Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@03:40:20 GMT

شرایط بهبود صنعت گردشگری باید پس از مهار کرونا فراهم شود

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۶۱۸۸

شرایط بهبود صنعت گردشگری باید پس از مهار کرونا فراهم شود

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه صنعت گردشگری استان کرمان متاثر از شیوع ویروس کرونا دچار میلیاردها تومان خسارت شده است، گفت: باید شرایط را برای بهبود صنعت گردشگری پس از مهار کرونا فراهم کنیم زیرا صنعت گردشگری بیشتر از سایر صنایع صدمه دیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، فریدون فعالی در جلسه  کمیته اقتصادی ستاد مبارزه با کرونا، اظهار کرد: ویروس کرونا و تعطیلی مشاغل خسارتی به میزان ۲۱۸ میلیارد تومان به حوزه‌های اقامتی، پذیرایی، راهنمایان گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی، اقامتگاه‌های بوم گردی و صنایع دستی وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه صنعت گردشگری، صنعتی شکننده است، افزود: صنعت گردشگری یکی از آسیب پذیرترین صنایع نسبت به بحران‌ها است و مدیریت بحران گردشگری به ضرورتی اساسی تبدیل شده است.

فعالی با بیان اینکه صنعت گردشگری استان کرمان متاثر از شیوع ویروس کرونا دچار میلیاردها تومان خسارت شده است، تصریح کرد: باید شرایط را برای بهبود صنعت گردشگری پس از مهار کرونا فراهم کنیم زیرا صنعت گردشگری بیشتر از سایر صنایع صدمه دیده است.

وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم با توجه به شعار سال جدید مبنی بر سال جهش تولید، میانگین اقامت گردشگران را به دو برابر افزایش دهیم و در زمینه جذب گردشگران ایرانی و خارجی قوی‌تر عمل کنیم.

فعالی بیان کرد: صنعت گردشگری به‌عنوان صنعت مادر در بسیاری از کشورها به‌عنوان محور توسعه، شناخته می شود و به صنایع بزرگی چون صنعت خودرو سازی و نفت طعنه می‌زند.

وی با بیان اینکه استان کرمان دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است، ادامه داد: متاسفانه این استان با تمام داشته‌های گردشگری نتوانسته سهم خود را از بازار گردشگری به دست آورد.

پیگیری های مجلس برای بازگرداندن حیات به صنعت گردشگری کرمان

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش گردشگری بیشتر از سایر بخش‌ها تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است، گفت: مسائل و مشکلات فعالان حوزه گردشگری استان کرمان پیگیری و رفع می‌شود.

وی اظهار داشت: هفته آینده جلسه‌ای با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و وزیر اقتصاد با موضوع کسب و کار‌های کوچک و استمرار فعالیت‌های خدماتی برگزار خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: بخش‌های گردشگری، کشاورزی و صنعت و معدن به‌ویژه کسب و کار‌های کوچک متاثر از ویروس کرونا قرار گرفته‌اند و درخواست‌های فعالان بخش‌های مذکور در جلسه با وزیر مطرح و برای آن چاره‌اندیشی خواهد شد.

وی به درخواست و مشکلات فعالان صنعت گردشگری استان کرمان اشاره کرد و افزود: درخواست‌های مطرح شده در ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا نیز ارائه می‌شود و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ خواهد شد و رئیس جمهور نیز در ستاد ملی کرونا اعلام کرد که مبالغی را به‌عنوان تسهیلات و کمک بلاعوض درنظر گرفته شده است.

پورابراهیمی اضافه کرد: اما تاکنون در این خصوص ابلاغی صورت نگرفته است و ظاهرا قرار است که ظرف یکی دو روز آینده دستورالعمل آن جمع‌بندی و ابلاغ شود.

انتهای پیام/3388/ب

 

منبع: فارس

کلیدواژه: صنعت گردشگری میراث فرهنگی مجلس دولت گردشگری استان کرمان صنعت گردشگری ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۶۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سه دستگاه فلزیاب در کبودراهنگ و اسدآباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: برابر گزارش دریافتی از نیرو‌های انتظامی کبودراهنگ به اداره میراث‌فرهنگی این شهرستان، مبنی بر کشف و ضبط ۲ دستگاه فلزیاب و ادوات آن از یک خودرو شخصی در یکی از مسیر‌های ارتباطی کبودراهنگ، بررسی و تحقیقات در دستور کار نیرو‌های یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ خدامرادی تأکید کرد: در این زمینه پنج نفر با هویت معلوم دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

او افزود: در شهرستان اسدآباد نیز با کمک نیروی انتظامی منطقه و با مشکوک شدن به یک وسیله نقلیه در مسیر‌های ارتباطی این شهرستان، یک دستگاه فلزیاب به همراه ادوات حفاری از سه سرنشین این خودرو کشف و ضبط شد.

سرهنگ خدامرادی گفت: متهمان به همراه ادوات حفاری کشف شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان تصریح کرد: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به اخذ مجوز از اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است در غیر این صورت با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

دیگر خبرها

  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • کشف سه دستگاه فلزیاب در کبودراهنگ و اسدآباد
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سلماس برگزار می‌شود
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • زرند، پیشروترین شهرستان در زمینه کنترل و مهار معضل اعتیاد 
  • در تعطیلات نوروز ۶۱۵ هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند