Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حق دوست اپیدمیولوژیست امشب ۱۴ فروردین ماه با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به بررسی نحوه عملکرد کشور‌های مختلف در مواجهه با کرونا پرداخت.

حق دوست با اشاره به اینکه هر چقدر تعداد تست‌های بیشتری از افراد گرفته شود موارد بیشتری را می‌توانیم پیدا کنیم گفت: هر چه تعداد فوتی‌ها بالا برود نشانه این است که اپیدمی شدیدتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه چین مدیریت خوبی در کنترل بیماری داشته است افزود: ایتالیا و اسپانیا وضعیت وخیمی تری از آمریکا دارند، از حدود ۲۰ اسفندماه کم کم سر و صدای بیماری کووید ۱۹ در آمریکا شروع شد. بین آمریکا و چین ارتباطات و مراودات زیادی وجود دارد به طوری که آمریکا در ابتدا تعداد موارد مبتلا را به خوبی شناسایی نکرده بود، زمانی که در نیویورک اپیدمی شدید شد کل آمریکا به تکاپو افتاد.

این اپیدمیولوژیست با اشاره به اینکه مرگ‌های آمریکا شیب تندی به نسبت ابتلاء دارد ادامه داد: احتمالاً در روز‌های ابتدایی در آمریکا موضوع جدی گرفته نشد، شیب مرگ و میر‌ها در آمریکا بسیار تند است لذا این موضوع نشان می‌دهد که آن‌ها با تاخیر به شناسایی و تشخیص مبتلایان پرداخته اند.

 آمریکا زیرساخت‌های بهداشتی ضعیفی دارد

حق دوست با اشاره به اینکه مرگ‌های روزانه در آمریکا در حال افزایش است گفت: کشور‌های اروپایی و امریکایی در پوشش بیمه‌ای مبتلایان به ویروس کرونا ناتوان هستند، از آمریکا به عنوان یک ابرقدرت انتظار داشتیم تا شیب تندی در تعداد مبتلایان و فوتی‌ها نداشته باشد. این کشور در بحث بهداشتی امکانات ضعیفی دارد، آمریکا زیرساخت‌های بهداشتی ضعیفی دارد و به همین دلیل اوضاع در این کشور خوب نیست.

کشور‌های اروپایی نگاه سوسیالیستی به سلامت دارند

او با اشاره به این که نمره بالایی به بحث سلامت سیستم آمریکا نمی‌توانیم بدهیم گفت: آمریکا در شاخص امید به زندگی نسبت به بسیاری از کشور‌های اروپایی عقب‌تر است، لذا موضوع در آمریکای شمالی جدی است، ساختار درمان در آمریکا با اروپا تفاوت دارد به طوری که کشور‌های اروپایی نگاه سوسیالیستی به سلامت دارند.

این اپیدمیولوژیست با اشاره به اینکه ایتالیا قبل از آمریکا به شناسایی مبتلایان پرداخته است بیان کرد: ایتالیا در استفاده از کیت تشخیص محدودیت دارد به طوری که آن را به صورت فراگیر انجام نمی‌دهد، در این کشور با بحث فرسودگی نیروی انسانی مواجه هستیم و پزشکان و پرستاران وقتی به فرسودگی می‌رسند توان کار خود را از دست می‌دهند که این موضوع سبب افزایش مرگ و میر می‌شود، ایتالیا یکی از کشور‌هایی است که پیرترین جمعیت دنیا را دارد.

حق دوست با اشاره به اینکه کره‌جنوبی در مدیریت ویروس موفق عمل کرده است افزود: اپیدمی در این کشور خیلی زود شروع و بیماری به خوبی کنترل شد، این کشور با شیب ملایمی بیماری را طی می‌کند و مانع به وجود آمدن پیک‌های بعدی شده است.

او تصریح کرد: کره جنوبی، چین و ژاپن تجربه ویروس سارس را داشتند و این موضوع به آن‌ها کمک بسیار زیادی کرد، آن‌ها مانور خوبی را داشتند و توانستند از تجربیات خود به خوبی استفاده کنند، این کشور از سیاست ایزولاسیون بخوبی استفاده کرد و هر فرد مثبتی را که پیدا می‌کرد به شناسایی اطرافیانش و ایزوله کردن آن‌ها می‌پرداخت و مانع پخش بیماری می‌شد.

این اپیدمیولوژیست با اشاره به این که کره جنوبی در تعداد مرگ‌ها روند ثابتی را پیدا کرده است گفت: این کشور امکانات ارائه خدمات پیشرفته را دارد به طوری که توانسته خدمات بسیار خوبی را به مبتلایان ارائه دهد.

