Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@23:32:58 GMT

چاره سوئد برای تحریم‌های ایران

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۶۹۲۴

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، «آن لینده» در دیدار با سفیر ایران گفت: ما با همکاری نزدیک با دیگر کشورهای اروپایی بدنبال یافتن راه‌هایی برای رفع موانع تحریمی در روابط تجاری با ایران هستیم. لینده همچنین با اشاره به اجرایی شدن اولین تراکنش مالی از طریق اینستکس اظهار امیدواری کرد شرکت‌های سوئدی با استفاده از این ساز و کار روابط اقتصادی و تجاری خود با ایران را به سوی عادی سازی سوق دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یادآور می‌شود در این ملاقات همچنین درخصوص روابط سیاسی و چندجانبه از جمله همکاری‌های دو کشور در زمینه کاهش تنش‌ها و حل بحران‌های منطقه‌ای از جمله جنگ یمن بحث و تبادل نظر شد.

 

ایرنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: تحریم سوئد ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۶۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه ۷ کشور‌های همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد

وزیران امور خارجه گروه هفت در خاتمه نشست خود در ایتالیا امروز جمعه بیانیه‌ای را منتشر کردند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، آنها در این بیانیه با تداوم موضع خصمانه علیه روسیه نوشتند: «ما اقدام به اعمال تحریم‌های مضاعف علیه شرکت‌ها و افراد در کشور‌های ثالث که به روسیه در دستیابی به ابزار‌ها و تجهیزات دیگر مناسب تولید تسلیحات و یا توسعه صنایع نظامی کمک می‌کنند، خواهیم کرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است، کشور‌های گروه هفت به وضع تدابیر برای سختگیری بیشتر درباره رعایت سقف قیمت برای نفت روسیه ادامه خواهند داد.

آنها در این بیانیه مدعی شدند: «ما از همه کشور‌ها می‌خواهیم وارداتشان از روسیه را که در راستای حمایت از جنگ این کشور است، کاهش دهند. ما به اتخاذ گام‌ها در راستای سخت‌گیری بیشتر نسبت به پایبندی به سقف قیمت نفت و اجرای این سقف ادامه خواهیم داد.»

کشور‌های گروه هفت در ادامه این بیانیه تهدید کردند به بررسی راه‌ها به منظور بهره‌برداری از دارای‌هایی تصرف شده روسیه به نفع اوکراین ادامه خواهند داد.

در این بیانیه نوشته شده است: «ما به بررسی همه موقعیت‌های ممکن برای کمک به غرامت گرفتن اوکراین از روسیه مطابق با سیستم‌های قانونی مربوطه ما و قوانین بین‌المللی ادامه خواهیم داد.»

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه گفتگو کردند
  • نخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم
  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه‌ گفت‌وگو کردند
  • آمادگی ایران برای ارتقای روابط با الجزایر
  • گروه ۷ کشور‌های همکاری کننده با روسیه را تهدید به تحریم کرد
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • نگاهی به روابط رژیم پهلوی و رژیم صهیونیستی/ آنها چگونه حافظ منافع اسرائیل بودند؟ + عکس ها
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان