایگاه‌های عراقی میزبان نیرو‌های آمریکایی، در حال انتقال سامانه‌های دفاعی به عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه به این نکته مهم است که حملات مکرر به پایگاه‌های عراقی، که باعث نقض حق حاکمیت عراق می‌شود، موجب کشته و زخمی شدن نیرو‌های عراقی، ائتلاف و نظامیان آمریکایی شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: استقرار زمینی سامانه‌های دفاع هوایی در عراق ادامه دارد، اما به دلایل امنیتی عملیاتی و به محض ورود این سامانه‌ها گزارشی از جزئیات و وضع به روز رسانی آن ارائه نخواهد شد. دولت عراق از نیاز جمعی ما به حفاظت هوایی از نیرو‌های آمریکایی در عراق آگاه است و ما همچنان با همتایان عراقی خود هماهنگ هستیم. آمریکا و شرکای ائتلاف ما به شکست دائمی داعش و حمایت از امنیت و ثبات درازمدت عراق متعهد هستند.

پیش از این، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از استقرار و راه اندازی سامانه دفاع موشکی برای حفاظت از نیرو‌های آمریکایی در عراق خبر داد.

منابع آگاه اعلام کردند آمریکا یک سامانه دفاع موشکی پاتریوت در پایگاه عین الاسد عراق مستقر کرده است. این سامانه دفاع موشکی در پایگاه عین الاسد که محل حضور نظامیان خارجی است مستقر شده و در حال آماده سازی برای فعال شدن است. همچنین یک سامانه پاتریوت نیز در اربیل عراق مستقر شده است.

یک مقام نظامی آمریکایی در این باره گفت: آمریکا قصد دارد به زودی دو سامانه موشکی پاتریوت از کویت به عراق ارسال کند.

استقرار سامانه دفاع موشکی پاتریوت در عین الاسد پس از آن اتفاق می‌افتد که ایران در پاسخ به ترور سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس توسط تروریست‌های آمریکایی، در انتقامی سخت این پایگاه را موشک باران کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سامانه پاتریوت حضور آمریکا در عراق سامانه دفاع موشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۶۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنتکام: از اسراییل حمایت می‌کنیم

آفتاب‌‌نیوز :

فرماندهی مرکزی نیرو‌های تروریستی آمریکا (سنتکام)، روز دوشنبه مدعی شد که نیرو‌های آمریکایی با پشتیبانی سامانه‌های پدافندی آمریکا و اروپا، شنبه و یکشنبه، بیش از ۸۰ پهپاد انتحاری و حداقل ۶ موشک بالستیک را که از ایران و یمن به سمت اراضی اشغالی شلیک شده بود، منهدم کردند.

ایران شامگاه شنبه، در پاسخ به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، طی عملیات «وعده صادق» بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک را به سمت اهدافی در اراضی اشغالی شلیک کرد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که سنتکام در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس در این باره ادعا کرد: این اقدام شامل منهدم ساختن یک موشک بالستیک روی پرتابگر آن و هفت پهپاد روی زمینه و پیش از پرتاب آن‌ها در مناطق تحت کنترل حوثی‌های یمن (انصارالله) بود.

سنتکام همچنین با حمایت از رژیم صهیونیستی و اقدامات متجاوزانه آن گفت: سنتکام موضع خود در حمایت از دفاع اسراییل از خود در قبال این اقدامات خطرناک ایران را حفظ کرده است. ما به همکاری با تمامی شرکای منطقه‌ای برای افزایش امنیت منطقه ادامه خواهیم داد.

حمله به پایگاه هوایی نواتیم در سرزمین‌های اشغالی از اهداف عملیات موشکی و پهپادی ایران در پاسخ به حمله موشکی صهیونیست‌ها به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق بود؛ پایگاه مبدأ شلیک موشک‌های اسرائیل که شهادت مستشاران ارشد ایرانی و همراهانشان را به همراه داشت و نقض کامل قوانین بین‌المللی از سوی این رژیم بود.

ایران از پاسخ موشکی و پهپادی مشروع و قانونی خود به اسرائیل اهداف متعددی را دنبال می‌کرد که از جمله آن‌ها - و شاید یکی از مهمترین‌شان - ضربه به پایگاه هوایی نواتیم در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود. پایگاهی در منطقه صحرای نقب و در نزدیکی شهر بئر السبع که با برخورداری از یک باند پرواز ۳۴۰۰ متری، آشیانه و پایگاه اصلی جنگنده‌های F-۳۵ رژیم صهیونیستی است.

همچنین خبرگزاری فلسطینی شهاب از اصابت موشک‌های ایران به پایگاه نظامی رامون در النقب خبر داد. گفته شده هفت موشک ایران به این پایگاه هوایی اصابت کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سنتکام: از اسراییل حمایت می‌کنیم
  • روابط ما با آمریکا به نقطه مهم و حساس رسیده است
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • تحلیلگر عراقی: آمریکا برای حفاظت از اسرائیل در خاک ما سامانه پدافند هوایی ایجاد کرده است
  • آلمان سومین سامانه هوایی پاتریوت را به اوکراین تحویل می‌‌دهد
  • آلمان سامانه دفاع هوایی «پاتریوت» به اوکراین ارسال می‌کند
  • آلمان سامانه دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین می‌فرستد
  • بررسی خروج نظامیان آمریکایی، در سفر نخست وزیر عراق به آمریکا
  • پیش بینی درباره موعد خروج نیروهای آمریکایی از عراق