او افزود: در ایران عشق و علاقه به خدمت ارزش افزوده است به گونه‌ای که مردم تیم پزشکی را شرمنده می‌کنند و تیم پزشکی جهادگرانه انجام وظیفه می‌کنند، خوشبختانه ما به فرسودگی نیروی انسانی نرسیده‌ایم و نوع دوستی شعله ور شده است.

این اپیدمیولوژیست بیان کرد: ما به پای تکنولوژی کره جنوبی و ژاپن نمی‌رسیم، اما تیم پزشکی توانستند به تجربیات خوبی دست پیدا کنند، سرعت افزایش بیماران ما سرعت قابل قبولی دارد لذا روند مرگ و میر‌ها در مقایسه با سایر کشور‌ها شیب ملایمی دارد و خیلی بالا نرفته است، ما توانستیم این شیب را سریع کنترل کنم.

او با اشاره به اینکه به سرعت توانستیم بیش از ۶۰ آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا را راه اندازی کنیم عنوان کرد: ما هم همانند کره جنوبی به دنبال شناسایی و ایزوله کردن افراد مبتلا هستیم، تقریبا اکثر تخت‌های بیمارستانی آماده پذیرش بیماران کوویدی بودند، اما هر لحظه ممکن است شیب تغییر کند این بیماری هنوز در جامعه وجود دارد و به وفور در حال انتقال است.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کشور های اروپایی کره جنوبی مرگ و میر حق دوست کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۷۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میرحسینی: نیاز تیم ملی والیبال،‌ مدیریت بازیکنان است

پیشکسوت والیبال گفت: نیاز والیبال ایران برای رقابت‌های پیش رو، مدیریت و ارتباط خوب بین بازیکنان است تا میل به پیروزی را در تیم ملی افزایش دهد. - اخبار ورزشی -

عباسعلی میرحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد احتمال ادامه همکاری خود با تیم والیبال ایفاسرام اردکان در لیگ برتر اظهار داشت:‌ نیم فصل خوبی را با تیم ایفاسرام پشت سر گذاشتم و نتیجه کار برای هر دو طرف رضایت‌بخش بود.

سرمربی فصل گذشته ایفاسرام ادامه داد: قرارداد من با تیم ایفاسرام تمام شده ولی تمایل دارم به همکاری با این مجموعه ادامه دهم. ایفاسرام یکی از باشگاه‌های خوب و قابل احترام لیگ برتر است که فدراسیون باید از آن حمایت کند. ایفاسرام، حضوری موثر در لیگ برتر داشته و پشتوانه بزرگی برای والیبال است.

دعوت از 39 بازیکن به اردوی تیم ملی والیبال/ بازگشت امیر غفور

میرحسینی در مورد آغاز اردوهای تیم ملی والیبال گفت: با توجه به داشته‌های والیبال ایران،‌ سرمربی و در واقع مدیر لایقی باید در راس کادر فنی باشد که بتواند انگیزه و روحیه تیمی را افزایش دهد. سرمربی جدید باید ارتباط خوبی با فدراسیون و بازیکنان برقرار کند. او زمان کمی برای آماده‌سازی تکنیکی و تاکتیکی تیم در اختیار دارد.

او تصریح کرد: بازیکنان خوبی به تیم ملی دعوت شده‌اند و فکر نمی‌کنم بازیکن شاخصی، بیرون مانده باشد. نیاز والیبال ایران برای رقابت‌های پیش رو، مدیریت و ارتباط خوب بین بازیکنان است تا میل به پیروزی را در تیم ملی افزایش دهد.

میرحسینی در پایان گفت: والیبال ایران، کار بسیار سختی برای کسب سهمیه المپیک دارد ولی همه ما امیدواریم تیم ملی نتایج خوبی در لیگ ملت‌ها به دست آورد و راهی المپیک شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • آخرین وضعیت امدادرسانی در ۵ استان جنوبی کشور
  • آخرین وضعیت ۵ استان جنوبی کشور
  • آخرین وضعیت ۵ استان جنوبی کشور/ از وصل شدن برق تا روند امدادرسانی
  • میرحسینی: نیاز تیم ملی والیبال،‌ مدیریت بازیکنان است
  • آخرین وضعیت سیل در استانهای جنوبی کشور/ برخی روستاها تخلیه شدند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • ۷ استان درگیر سیل و آبگرفتگی شدند | هشدار قرمز بارش شدید برای ۵ استان
  • آماده‌باش اورژانس در ۵ استان در معرض سیل و بارندگی
  • ۶ فوتی و مصدوم بر اثر سیلاب در استان‌های جنوبی کشور