Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ابتدا آقای «فرانسوا داون» مدیر اجرایی اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن ها (UIC) هماهنگی بین کشورهای عضو این اتحادیه را برای مقابله با ویروس کرونا ضروری دانسته و از مشارکت تمام اعضای این اتحادیه در مقابله با کوید ۱۹ در جهان قدردانی نمود. آقای مارک گیگون رئیس گروه ویژه کووید ۱۹ UIC ضمن تشکر از همکاری همه کشورهای عضو برای مقابله و از بین بردن این ویروس درجهان، یادآورشدکه این اتحادیه دستورالعمل‌های لازم را تدوین و برای اعضا صادر می‌نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگروه ویژه هر دو هفته یک‌بار با برگزاری وب کنفرانس، ‌آخرین اقدامات و وضعیت راه آهن‌ها را برای مقابله با انتشار این ویروس مورد بررسی قرار می‌دهد.

شایان ذکر است در تاریخ ۱۷ مارس ۲۰۲ (۲۷ اسفندماه ۱۳۹۸) UIC در خبرنامه الکترونیکی خود خبری در مورد راه‌آهن ایران با تیتر "راه‌آهن ایران برای مقابله با کووید ۱۹ (ویروس کرونا) در آمادگی کامل است" منتشر و تاکید کرده است که راه‌آهن ایران با در نظر گرفتن شیوع احتمالی ویروس کرونا با تشکیل یک کمیته ویژه یکی از سازمان‌های پیشتاز در ایران بوده و در روزهای قبل از شیوع ویروس کرونا در این کشور، اقدامات ضروری را برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ اتخاذ کرده تا برای رویارویی با آن آماده باشد.

تهیه و تدوین دستورالعمل‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با استناد به دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و ابلاغ آن به شرکت‌های حمل و نقل ریلی، نظارت بر ضدعفونی نمودن قطارهای مسافری قبل از حرکت در مبدا و درایستگاهها،  نصب بروشور و پخش فیلم‌های آموزشی مقابله با کرونا در قطارهای مسافری از مهمترین اقدامات راه آهن جمهوری اسلامی ایران در مقابله با ویروس کرونا بوده است.

قابل توجه است که آقای فرانسوا داون مدیر اجرایی UIC نیز بدنبال اقدامات گسترده راه آهن ایران در این خصوص و حضور فعال در کارگروه ویژه کووید ۱۹ طی مکاتبه زیر در مورخ ۲۶ مارس ۲۰۲۰ (۷ فروردین ۱۳۹۹) رسماً از مدیرعامل راه آهن ایران بصورت ویژه تشکر و قدردانی نموده اند.

گفتنی است که مسئولیت دفتر منطقه‌ای راه‌آهن‌های خاورمیانه UIC با راه‌آهن ج. ا.ایران بوده و مقر آن در ساختمان مرکزی راه‌آهن ایران است و مدیرعامل راه‌آهن ایران ضمن دارا بودن سمت عضو هیات مدیره این اتحادیه، نایب رئیس اول مجمع منطقه ای راه‌آهن‌های خاورمیانه UIC نیز می باشند.      

  

برچسب‌ها شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای مقابله راه آهن ایران ویروس کرونا راه آهن ها کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۷۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکائو برای مدیریت سوخت در پروازهای بین المللی «هما»

تین نیوز

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) موفق به اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکائو (سازمان بین المللی هوانوردی) برای مدیریت سوخت در پروازهای بین المللی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، همه ساله این هواپیمایی برای همه پروازهای بین المللی تحت ممیزی سوخت «EU-ETS» از سوی اتحادیه اروپا و CORSIA از سوی سازمان بین المللی هوانوردی (ایکائو) قرار می گیرد.

هدف این ممیزی، نظارت بر چگونگی و میزان انتشار گازهای گلخانه ای و اعمال قوانین بین المللی در راستای حفظ محیط زیست است تا از قرار گرفتن سطح انتشار گازهای گلخانه ای به میزان قابل قبول، اطمینان حاصل شود.

با انجام ممیزی های سالیانه توسط نهادهای بین المللی فوق الذکر و بررسی میزان کربن انتشار یافته، اگر این میزان در سطح قابل قبول از سوی ممیزان قرار نگرفته باشد، شرکت های هواپیمایی مشمول جریمه و در پی آن اعمال محدودیت هایی در انجام پروازهای خود خواهند شد.

با توجه نوع انجام پروازهای بین المللی هما، هواپیمایی جمهوری اسلامی ملزم به رعایت این الزامات بوده و از این رو سالیانه مورد ارزیابی ممیزان اتحادیه اروپا قرار می گیرد.

مکاتبه با شرکت GMBH Verification EST در آلمان برای عقد قرارداد برای چگونگی انجام ممیزی، برگزاری جلسات مشترک کارشناسی با نمایندگان واحدهای مرتبط، ارسال داده ها از جمله اقدامات اولیه بود که از ابتدای سال گذشته توسط اداره ایمنی پرواز و استاندارد عملیات هما انجام شد.

با وجود امکان انجام ممیزی به صورت حضوری در مقرر ممیزان در فرانکفورت، با تلاش و پیگیری های مستمر همکاران اداره ایمنی پرواز و استاندارد عملیات، با کسب مجوز از نهاد قانونگذار این امر، ممیزی به صورت مجازی برگزار شد که صرفه جویی بیش از ۳۰ هزار یورویی را به دنبال داشت.

برگزاری چندین جلسه با ممیزان شرکت مذکور، تهیه مدارک مربوط به پروازهای منتخب درخواستی از طرف ممیز در هفته نخست فرودین ماه سال جاری، سرانجام در تاییدیه آن نهاد مذکور مبنی بر رعایت استاندارهای فوق الذکر، توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای انجام پروازهای بین المللی صادر شد.

ذخیره حجمی بالای ۴۰ تن سوخت در پروازهای اتحادیه اروپا از مهمترین دستاورهای حائز اهمیت این ممیزی است که در بانک اطلاعاتی نهاد قانون گذار Authority Germans ثبت خواهد شد که با ثبت در بازار سهام بورس جهانی، ارزش مالی این ذخیره بسیار قابل است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به حملات اسرائیل علیه سوریه
  • ایران: جهان با ماجراجویی خطرناک اسرائیل مقابله کند
  • واکنش ایران به حملات هوایی شب گذشته رژیم صهیونیستی به سوریه
  • اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکائو برای مدیریت سوخت در پروازهای بین المللی «هما»
  • مهلت ارسال چکیده به کنفرانس مطالعات هند تمدید شد
  • تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد
  • ارتقا ۶ پله‌ای ایران در حوزه توسعه ارتباطات
  • کنفرانس بین‌المللی مهار آب در افغانستان
  • وعده وزیر برای گسترش پوشش عفیفانه و مقابله با ناهنجاری‌ها
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا