Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@04:57:37 GMT

غربالگری در چهارمحال و بختیاری مورد توجه قرار گرفته است

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۶۸۴۱

غربالگری در چهارمحال و بختیاری مورد توجه قرار گرفته است

مجید شیرانی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: پیش بینی می‌شود جمعیت مبتلایان کرونا که دارای علائم خفیف هستند و نیاز به مراجعه به مراکز درمانی نداشته‌اند، چهار برابر افراد دارای علائم بالینی شدید و بستری در بیمارستان‌ها باشد.

وی بیان کرد: یکی از اصول دانشگاه علوم پزشکی استان با توجه به محدودیت در تعداد کیت‌های تشخیصی و محدودیت تجهیزات، غربالگری و بیماریابی به موقع و سعی در کاهش تردد افراد به بیمارستان‌ها و پیشگیری از انتشار بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌هایی است، که علی رغم شیوع بالا در استان‌های همجوار به خوبی شرایط را مدیریت و کنترل خوبی بر میزان شیوع بیماری و حجم مراجعات بیمارستانی داشته است.

وی عنوان کرد: کادر درمانی استان بر اساس آخرین پروتکل‌ها و استانداردهای تعریف شده به بیماران خدمات ارائه می‌نمایند که یکی از علل آن عدم تراکم بالای بیماران در بیمارستان‌ها و مدیریت حجم مراجعات بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بیشتر مرگ و میرها کرونا مربوط به افراد مسن با بیماری زمینه‌ای شدید بوده و در افراد جوان عوارض بیماری و مرگ و میر کمتر بوده است.

وی بیان کرد: بامشارکت های مردمی و همکاری مسئولان و توجه مردم به توصیه‌های بهداشتی و خودداری از مسافرت و تردد خارج از منزل می‌توان به تداوم مدیریت بحران کرونا در چهارمحال و بختیاری امیدوار بود، حال آنکه هرگونه تعلل و سهل انگاری می‌تواند استان را با بحران جدی در این زمینه مواجه کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: با همکاری مردم و تشدید نظارت‌ها در مبادی ورودی شهرها و تفرجگاه‌ها و منع تردد غیر ضروری در جای جای استان مردم، روز طبیعت را به سلامت سپری کردند

وی ادامه داد: ایستگاه‌های غربالگری و تب سنجی همچنان در مبادی ورودی با مشارکت فعال نیروهای بهداشتی، انتظامی و جمعیت هلال احمر در حال بیماریابی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: به منظور پیشگیری و مقابله با کرونا، کشتار دام در بن ممنوع و کشتارها به کشتارگاه صنعتی بارده منتقل شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا چهارمحال و بختیاری دانشگاه علوم پزشکی استان رئیس دانشگاه علوم پزشکی طبیعت مراکز درمانی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

300 ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم

به گزارش روابط عمومی صدا و سیمای استان چهارمحال و بختیاری؛ بسته خبر ۳۰۰ ثانیه ای هرشب خبرهای متنوع استان را از شبکه جهان بین تقدیم بینندگان می کند.

در این مجموعه می‌توانید خبر‌های زیر را ببینید:

ایفای نقش تعیین کننده‌ای سپاه پاسداران در دفع حمله ایادی استکبار به جمهوری اسلامی

 نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس استان

طرح ارتقای سلامت دانش آموزان عشایر

بیشتر بخوانید

تغییر در زمان پخش اخبار شبکه جهانبین

 پیش بینی ایجاد ۱۲ هزار و ۹۰۰ زمینه اشتغالزایی در سال جدید

 دیدار استاندار با خانواده یادگاردوران دفاع مقدس مرحوم حاج محمد کیانی

جلسه شورای اداری شهرکرد

پیش بینی بارش‌های رگباری

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • محور‌های چهارمحال و بختیاری لغزنده است
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • بارش باران محور‌های چهارمحال و بختیاری را لغزنده کرد
  • لغزندگی برخی محور‌های چهارمحال و بختیاری
  • ۳۰۰ ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم
  • 300 ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل