Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرارگاه کرونای ناحیه بسیج دانشجویی استان اصفهان با بررسی 158 داروخانه سطح شهر اصفهان و برخی شهرستان‌ها وضعیت اقلام بهداشتی مورد نیاز را بررسی و توصیه‌هایی را به مردم و مسؤولان ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، قرارگاه مبارزه با کرونای بسیج دانشجویی استان اصفهان پس از بازرسی نامحسوس از بیش از ۱۵۸ داروخانه شهر اصفهان و برخی شهرستان های استان در روزهای ۸ و۹ و۱۰ فروردین ماه ۱۳۹۹، بیانیه ای در قالب گزارش تحلیلی پیرامون «ارائه محصولات بهداشتی مبارزه با کرونا در استان اصفهان»، خطاب به دادستان اصفهان، ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، استاندار اصفهان و مردم شریف و عزیز استان اصفهان صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این نیز چهار گزارش در روزهای ۲۰، ۲۶ و ۲۸ اسفند سال گذشته و ۶ و ۱۱فروردین امسال از رصد این گروه‌های جهادی دانشجویان بسیجی در خبرگزاری فارس منتشر شده بود که می‌توانید اینجا، اینجا و اینجا، اینجا و اینجا بخوانید.

متن ششمین گزارش میدانی دانشجویان بسیجی اصفهانی به شرح ذیل است:

«مردم ارجمند اصفهان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، در جریان باشید که بازرسی فرزندان شما در قرارگاه کرونای بسیج دانشجویی استان اصفهان در پوشش افراد معمولی و خریدار، از داروخانه‌های شهر اصفهان، نشان‌دهنده این موضوع است که از 4 قلم کالای پر مصرف بهداشتی مبارزه با کرونا (انواع دستکش، انواع ماسک، انواع ژل ضدعفونی کننده و انواع الکل) هیچ کالایی از اقلام یاد شده، به غیر از الکل و ماسک‌های فیلتر دار n95 که به ندرت قابل دسترسی است، نایاب و غیر قابل دست یافتن نیست و با یک جستجوی معمولی، همه موارد یاد شده قابل دسترسی است.

بازرسی انجام شده از 158 داروخانه در سطح 6  منطقه شهر اصفهان و شهرهای زرین‌شهر، سمیرم، لنجان، مبارکه، خمینی‌شهر، فریدن، خوانسار، اردستان، دهاقان، چمگردان، شهرضا، نطنز، فلاورجان، چرمهین، تیران، نجف‌آباد؛ نشان دهنده این موضوع است که در بیش از 10 درصد از داروخانه‌ها، حداقل یکی از انواع الکل، در 65 درصد از داروخانه‌ها، حداقل یکی از انواع ماسک، در 35 درصد از داروخانه‌ها، حداقل یکی از انواع دستکش و در 60 درصد از داروخانه‌ها، حداقل یکی از انواع اسپری یا ژل ضدعفونی کننده، موجود است و این بدین معنی است که در حدود 70 درصد از داروخانه‌ها، حداقل یکی از انواع 4 مورد کالای پرمصرف مبارزه با کرونا، قابل دستیابی است.

یعنی در بدترین حالت ممکن، همه مردم عزیز شهر اصفهان و شهرهای اطراف قادر خواهند بود حداکثر با مراجعه به 2 داروخانه، هر موردی از موارد بالا را که نیاز دارند، تهیه کنند و این اعداد حکایت از آن دارد که در هیچ یک از موارد بالا، قحطی نیامده و جای نگرانی هم نیست.»

نام محصول انواع الکل انواع ماسک انواع دستکش انواع محلول و ژل ضدعفونی درصد موجودی 10 65 35 60 حداقل قیمت 8000 2500 جفتی 800 6000 حداکثر قیمت 92000 12000 جفتی8000 59000

نکات قابل توجه:

آمار نشان می‌دهد توزیع اقلام یاد شده در مناطق مختلف شهر اصفهان تقریباً بصورت یکسان و با توجه به تراکم جمعیت است، آمار بیشترین دسترسی به اقلام مذکور در داروخانه‌های محلی و کمترین آن در داروخانه های متصل به بیمارستان ها و درمانگاه هاست.

