Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا انصافداران عصر پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی با ایرنا اعلام کرد: تفاهم‌نامه ارایه خدمات مشاوره‌ای و وکالتی به جامعه کارگری و کارفرمایی بین مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به عنوان مجری و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور منعقد گردید. 

وی افزود: هدف این تفاهم نامه ارایه خدمات مشاوره‌ای و وکالتی است و سعی شده با ایجاد بستر مناسب و تعیین چارچوب کلی، از ظرفیت علمی و اجرایی مرکز  وکلای قوه قضاییه در زمینه ارایه خدمات حقوقی و کارشناسی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: خدمات حقوقی و کارشناسی ارایه شده توسط وکلا و کارشناسان مرکز می تواند در جهت حل و فصل اختلافات و پیگیری پرونده های حقوقی و کیفری جامعه کارگران و کارفرمایان و خانواده آنها راهگشا باشد.

وی ادامه داد: بالابردن فرهنگ صلح و سازش و کمک به کاهش ورودی پرونده های قضایی مطابق مقررات، از اهداف اصلی این تفاهم‌نامه است.

وی خاطرنشان کرد: حمایت حقوقی از کارگران و کارفرمایان و تشکل‌های مرتبط، بهره‌مندی از خدمات مشاوره در زمینه تنظیم اساسنامه‌ها و قراردادها، همکاری در برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی در زمینه های حقوقی ،اقتصادی، تولیدی و مشارکت در برگزاری کارگاه های آموزشی برای مدیران و اعضای جامعه کارگری و کارفرمایی و خانواده آنها، توسط وکلا و کارشناسان مرکز از جمله دیگر خدماتی است که در این تفاهم‌نامه به آن اشاره شده است.

وی تصریح کرد: نظر به اینکه جامعه هدف این تفاهم نامه قشر عظیمی از شهروندان شریف و زحمتکش است. این تفاهم‌نامه می‌تواند در تحقق یکی از اهداف قوه قضاییه که همان کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی و احقاق حقوق عموم افراد است موثر واقع شود و موجب بهره مندی کارگران و کارفرمایان از این خدمات گردد.

انصافداران با اشاره به اینکه مشاوره حقوقی، وکالت، استفاده از خدمات داوری در قراردادها و اختلافات و آموزش از موضوعات دیگر این تفاهم نامه است گفت: یکی از اهداف تاسیس مرکز وکلا قوه قضاییه ایجاد زمینه بهره مندی اقشار کم درآمد از خدمات حقوقی و وکالت و تسهیل دسترسی شهروندان به این خدمات است که این تفاهم نامه زمینه ساز گام مهمی در جهت تحقق هرچه بیشتر این رسالت مقدس است.

وی تاکید کرد: ستاد اجرایی این تفاهم نامه در استان در اواخر سال گذشته چندین مرتبه تشکیل جلسه داد و امید است با رفع مشکل بیماری کرونا و تعامل و همکاری نهادهای مرتبط با مرکز وکلا قوه قضاییه، با ابلاغ شیوه نامه اجرایی، این تفاهم‌نامه هرچه سریعتر اجرایی شود و منشاء خیر وبرکات فراوانی برای طرفین گردد.

بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ وکیل دادگستری در مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان فعالیت دارند.

اواخر آذر ماه سال گذشته، از استان اصفهان پنج هزار و ۸۶۱ نفر شامل ۲ هزار و ۷۴۹ زن و ۲ هزار و ۱۱۲ نفر مرد در آزمون وکالت این مرکز شرکت کردند که نتایج نهایی آن هنوز اعلام نشده است.

برچسب‌ها مرکز وکلاء کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده کارفرما کارگر اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرکز وکلاء کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده کارفرما کارگر اصفهان مرکز وکلاء کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده کارفرما کارگر اصفهان تفاهم نامه قوه قضاییه مرکز وکلا پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۶۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم نامه همکاری بین مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران و موسسه بهداشت عمومی ادوارد و سینتیای هند منعقد شد.

به گفته عباس استاد تقی زاده رئیس مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت، از آنجایی که موضوع تغییر اقلیم یک موضوع جهانی است و در راستای توسعه همکاری‌های بین المللی و بین المللی سازی دانشگااه، این تفاهم نامه امضا گردید. دکتر استاد تقی زاده اضافه کرد: این تفاهم نامه به منظور تبادل تسهیلات، دانشجویان و محققان، تدوین و اجرای تحقیقات مشترک، برگزاری برنامه‌های آموزشی مشترک، و توسعه شبکه‌های علمی در منطقه منعقد گردیده است.

وی افزود: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت یکی از مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران است که در سال ۱۴۰۲ با هدف مقابله با یکی از مهم‌ترین چالش‌های قرن حاضر – تأثیرات تغییرات اقلیمی بر سلامت انسان – تأسیس شده است. مأموریت اصلی این مرکز شناسایی، تحلیل و ارائه راهکار‌هایی برای مقابله با این تأثیرات است. با توجه به گستردگی و پیچیدگی موضوع، مرکز تلاش می‌کند تا با استفاده از داده‌های علمی و رویکرد‌های نوآورانه، به بهبود شرایط زیست‌محیطی و بهداشتی جوامع محلی، ملّی و جهانی کمک کند. این مرکز از متخصص‌ترین و خبره‌ترین اساتید و محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران برای انجام ماموریت‌های خود بهره می‌گیرد.

رئیس این مرکز تاکید کرد: مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت بر این باور است که همکاری و مشارکت عمیق میان افراد، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، سازمان‌ها و سیاست‌گذاران می‌توان به راه‌حل‌های نوآورانه و پایدار برای مقابله با تغییرات اقلیمی دست یافت.

تقی زاده گفت: موسسه بهداشت عمومی ادوارد - سینتیا موسسه علمی در هند است که در حوزه‌های دانش و تحقیقات علمی در حوزه‌های سلامت جهانی، تغییر اقلیم و دیگر زمینه‌های مشترک فعال بوده و به واسطه شبکه دانشگاهی خود در کشور هند و دیگر کشور‌های جهان می‌تواند همکار مناسبی برای مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • آغاز به کار سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در بوشهر
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • بسیاری از پرونده‌های حقوقی اردبیل ‌دعاوی ملکی است