Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: امروز همان کشورهایی که در ابتدای بحران کرونا در ایران ما به تمسخر گرفته بودند، دچار وضعیتی وخیم‌تر از ما شدند. خدا خواست که آنان ده‌ها برابر ما هزینه ببینند. ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سیدعلیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی امروز در ویژه‌برنامه گرامیداشت شهدای مدافع سلامت و درگذشتگان کرونا در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام گفت: در زمان انقلاب و اوایل آن کمبودهای زیادی در زمینه پزشکی بود طوری که از برخی پزشگان خارجی استفاده می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفتۀ وی، در همان زمان شبکه بهداشتی و درمانی که اکنون نجاتبخش ما شده است، شکل گرفت و توانستیم در هر استانی دانشگاه علوم پزشکی تأسیس کنیم، همۀ اساتید به آن مناطق محروم می‌رفتند و پزشکان را تعلیم می‌دادند.

وی افزود: طرح غربال‌گری که امروز در حال انجام است، واقعاً کار بزرگ، مهم و مؤثر بود که واقع شد. الان 150 هزار پزشک داریم در حالیکه در گذشته این تعداد نداشتیم، حضور این تعداد پزشک بر آمده از زحمت اساتید بزرگ ماست.

مرندی خاطرنشان کرد: اکنون پزشکان با ورود جدّی به عرصۀ مبارزه با کرونا، ایثار و فداکاریشان بیش از پیش نمایان شد. به خصوص که برخی از آنان شهید هم شده‌اند و به راستی فقط پاداش آنان به خداست. بنده دست آن عزیزان را می بروسم چه آنان که در دوران جنگ و دفاع مقدس بودند و چه آنان که امروز در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی یادآور شد: مردم واقعاً در روز سیزدهم فرودین عالی عمل کردند و از خانه‌های خود برای تفریح خارج نشدند، دیروز شاهد رفتار همدلانه مردم عزیز کشورمان بودیم. باید بسیار قدردان آنان باشیم.

وی تصریح کرد: امروز همان کشورهایی که در ابتدای بحران کرونا در ایران ما به تمسخر گرفته بودند، دچار وضعیتی وخیم‌تر از ما شدند، در واقع خدا خواست که آنان ده‌ها برابر ما هزینه ببینند و صدمه به آنان وارد شود.

مرندی گفت: باید قدردان خدمات جهادانه طلاب، بسیجیان و گروه‌های مردمی باشیم که شبانه‌روز در حال خدمت به مردم هستند.

اگر کرونا ساختۀ بشر باشد، جنایت بزرگ بشری است

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان کارشناس مسائل دینی نیز طی سخنانی گفت: امیر‏المؤمنین علیه‏‌السلام در حدیثی ما را سفارش به استفاده از فرصت‌ها کرده است: «الفُرصَه تمُّر مرِّ السَحاب؛ فرصت مانند ابر از افق زندگی می‌گذرد.» مهم‌ترین نوع استفاده از فرصت‌ها، تبدیل آنها به فرصت است.

وی افزود: مشکلات در زندگی انسان‌ها امری قطعی است، چه آنها که محقق شده و چه مشکلاتی که با آنها روبرو هستیم باید تبدیل به فرصت شود. الان سبک زندگی‌ها باید تغییر پیدا کند و محدودیت‌های فراوانی ایجاد شده است. خیلی از تجمعات مذهبی تعطیل شده و همینطور خیلی از تجمعات نامشروع در جهان. اینکه ما این وضعیت دشوار را تبدیل به فرصت و از مشکلات به وجود آمده وجوه مثبتی را استخراج کنیم همان چیزی است که خدا از ما خواسته است.

این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: اهل‌بیت علیهم‌السلام همیشه دین را در فرصت‌های مثبت پیش نبردند بلکه در بسیاری از مواقع از تهدیدات برای تبدیل کردن به فرصت استفاده کردند. امام حسین علیه‌السلام و حضرت زینب سلام‌الله‌‌علیها چطور ماجرای کربلا که تهدیدی برای نابودی دین بود تبدیل به فرصت کردند؟ در تاریخ، تجربۀ دفاع مقدس را داریم، ما نیز باید اینطور عمل کنیم. امام خمینی (ره) از همان سال‌های اول جنگ به خوبی‌ها و فرصت‌های جنگ اشاره می‌کردند و حتی پس از جنگ، از آن به عنوان الطاف خفیه یاد می‌کردند.

وی اظهار کرد: اکنون مسابقه‌ای در میان ملت‌ها و دولت‌ها ایجاد شده تا بتوانند از این بلا به عنوان یک فرصت اسفاده کنند؛ فرصت همدلی، همکاری و تقویت بُعد علمی کشور. اگر بخواهیم در مشکلات غصّه بخوریم و سست شویم، راه به جایی نخواهیم برد.

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: باید ببینیم بحران کرونا چه فرصت‌هایی برای ما ایجاد کرده، کرونا یک تهدید است. اگر این ویروس دست‌ساخته بشر باشد یک جنایت بزرگ بشری است. کسانی که در خط مقدم مبارزه با بیماری هستند، از پزشکان و پرستاران گرفته تا مدیر و نیروهای پشتیبانی و ... همه در تلاشند و باید قدردانشان بود. در این ایام هم دلها به خدا نزدیک‌تر شده و هم فرصت‌ها برای عبادت بیشتر شده است.