خوشبختانه اختلاف قیمت‌های مشهود و قابل توجهی در ارائه محصولات مختلف در داروخانه‌های متفاوت برطرف شده است که حکایت‌گر عرضه بیشتر تولیدات بهداشتی به داروخانه ها است.
به فضل خدا و همکاری مردم شریف و برخی نهادهای مربوطه، بازرسی‌های ما، حکایت از آرامش بیشتر بازار محصولات اصلی مقابله با کرونا دارد و نشان از کاهش تقاضا برای احتکارهای خانگی و راه افتادن چرخ های تولید این محصولات است.

برآوردهای بازار نشان می‌دهد که ژل‌های ضد عفونی کننده و ماسک‌های پارچه‌ای بیشترین موارد موجود در بازار و انواع الکل و دستکش یکبار مصرف و ماسک یکبار مصرف، کمترین کالای موجود در بازار است.

به نهادهای مسؤول گوشزد می‌شود در این روزهای التهاب بازارِ اقلامِ پیشگری از کرونا، این نگرانی وجود دارد که اقلام تقلبی و بعضاً مخرب در بسته‌بندی‌های عادی و بدون علائم تضمین کننده بهداشت و سلامت کالا، به مردم عرضه و موجب تشدید بحران شود که نیازمند توجه بیشتر نهادهای نظارتی است.

شهرستان  دهاقان، اردستان، خوانسار، فلاورجان، تیران در روز 8 و 9 و10 فروردین اقلام و کالای پزشکی در داروخانه‌ها بصورت محدود عرضه شده است و نسبت موجودی انواع دستکش (یکبار مصرف) و ماسک یکبار مصرف و الکل در داروخانه‌ها موجود نیست و بعضاً با قیمت خیلی بالا عرضه می شود.

بیشتر سوپر مارکت‌ها، ابزار فروشی‌ها، لوازم بهداشتی‌ها و فروشگاه‌­های عمده نیز محصولات نامبرده رو با قیمت های بالا عرضه می‌کنند.

گزارش بعدی قرارگاه کرونای بسیج دانشجویی استان اصفهان، از اوضاع ارائه اقلام پر مصرف مبارزه با کرونا در استان اصفهان، به زودی و در روزهای آینده، به محضر مردم عزیز اصفهان، ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان دانشجویان بازار بسیج دانشجویی بسیج دانشجویی استان اصفهان درصد از داروخانه ها مبارزه با کرونا داروخانه ها شهر اصفهان انواع دستکش یکبار مصرف انواع الکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های استان موجود است و از نظر شیرخشک‌های روزانه و رژیمی از قاچاق شیرخشک جلوگیری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مجید اصغری در نشست خبری هفته سلامت، با اشاره به نظارت دقیق بر جمع‌آوری پسماندهای عفونی،‌ اظهار داشت: بر شرکت‌هایی که اقدام به جمع‌آوری پسماندهای عفونی می‌کنند، نظارت می‌کنیم و کلاس آموزشی نیز برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: از سوی دیگر افرادی که در این زمینه کار می کنند نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا بیمار نباشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: همچنین، روش‌های شرکت‌های مسؤل در جمع‌آوری پسماندهای عفونی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد تا باعث انتقال عفونت نشود.

انبارهایی که احتکار شیرخشک کردند به دادگاه معرفی شدند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این نشست گفت: از 20 مهرماه سال گذشته به دلیل تغییر سیاست‌های ارزی کشور در زمینه شیرخشک، طی یک ماه تمام انبارها و داروخانه‌های استان مورد رصد قرار گرفت که با افزایش بازرسی‌ها، انبارهایی که اقدام به احتکار شیرخشک کرده بودند شناسایی و به دادگاه معرفی شدند.

 هدی ابوالحسنی با تاکید بر این‌که انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های استان موجود است، افزود: از نظر شیرخشک‌های روزانه و رژیمی، از قاچاق شیرخشک جلوگیری شد و یکسان سازی عادلانه صورت گرفت.

تلاش برای رضایت کادر سلامت

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی نیز عنوان کرد: اولویت اول حوزه توسعه دانشگاه، ارتقای رضایتمدی کادر سلامت است.

مهدی پوررضا افزود: تلاش داریم امکانات دانشگاه را در راستای رضایتمندی پرسنل ارتقا دهیم که این امر موجبات رضایت بیماران را نیز به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • عرضه طلای تقلبی در بازار تایید شد
  • فروش نوکیای تقلبی حرام است!
  • عرضه طلای تقلبی به بازار تایید شد/ برخورد قانونی با فروشندگان
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه