Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@11:30:49 GMT

جهش قیمت جهانی نفت در پی کوتاه آمدن عربستان

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۶۱۶۲

جهش قیمت جهانی نفت در پی کوتاه آمدن عربستان

 

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، قیمت جهانی نفت در پی کوتاه آمدن عربستان و درخواست برای برگزاری نشست اضطراری کشورهای ائتلاف«اوپک+» که مجموعه ای از کشورهای داخل سازمان اوپک و خارج از آن را شامل می شود شاهد جهش 21 درصدی شد.

نفت خام برنت با 21.87 درصد رشد به بشکه ای 30.15 دلار رسید.

نفت خام آمریکا نیز با رشد24 درصدی به 25.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

36 دلار در هر بشکه رسید.

این در حالی است که پیش از این روسیه و عربستان پس از شکست مذاکرات آنها برای کاهش سطح تولید، اعلام کردند که با هدف حفظ سهم بازار خود، تولید و عرضه نفت را تا حد ممکن افزایش خواهند داد.

عربستان تولید نفت خود را در هفته پایانی مارس به روزانه ۹ میلیون بشکه رسانده که حدود ۲ میلیون بشکه بیش از تولید این کشور در ابتدای ماه گذشته میلادی است. بخشی از نفت حاصل از این رشد تولید در حال ذخیره‌سازی در مصر است.

همچنین وال‌استریت ژورنال از جستجوی عربستان برای یافتن مخازن جدید برای نفت خود خبر داده و مدعی شده که در حال حاضر بخشی از نفت تولیدی عربستان بدون مشتری و مقصد خاصی توسط نفت‌کش‌های این کشور بارگیری می‌شود.

با این حال، شرکت نفت عربستان(آرامکو) اعلام کرده که در ماه آوریل تولید روزانه خود را به ۱۲.۳ میلیون بشکه می‌رساند.

در مقابل وزارت انرژی روسیه هم قصد دارد با فعال کردن ظرفیت خالی ۵۰۰ هزار بشکه‌ای خود نصاب جدید تولید ۱۱.۸ میلیون بشکه در روز را به نمایش بگذارد.

بدین ترتیب رشد عرضه نفت همزمان با افت تقاضای جهانی نفت به دلیل شیوع شتابان ویروس کرونا در سراسر جهان موجب شده تا قیمت جهانی هر بشکه نفت پایه برنت دریای شمال از حدود ۶۹ دلار طی معاملات ۶ ژانویه به ۲۷ دلار در جریان معاملات روز پنج‌شنبه سقوط کند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا عربستان سعودی قیمت نفت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۶۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ |برنت ۸۹ دلار و ۶۱ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۴۷ کاهش به ۸۹ دلار و ۶۰ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه کاهش یافته است. نگرانی در مورد تقاضای جهانی به خاطر ضعف رشد اقتصاد چین و همچنین پایین آمدن احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا از نگرانی نسبت به عرضه نفت به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پیشی گرفته است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 42 سنت معادل 0.47 کاهش به 89 دلار و 60 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 44 سنت معادل 0.52 درصد کاهش 84 دلار و 92 سنت معامله می‌شود.
مشکلات اقتصادی حساسیت سرمایه‌گذاران را تحت فشار گذاشته، تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی را کاهش داده و قیمت نفت را از ابتدای هفته جاری پایین آورده است. در حال حاضر توجه سرمایه‌گذاران معطوف پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران است.

تولید نفت ایران به 3میلیون و 250هزار بشکه در روز رسیدپیش‌بینی‌ نفت 100 دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران


تحلیلگران عقیده دارند احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و اطلاعات اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار چین نگرانی در مورد تقاضا را افزایش داده است.
جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا گفت اطلاعات ناامید کننده اقتصادی آمریکا که حاکی از تورم بالاتر از حد انتظار بوده، بدین معناست که بانک مرکزی زمان بیشتری برای اطمینان از کاهش تورم تا هدف دو درصد نیاز دارد. بنابراین احتمالاً زمان کاهش نرخ بهره به تعویق می‌افتد.
اقتصاد چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا سریع‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول سال جاری میلادی رشد کرده اما بسیاری از شاخص‌ها از جمله سرمایه‌گذاری در بخش مسکن، خرده فروشی و تولید صنعتی کاهش یافته که حاکی از ضعف تقاضا در خانه است.
در خاورمیانه، سومین اجلاس کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که قرار بود در روز سه‌شنبه برگزار شود، تا امروز چهارشنبه به تعویق افتاده است. متحدان غربی این رژیم در فکر تحریم‌های جدید علیه تهران هستند تا مانع حمله رژیم صهیونیستی به ایران شوند.
تحلیلگران عقیده دارند پاسخ موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی احتمالاً باعث نمی‌شود آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه صادرات نفت ایران وضع کند که دلیل آن نگرانی در مورد بالا رفتن قیمت نفت و عصبانی کردن چین به عنوان بزرگترین خریدار این کالاست.
انتهای پیام/23

دیگر خبرها

  • کوتاه آمدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ |برنت ۸۹ دلار و ۶۱ سنت شد
  • آقاتهرانی: صهیونیست‌ها اگر مرد هستند، حمله کنند و بیایند درگیر شوند | توجیهی برای کوتاه آمدن از حجاب نیست