خانم کرمی همسر شهید مهدی ولیجی از شهدای سلامت نیز در این برنامه طی سخنانی کوتاه گفت: ایشان خیلی متعهد نسبت به شغل و جامعه‌اش بود و ارتباط خیلی صمیمانه با بیمارانشان داشت.

وی افزود: هیچگاه بی‌خود و بی‌جهت و از روی عدم آگاهی به بیمارانش دارو نمی‌داد. با برخی بیماران حتی تلفنی ارتباط برقرار می‌کرد و آماده خدمت به آنان در شرایط غیر حضوری بود.

میرباقری: بلا وسیله‌ای برای قُرب به خداست/ بشارت خدا به صابران در بحران ابتلائات3 پاداش خدا به صابران در هنگام سختی/ مرگ یک آغاز است نه پایانحدیث روز| 3 نشانۀ صابران در کلام پیامبر(ص)

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT11 واژه های کاربردی مرتبط علیرضا پناهیان ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علیرضا پناهیان ویروس کرونا علیرضا پناهیان ویروس کرونا علوم پزشکی فرصت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۶۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر تهدیدی علیه ایران اسلامی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر موسوی ظهر پنجشنبه در اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد در شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران افزود: علیرغم اینکه ایران اسلامی چهاردهم اسفند ماه اعلام کرد که این عملیات را انجام می‌دهد آنها از همه تجهیزات و توان خود برای مقابله با این عملیات استفاده کردند اما جمهوری اسلامی ایران مأموریت خود را به خوبی انجام داد و این را به دنیا ثابت کرد که هر تهدیدی علیه ایران اسلامی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است.

وی بیان داشت: علیرغم اینکه صدها مسافرت هوایی غیرنظامی، اقتصادی و … در منطقه در حال انجام بود این عملیات چنان دقیق انجام شد که دنیا را متحیر کرد و آنها به قدرت جمهوری اسلامی ایران پی بردند.

امیر موسوی تصریح کرد: حدود پنجاه سال پیش یک ناو آمریکایی وقتی در منطقه تردد می‌کرد همه دست به سینه می‌ایستادند اما اکنون آمریکا وقتی اتفاقی در منطقه می‌افتد به جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند که ما در این اتفاق دخل و تصرف یا مشارکتی نداشته‌ایم.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تهدیدها را در زمان و مکان مناسب دقیق و کوبنده جواب می‌دهد و این پیامی برای همه دشمنان جمهوری اسلامی ایران است.

امیر موسوی با اشاره به برگزاری یادواره شهدا تصریح کرد: برگزاری این یادواره‌ها نشان از آن دارد که مردم شهدای خود را فراموش نمی‌کنند و یاد و نام آنها همیشه زنده است همچنین فرهنگ ایثار و شهادت در دل این دیار جاری و ساری است.

وی با بیان اینکه تاریخ همیشه از پدران و مادران شهدا و همچنین جان برکفان این دیار به نیکی یاد می‌کند، گفت: آنها برای دفاع از مال، جان و ناموس و وطن خود همه چیز خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

امیر موسوی تصریح کرد: مردم این استان در تاریخ این سرزمین حماسه آفرینی‌های زیادی از خود به یادگار گذاشتند و در دوران دفاع مقدس بیشترین اعزام به جبهه‌ها را به لحاظ جمعیت داشتند و بیشترین آمار را به لحاظ شرکت در انتخابات‌های مختلف نیز در کشور دارند و این نشان از پایبندی مردم این منطقه به آرمان‌ها و ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: حماسه آفرینی مردم گچساران در تاریخ ۱۹ بهمن ۵۷ برگ زرینی در تاریخ انقلاب است و تاریخ این دیار مملو از رشادت‌ها، فداکاری‌ها و شجاعت‌های زیادی است و این حکایت از سرافرازی و سربلندی مردم این مرز و بوم دارد.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: شجاعت و فداکاری، بارزترین ویژگی مردم کهگیلویه و بویراحمد است و تاریخ هر دیار از حماسه آفرینی‌ها و فداکاری‌های افراد شجاع و فداکار خود به نیکی یاد می‌کند و با آنکه قبرهای زیادی در مرزهای کشور وجود دارد که جان خود را برای دفاع از این مرز و بوم فدا کردند، نه تنها ما بلکه آیندگان نیز از این افراد به نیکی یاد می‌کنند و برای همه نسل‌های آینده قابل احترام هستند.

کد خبر 6088461

دیگر خبرها

  • شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان
  • هر تهدیدی علیه ایران اسلامی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است
  • کلوپ از هواداران لیورپول عذرخواهی کرد
  • نام کدام بازیکنان از تیم ملی والیبال خط خورد؟
  • کدام بازیکنان از تیم ملی والیبال جدا شدند؟
  • فرصت برابر در شبکه تهران
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • ماجرای خودروی شراکتی دکتر معتمدی و دکتر مرندی و خرید بلیت قسطی هواپیما
  • پس از درخشش برابر بارسا: یک جایزه ویژه برای جود