Web Analytics Made Easy - Statcounter



عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از برگزاری جلسات علنی آن‌لاین پارلمان را تشریح کرد.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جزئیاتی از جلسات آن‌لاین مجلس در شرایط بحران کرونا، گفت: امروز مجلس هیچ جلسه‌ای نداشته و تاکنون دو جلسه علنی مجازی آزمایشی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در یک جلسه آزمایشی مجازی، حدود 100 تن از نمایندگان آن‌لاین شدند که این جلسه رسمی نبود و در جلسه آزمایشی دیگری نیز بیش از 100 نماینده آن‌لاین شدند.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: در جلسه رسمی دیگری که یکشنبه گذشته برگزار شد، 140 تن از نمایندگان آن‌لاین شدند و 70 تن نیز اعلام کردند که مشکل اینترنت دارند و نمی‌توانند آن‌لاین شوند، یعنی 210 نماینده در این جلسه حضور داشتند، در مجموع مشکل حدنصاب در هیچ جلسه‌ علنی مجازی نداشتیم.

امیرآبادی تأکید کرد: چون 70 نفر نتوانستند حضورشان را به‌طور رسمی از طریق سیستم در جلسه اعلام کنند، جلسه رسمی مجلس تشکیل نشد، به همین دلیل سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده جلسه علنی حضوری داریم.

وی درباره نحوه برگزاری جلسات علنی مجلس در هفته آینده، اظهار داشت: قرار شده معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌ها پیش از حضور در جلسات علنی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه آینده، از نمایندگان تست کرونا بگیرند و آنهایی که تست کرونایشان مثبت است، در جلسات حضور نداشته باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: همچنین قرار شده اسامی نمایندگانی که تست کرونای‌شان مثبت باشد، پیش از جلسه علنی روز سه‌شنبه آینده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی به هیئت رئیسه پارلمان اعلام می‌شود.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۶۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه به جای شنبه تقویت تحریم اقتصادی است

حجت کریمی کارشناس ارتباطات و رسانه گفت ؛طرح مجلس در خصوص تعطیلی دو روز در هفته در کشور، چالش های بسیاری را به دنبال داشته، بطوریکه هرکس از منظری به این مسئله ورود کرده و نقاط ضعف و قوت آنرا مطرح می کنند. اما آنچه که از برآیند جامعه مشخص است، نظرات متفاوت تر از تصمیم مجلس می باشد.

اگر هدف دولت و مجلس از این طرح، کاهش فاصله مراودات اقتصادی و سیاسی با دنیاست، بدون شک پنجشنبه گزینه مناسبی نیست. اما اگر هدف غیر از موارد فوق الذکر و عموما در راستای نشاط آفرینی در جامعه، صرفه جویی در مصرف انرژی و مدیریت تعطیلات داخل کشور باشد، اشکالی ندارد، اما در کنار آن، تعطیل نکردن بانکها و برخی مراکز، دردی را دوا نمی کند و دوباره همان آش است و همان کاسه! اگر قرار بر تعطیلات رسمی هست، باید این طرح به کل کشور تسری داده شود وگرنه تعطیل کردن بخشی از کشور بیهوده و خارج از اهداف در نظر گرفته شده است. لذا در این بین با دو چالش اساسی روبرو هستیم؛ یکی تعیین روز تعطیلی و دیگری مسئله بانکها و برخی مراکز ارائه خدمات است.

ما اگر دنبال یک راهکار برای حفظ منافع ملی هستیم، بهتراست این موضوع همراه با منطق باشد. در کنار توجه به نشاط خانواده ها، بخش اقتصادی کشور هم از مهم ترین اولویت هاست.

و لذا تقویت مراودات اقتصادی و سیاسی با سایر کشورها، یعنی تصمیم درست برای همگام سازی ساعات کار با جهان است. ولو اینکه نام روز از پنجشنبه به شنبه تغییر می کند. در کنار این مسائل، اگر مجلس به جمع بندی کلی رسید که چه روزی به عنوان تعطیل رسمی اعلام شود، بانکها و سایر مراکز هم باید شامل این مصوبه باشند.

چراکه ایجاد تبعیض در جامعه و همچنین محرومیت عده ای از حق قانونی عادلانه نیست. لذا مستحضرید که بخش مهمی از امورات بانکها غیرحضوری شده و بسترهای لازم برای ارائه خدمات بانکی تحت وب برقرار است و لزومی ندارد در بانکها را در روز تعطیلات رسمی باز کنیم.

در واقع علنا با این کار، فرصتی برای مردم ایجاد می کنیم تا در روز تعطیل به امورات بانکی و سایر فعالیت های خود مشغول شده و از تفریح که جزو اولویت های اصلی این طرح است محروم شوند. در کنار آن، کارمندان بانک و سایر مراکزی که دارای فرزند نوزاد هستند، به دلیل تعطیلی مهدکودک ها سرگردان خواهند شد.

افزایش مصرف انرژی، ایجاد ترافیک و آلودگی هوا هم از این منظر قابل توجه است. لذا بر این اساس، تصمیمات عجولانه، غیرکارشناسی و عدم شفافیت در بیان این مسئله که چرا شنبه نه، و چرا قرار است این تعطیلات همه گیر و رسمی نباشد، عملنا دردی را دوا نمی کند. امیدواریم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، در تصمیماتشان مشورت آحاد جامعه را مد نظر قرار داده و تصمیم شایسته ای اتخاذ نمایند.

 

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون سه گانه
  • تعطیلی پنجشنبه به جای شنبه تقویت تحریم اقتصادی است
  • درخواست از بیت رهبری درپی تکرار یک ادعای عجیب درباره ریاست مجلس آینده
  • نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاه تهران معرفی شدند
  • احترام نظامی به جایگاه هیئت رئیسه مجلس
  • برگزاری ۱۷۰۰ دادگاه برخط در خراسان شمالی در سال ۱۴۰۲
  • عکس/ حواشی صحن علنی مجلس سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / قالیباف: وضعیت بازار ارز بررسی می‌شود