Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو کسبه آستارایی به سبکی جدید به مقابله با کرونا ویروس پرداخته و به خودروهای ادارات و نهادهایی که در خط مقدم مبارزه با این بیماری منحوس هستند، خدمات رایگان پنچرگیری، تنظیم باد و بالانس ارائه می دهد.

خبرگزاری شبستان- بندر آستارا، پیمان ناصری؛ کرونا ویروس ابتدا از کشور چین شیوع پیدا کرد و ظرف مدت کوتاهی همه گیر شد به طوریکه هزاران نفر در چین مبتلا به این بیماری شدند و افراد زیادی نیز به سبب مبتلا شدن جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیش از یکماه است که کرونا ویروس به کشورمان رسیده و هموطنان زیادی به دلیل مبتلا شدن به این بیماری منحوس در بیمارستان ها بستری و متاسفانه هموطنانی نیز از بین ما رفته و به دیار باقی سفر کردند.

 

از آغازین روزهای شیوع کرونا ویروس، شاهد خدمات و تلاش‌ های خالصانه متولیان بهداشت و درمان و تیم‌های درمانی در جای جای ایران اسلامی بودیم که بی ‌وقفه در صف اول مبارزه با ویروس کرونا، ایثار و فداکاری را سرلوحه کار خود قرار دادند و در این راه بشردوستانه از جان روی برگرداندند و دل در گروی صیانت و حراست از جسم و جان بی ‌شمار انسان‌های مبتلا و دردمند بستند.

 

بی ‌تردید نقش ‌آفرینی پزشکان، پرستاران‌ و کادر درمانی سختکوش در درمان بیماران مبتلا و نیز تلاش بی وقفه جهادگران مبارزه با کرونا اعم از نیروهای هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس راهور، سپاه، ارتش، نیروی بسیج، هنگ مرزی، سازمان های مردم نهاد و گروه های مردمی آن ‌قدر ستودنی و والاست که قلم از بیان این جانفشانی‌ها قاصر است؛ دلسوزانی که شبانه روز برای مقابله با کرونا و ریشه کنی این بیماری عاشقانه تمام هستی خود را نثار صیانت از سلامت مردم می کنند.

 

از روزهای ابتدایی شیوع کرونا ویروس ما صحنه های زیبایی از انسانیت و اخلاق را در جای جای ایران اسلامی و همچنین در شهرستان مرزی بندر آستارا شاهد بوده و هستیم که از مهم ترین این اقدامات نیک و پسندیده می توان به کمک های خیرین برای خرید تجهیزات و اقلام پزشکی برای بیمارستان شهید بهشتی، تهیه و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی در بین مردم توسط بسیجیان و گروه های مردم نهاد، ضدعفونی و گندزدایی معابر و مراکز پرتردد توسط بسیجیان و گروه های مردم نهاد اشاره کرد.

 

در ادامه این اقدامات نیک و پسندیده دو کسبه آستارایی به سبک جدید به مقابله با کرونا ویروس پرداخته و به خودروهای ادارات و نهادهایی که در خط مقدم مبارزه با این بیماری منحوس هستند، خدمات رایگان پنچرگیری، تنظیم باد و بالانس ارائه می دهد.

 

خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندر آستارا گفت وگویی را با رییس اتاق اصناف در رابطه با اقدامات بازاریان و کسبه آستارا در راستای مقابله با کرونا ویروس و همچنین دو شهروند آستارایی که به سبک جدید به مبارزه با کرونا می پردازند انجام داده و از انگیزه آنان را از این اقدام شان پرسیده است.

 

«حسین ابوالحسنی» از بازاریان و کسبه آستارا جهت تعطیل کردن مغازه هایشان به منظور جلوگیری از شیوع کرونا ویروس تقدیر و تشکر کرد و گفت: بازاریان و کسبه آستارایی از اولین ساعت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و بخشنامه تعطیلی مغازه ها به تعطیلی واحدهای صنفی خود اقدام کردند.

 

رییس اتاق اصناف بندر آستارا به نقش بازاریان در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس و پشتیبانی آنان از رزمندگان اشاره کرد و افزود: در مبارزه با کرونا نیز بازاریان و کسبه آستارایی برای خرید تجهیزات و اقلام بهداشتی برای بیمارستان و همچنین خرید اقلام بهداشتی برای توزیع بین مردم کمک مالی کردند.
 

وی از دولت خواست از بازاریان و کسبه و کارگران آنان که چند روزی است مغازه های خود را بسته و درآمدی ندارند، حمایت ویژه کند.

 

ابوالحسنی از اقدام نیک و پسندیده محمد یزدان پرست و انوش درگاه نشین در راستای خدمات رسانی به جهادگران خط مقدم مبارزه با کرونا تقدیر و تشکر کرد و گفت: اقدام این دو کسبه آستارایی در خدمت به جهادگران خط مقدم مبارزه با این بیماری منحوس نزد ایزدمنان اجر و پاداشی والا دارد.

 

«محمد یزدان پرست» که صاحب واحد صنفی پنچرگیری، تنظیم باد و بالانس است در رابطه با انگیزه خود از این اقدامش، گفت: ما در حال مبارزه با کرونا ویروس هستیم و همه بسیج شده اند تا از شر این بیماری راحت شویم، پس باید به توصیه های بهداشتی عمل کرده و اصول بهداشتی را رعایت کنیم.

 

وی تصریح کرد: خدمت به کسانی که در راه مبارزه با کرونا ویروس گام بر می دارند، اجر و پاداشی والا نزد خداوند متعال دارد و از این رو بر آن شدیم به خودروهای ادارات و نهادهایی که در خط مقدم مبارزه با این بیماری منحوس هستند، خدمات رایگان پنچرگیری، تنظیم باد و بالانس ارائه دهیم و سهمی در راه ریشه کنی این بیماری داشته باشیم.

 

این کسبه آستارایی اضافه کرد: در این واحد صنفی به خودروهای اورژانس، شبکه بهداشت و درمان، بیمارستان، هلال احمر، سپاه پاسداران، نیروی های نظامی و انتظامی و اتاق اصناف خدمات رایگان پنچرگیری، تنظیم باد و بالانس ارائه می شود.

 

یزدان پرست گفت: واحد صنفی و پنچرگیری هر روز در بلوار بسیج- روبروی سپاه- جنب مزار شهدا آماده ارائه خدمات رایگان به خودروهای ادارات و نهادهایی که در خط مقدم مبارزه با این بیماری منحوس هستند.

 

«انوش درگاه نشین» پرسنل واحد صنفی پنچرگیری، تنظیم باد و بالانس نیز در این رابطه، اظهارکرد: از اینکه در کنار همکارم به ارائه خدمت به جهادگران خط مبارزه با کرونا می پردازم، خوشحال هستم.

 

وی تصریح کرد: ان شاء الله بیماری کرونا هرچه سریعتر ریشه کن شود تا شاهد رونق کسب و کار در بازار باشیم.

 

درگاه نشین بهترین راه مقابله با کرونا ویروس را پیشگیری و عمل به توصیه ها و رعایت اصول بهداشتی دانست و گفت: از همشهریان انتظار دارم در خانه هایشان بمانند تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود.

 

 

 

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: واحدصنفی کرونا ویروس بندر آستارا مقابله با کرونا ویروس مقابله با کرونا مبارزه با کرونا جهادگران خط بندر آستارا واحد صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۶۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟

گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته نسبت به شیوع آنفلوانزای پرندگان در سراسر جهان ابراز نگرانی کرد موضوعی که باعث نگرانی متولیان بهداشت و درمان کشورها شده است که آیا پس از شیوع بیماری کرونا، اپیدمی دیگری در راه است و می‌تواند باعث بروز مشکلات زیادی شود و افراد زیادی را درگیر کند؟

در ایران نیز پس از انتشار این خبر در فضای مجازی، بسیاری نگران شدند که شیوع آنفلوانزای پرندگان در سراسر جهان می‌تواند به ایران هم برسد و اپیدمی جدیدی را تجربه کنیم؟

نگرانی سازمان بهداشت جهانی از اپیدمی جدید

ماجرا از این قرار است که یکی از مقامات سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری با توصیف وضعیت نگران کننده شیوع آنفلوانزای پرندگان به علت افزایش ابتلای پرندگان و پستانداران به این بیماری، اعلام کرد که این سازمان در حال ارزیابی خطر جهانی این بیماری است.

این درحالیست که آژانس بهداشت سازمان ملل آخرین بار در اوایل ماه جاری خطر آنفلوانزای مرغی برای انسان را پایین ارزیابی کرد.

در همین حال مقامات کامبوج روز پنجشنبه از مرگ یک دختر ۱۱ ساله به دلیل ابتلا به نوع H ۵ N ۱ از ویروس آنفلوانزای پرندگان خبر داده و بررسی‌ها برای تعیین ابتلا یا عدم ابتلای ۱۲ نفر از اطرافیان او را نیز آغاز کردند. تست آنفلوانزای مرغی پدر این دختر نیز که علائمی از خود نشان می‌داد، مثبت شده است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: وضعیت شیوع H ۵ N ۱ در جهان با توجه به گسترش انتشار ویروس در بین پرندگان در سراسر جهان و گزارش‌های فزاینده از موارد ابتلا در پستانداران از جمله انسان، نگران‌کننده شده است؛ بنابراین سازمان جهانی بهداشت خطر این ویروس را جدی می‌گیرد و از همه کشور‌ها می‌خواهد که هوشیاری بیشتری نسبت به آن داشته باشند.

در این گزارش همچنین تاکید شده که تاکنون موردی از انتقال فرد به فردِ این ویروس گزارش نشده است.

احتمال آغاز یک اپیدمی دیگر

در همین زمینه آمیتیس رمضانی متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری آنا در مورد اپیدمی آنفلوانزای پرندگان اظهار کرد: این احتمال وجود دارد با توجه به تجربه‌های گذشته جهان پاندمی‌های جدیدی را تجربه کند، آنفلوانزای پرندگان نیز یکی از مواردی است که نسبت به این موضوع هشدار‌های لازم داده شده است.

وی افزود: اخیرا در یکی از موارد که زیر نظر سازمان بهداشت جهانی بوده است این موضوع کشف است، حالا صحبت بر این است پرندگان وحشی و مهاجر می‌توانند بیماری و ویروس را به پرندگان اهلی منتقل کنند و باعث انتقال ویروس از پرندگان اهلی به انسان شوند.

فعلا جای نگرانی نیست؟

متخصص بیماری‌های عفونی اظهار کرد: با توجه به کشف موارد جدید فقط سازمان بهداشت جهانی هشدار‌های لازم را داده است، اما فعلا جای نگرانی نیست.

وی ادامه داد: با توجه به هشدار‌های اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی انتظار می‌رود مراکز درمانی و بهداشتی این موضوع را جدی گرفته و موارد ابتلا را بیشتر زیر نظر بگیرند، اما به طور کلی هنوز ما با پاندمی جدی رو به رو نیستیم، اما ممکن است با عدم توجه قرار دادن این موضوع مشکلات زیادی را شاهد باشیم.

آنفلوانزای فوق حاد طیور چیست؟

آنفلوانزای فوق حاد طیور یک بیماری ویروسی پرندگان به شمار می‌رود؛ ویروس‌های آنفلوانزا دارای سه نوع تیپ C,B,A است؛ در طیور فقط تیپ A می‌تواند ایجاد بیماری نماید.

این تیپ علاوه بر طیور، سایر حیوانات از جمله خوک، اسب و همچنین انسان را درگیر می‌کند، پرندگان وحشی و آبزی می‌توانند بدون اینکه خود مبتلا به بیماری شوند، ویروس‌های آنفلوانزای طیور را با خود جابجا کنند. خوک به عنوان میزبان واسط ویروس‌های آنفلوانزای طیور و پستانداران می‌باشد.

پرندگان وحشی آبزی به عنوان مهمترین ذخایر طبیعی ویروس آنفلوانزا محسوب می‌شوند و بوسیله آنها ویروس از یک نقطه به نقطه دیگری حمل و از طریق بزاق و فضله، بیماری به پرندگان اهلی و کسانی که با پرندگان تماس دارند، منتقل می‌شود، انسان در ارتباط مستقیم با پرندگان بیمار یا لاشه‌های پرندگان کشته شده نیز می‌تواند به این بیماری مبتلا شود، در نوع خفیف آنفلوانزای مرغی، ابتلا به بیماری با ریزش پر‌های پرندگان و کاهش تولید تخم مشخص می‌شود و در نوع دوم، بیماری به سرعت در میان پرندگان شایع و باعث اتلاف شمار زیادی از آنها می‌شود. این بیماری از طریق تجارت پرندگان زنده و پرندگان مهاجر مانند اردک‌ها و سایر پرندگان دریایی از کشوری به کشور دیگر منتقل می‌شود.

علائم بیماری چیست؟

مرغ و خروس، بوقلمون، مرغ شاخدار، پرندگان زینتی، پرندگان وحشی و شتر مرغ از پرندگان حساس به بیماری هستند. سرفه، گلودرد، تنگی نفس و سابقه تماس در یک هفته قبل از مرگ پرندگان آلوده یا در مرحله واگیری و سطوح آلوده به ویروس و تب بالای ‎ ۳۸درجه از علایم بیماری آنفلوانزای مرغی در انسان محسوب می‌شود. در ایران منشاء این بیماری پرندگان مهاجری عنوان می‌شود که در فصل سرد سال از مناطق سردسیر شمالی وارد مناطق گرم یا معتدل می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