Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@20:57:31 GMT

فردا آخرین روز صید ماهیان دریای مازندران 

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۶۹۰۲

فردا آخرین روز صید ماهیان دریای مازندران 

ایسنا/مازندران مدیرکل شیلات مازندران از آخرین روز صید ماهیان دریای این استان ماه خبر داد و گفت: فصل صید و صیادی در آب‌های ساحلی دریای مازندران که از ۱۵ مهر ماه آغاز شده بود و پس از ۶ ماه فردا ۱۵ فروردین ماه ۹۹ پایان خواهد یافت.

ولی‌اله محمدزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از نیمه دوم مهر ماه سال گذشته ۴ هزار و ۲۰۰ نفر از صیادان مازندران در غالب ۵۴ تعاونی پره فصل صید را با شرایط عادی شروع کردند اما به دلیل شیوع کرونا فردا آخرین روز صید خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این مدت ۳ هزار و ۶۰۰ تن انواع ماهیان استخوانی به ارزش ۱۶۸ هزار میلیارد تومان صید شده که ۷۳ درصد ماهی سفید، ۱۴ درصد کفال و ۱۳ درصد کپور بوده است.

مدیرکل شیلات مازندران خاطرنشان کرد: از ۱۵ فروردین ماه امسال شرایط مهیا شده که گونه‌های مختلف از جمله ماهی سفید در مرحله تکثیر قرار گرفت تا مجدد این گونه‌ها احیا شود.

محمدزاده گفت: صیادان مازندرانی سال گذشته حدود ۷ هزار و یکصد تن ماهی استخوانی از دریای مازندران صید کردند اما به دلیل شیوع کرونا، تعطیلی نیمی از شرکت‌های صیادی و کسادی بازار ماهی فروشان این آمار در سال ۹۹ کاهش چشمگیری داشته است.

وی افزود: با توجه به ادامه روند شیوع کرونا تمدید فصل صید در دستور کار قرار نگرفت.

مدیرکل شیلات مازندران یادآور شد: از جامعه صیادی بابت تلاش‌شان در ۶ ماه گذشته تشکر می‌کنم که بخشی از پروتئین مورد نیاز جامعه را تحت عنوان ماهی تامین کرده و موارد بهداشتی را در مواقع صید رعایت کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۶۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۰ کیلومتر از رودخانه های مازندران لایروبی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر داودیان ظهر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران از رشد چهار برابری لایروبی رودخانه‌ها و نهرهای استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: پارسال با برنامه‌ریزی مناسب برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های اعتباری، تجهیزاتی و قانونی نزدیک به ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و نهرهای مهم استان لایروبی شد که نقش زیادی در کاهش خسارات ناشی از طغیان رودخانه‌ها داشت.

داوودیان اظهار کرد: مجموع لایروبی انجام شده رودخانه‌های مازندران در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۴ کیلومتر بود که این رقم در سال گذشته با رشد نزدیک به چهار برابری به ۱۵۷ کیلومتر رسید. وی افزود: لایروبی نهرها و رودخانه‌های سردآبرود در شهرستان چالوس، نیرنگ، خیره‌سر و کورکورسر نوشهر، کاری‌رود، خان‌رود، کریم‌رود، بولک‌رود، بابلرود، خوشرود و محدوده روستاهای درویش‌خاک، آکتیچ، شهیدآباد و علمدار بابل، روستاهای پیل، نسن و بخش بلده شهرستان نور، کیکاووس‌رود، جوله‌رود، کلاک‌رود و سید رود فریدونکنار، محدوده زیروان، زردوال، پاسند و زردوال بهشهر، محدوده لمراسک و تیرتاش گلوگاه، کچپ‌رود، گرمرود، جمشیدرود و کاری‌رود آمل طی سال گذشته انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح‌های لایروبی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی از محل اعتبارات عمومی، تهاتر مصالح رودخانه‌ای و همچنین منابع داخلی شرکت، بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شد.

داوودیان گفت: لایروبی رودخانه‌ها به عنوان یکی از اقدامات اولویت‌دار شرکت آب منطقه‌ای در سال جاری نیز با در نظر گرفتن اولویت نقاط حادثه‌خیز ادامه دارد و تلاش می‌شود که سرعت و روند اجرای این نقاط افزایش یابد.

کد خبر 6086475

دیگر خبرها

  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه های مازندران لایروبی شد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • استاندار جدید مازندران فردا معارفه می‌شود
  • سرریز پساب و فاضلاب از رودخانه به دریای فریدونکنار
  • پیولی: بازی با اینتر فرصتی برای نشان دادن غرور و رستگاری میلان است
  • فعالیت‌های نظارتی مزارع آبزیان استان بوشهر به بخش خصوصی واگذار شد
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم