Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ترس کرونا بلایی بزرگ‌تر از خود این بیماری است، گفت: امروز که کرونا همه دنیا را گرفته اگر مردم با هم مهربانی کنند، قوانین الهی را رعایت کرده و دست به دعا بردارند این بلا دفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدعلی جاودان» به مناسبت ماه شعبان در حسینیه شیخ مرتضی زاهد در فضای مجازی به سخنرانی پرداخت و گفت:‌ ما با بلایی به نام کرونا مواجه هستیم اما بلای بزرگتر از آن ترس از کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این استاد حوزه علمیه افزود: اگر مردم همه با هم به درگاه الهی تضرع و دعا کنند بلا دفع، مدت آن کوتاه یا شدت آن کمتر می‌شود، بلای مقدر بسیار سخت به برکت دعا برطرف می شود.

 

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه ما در تاریخ گذشته روزهای بسیار سخت هم داشتیم، عنوان کرد: در عصر رضاخان و محمدرضا همه شهر بلا بود عموم مردم تحت فشار شدید و علما در زندان بودند. در تاریخ گذشته ایران به برکت حضور و همت انگلیسی‌‌ها قحطی بزرگ به همراه وبا یک سوم مردم کشورمان را نابود کرد.

 

وی با استناد به آیاتی از قرآن کریم، اظهار کرد: اگر اهل کتاب ایمان آورده و تقوا پیشه کنند ما گناهان گذشته آنها را جبران کرده و می پوشانیم و آنها را به جنات نعیم وارد می‌کنیم، اگر اهل کتاب به قوانین الهی در تورات و انجیلی منحرف نشده و قرآنی که نازل شده عمل کنند از آسمان و زمین نعمات الهی بر آنها نازل خواهد شد.

 

وی ادامه داد: اگر اکثریت اهل کتاب به قانون‌های الهی عمل می‌کردند بلاهایی نظیر سیل و زلزله و سایر بلاها نازل نمی‌شد، اوایل انقلاب بر شهری همچون سیستان و بلوچستان باران به اندازه بارید زیرا مردم طی چندسال به سوی خدا روی کرده بودند و به اولیاء الهی روی آورده بودند.

 

آیت‌الله جاودان ابراز کرد: اگر مردم با هم مهربان باشند از شرایط بحرانی برای سوءاستفاده از یکدیگر بهره‌برداری نکنند خداوند هم با آنها مهربان خواهد بود، امروز که کرونا همه دنیا را گرفته اگر مردم با هم مهربانی کنند، نوامیس یکدیگر را محترم بشمارند و دست به دعا بردارند این بلا دفع می‌شود.

 

این استاد حوزه با اشاره اعیاد شعبانیه و اینکه ما نتوانستیم جشن ولادت برپا کنیم، خاطرنشان کرد: از خدای متعال درخواست و دعا کنیم که از گناهان ما درگذرد و سرنوشت ما را به روزهای سلامت برگرداند.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: مبارزه با کرونا ویروس آیت الله جاودان سبک زندگی اسلامی اگر مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۶۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسی که دچار خود فراموشی شده گرهی از مردم باز نمی‌کند و ظلم می کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، کارشناس مسائل دینی به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد امیر به سخنرانی پرداخته و گفت: خداوند متعال از حضرت داوود درخواست کرد که او را نزد مردم محبوب قرار دهد، حضرت داوود (ع) از خداوند سوال کرد که چه اقدامی انجام بدهد که مردم او را دوست داشته باشد خداوند فرمود نعمت‌هایی که به آنها دادم برای آنها یادآوری کن.

وی افزود: انسان غافل و بی‌خبر بسیار ضرر می‌کند، شخص بی‌خبر از وجود مقدس و الطاف معنوی و فیوضات الهی محروم است. در قرآن مجید ۵ بار آمده است که دوزخی‌ها در آن پنج بار آزاد هستند که با حضرت حق سخن بگویند هر پنج بار هم یک سخن و مطلب می‌گویند و آن این است که خدایا ما را از دوزخ بیرون بیاور و به دنیا برگردان تا ما در دنیا درست زندگی کنیم و آن را به غفلت نگذرانیم.

استاد حوزه علمیه با استناد به آیاتی از سوره مبارکه حشر، اظهار کرد: خداوند می‌فرماید از کسانی نباشید که خدا را یاد نمی‌کنند و به او توجه ندارند و در یک فراموشی سختی نسبت به پروردگار به سر می‌برند در همین دنیا به کیفر سنگین دچار می‌شوند.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه آنها به کیفر روانی تحت عنوان خود فراموشی دچار می‌شوند. ابراز کرد: چنین افرادی به این توجه ندارند که مملوک هستند و مهار زندگی مملوک در دست مالک است. کیفر و خدا فراموشی خود فراموشی است. خداوند در قرآن می‌فرماید مانند آن کسانی نباشید که به خاطر فریب زرق و برق دنیا خدا را فراموش کردند. خداوند به پیامبر خود می‌فرماید که این مسائل را برای آنها یادآوری کن این یادآوری‌ها برای آنها سودمند است زیرا کسانی که مرا از یاد می‌برند من هم آنها را دچار خود فراموشی می‌کنم.

وی بیان کرد: خداوند به پیامبر خود می‌فرماید ای حبیب من؛ من تو را یادآور برای مردم فرستادم آنها بندگان من هستند، مراقب باش به مردم فخر و آقایی نفروشی. لذا انبیا الهی بر اساس مسئولیتی که داشتند طبق دستور الهی عمل می‌کردند. پیامبران شب و روز و پنهان و آشکار خدا را برای مردم یادآوری می‌کردند. انبیا الهی همه عمر خود را برای مردم قرار می‌دادند. مسئولان ما دو روز از هفته را به جای رفتن به جلسه و سمینار دیدار مردمی داشته باشند که درد آنها را بفهمند، امام صادق (ع) می‌فرمایند کسانی نسبت به مردم مقامات بالاتر دارند که خادم آنها باشند. نه اینکه در اداره، استانداری و مجلس بر روی صندلی خود جلوس کرده باشند و در را به روی مردم ببندند و گرفتار «به من چه» بشوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) همه خیر دنیا و آخرت را برای مردم آورده بود و چیزی از مردم نمی‌خواست، گفت: تنها چیزی که از مردم خواست این بود که به اهل بیت (ع) محبت و اقتدا کنید زیرا بهره آن برای خود شما است. که اگر شیعه واقعی بشوید شیعه واقعی مرگ سخت، برزخ سخت و قیامت سخت ندارد.

این کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه پیامبران ادعای مالکیت و ربوبیت نداشتند همه انبیا مملوک و عبد خداوند بودند یعنی فقط فرمانبر الهی بودند، گفت: آنها خودشناسی داشتند و می‌دانستند که مملوک هستند، اما کسی که دچار خود فراموشی شده نمی‌داند که مملوک است، نماز نمی‌خواند و کار خیر نمی‌کند. گره‌ی از مردم باز نمی‌کند و شهوترانی می‌کند. ظلم می‌کند. خداوند می‌فرماید آنچه را که گفتم حلال است مصرف کنید آنچه را که حرام است مصرف نکنید زیرا به ضرر وجود جسمی و روحی شما است، خداوند می‌فرمایند این همه حلال برای شما قرار دادم چرا به حرام‌ها روی می‌آورید.

کد خبر 6061986

دیگر خبرها

  • مصدومیت‌ها بلای جان پرسپولیس در فیفادی
  • آغاز پویش مشهد مهربان
  • آغاز پویش مشهد مهربان با رویکرد آزادی زندانیان جرائم غیر عمد
  • پویش مردمی «مشهد مهربان» برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • رعایت حرمت ماه رمضان مطالبه مردم است
  • بقای حقّ و نابودی باطل یک سنّت و قانون الهی
  • نماهنگ «آقای مهربان» در خلیل آباد زرین دشت اجرا شد
  • فقط با رعایت این ۶ نکته ساده وزن خود را کم کنید
  • شكرانه نعمت الهی با پرهیز از اسراف و مصرف‌گرایی
  • کسی که دچار خود فراموشی شده گرهی از مردم باز نمی‌کند و ظلم می کند