Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:33:31 GMT

نقش کلیدی غربالگری در ریشه کنی ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۷۱۷۶

نقش کلیدی غربالگری در ریشه کنی ویروس کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زالی، در نشستی که با حضور نماینده تام الاختیار ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه و معاونان بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران برگزار شد، با اشاره به بحث غربالگری و نقش کلیدی ستاد کل نیروهای مسلح در این اقدام، بر لزوم ایجاد همگرایی و اشتراک کار بین معاونان بهداشتی و این ستاد تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، استفاده از ظرفیت‌ها در غالب محله محوری برای غربالگری و پیاده سازی ابعاد بهداشت محیطی که بخشی از آن با کمک مجموعه عزیزان در حوزه سلامت شهرداری در حال پیگیری است، بسیار مهم دانست و افزود: در مجموعه محله‌ها باید تمشیت هایی صورت گیرد تا نیروهای داوطلب مستقر در محله‌ها هم در ارائه خدمات تفصیلی، شناسایی، حمایتی و مساعدت‌های مورد لزوم سهمی چشمگیر داشته باشند، به این معنا که هر محله را به گروهی بسپاریم تا تمامی مشکلات محیطی، بهداشتی، درمانی، اقتصادی، اجتماعی و حمایتی خانواده‌ها را رسیدگی کنند؛ البته در همین راستا مجموعه سلامت یار شکل گرفته است.

زالی در این دیدار از تشکیل ستاد نظارتی محله محوری با مسئولیت نظارت EOC شهرداری تهران نیز خبر داد.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان تهران، ضمن تاکید بر اهمیت ریل گذاری راهبرد هر خانه یک پایگاه سلامت برای گذر از این بحران، بر لزوم بهینه سازی ارائه خدمات توسط داوطلبانی که به هر روز به ستاد مراجعه می‌کنند اشاره کرد و گفت: این داوطلبان می‌توانند در طرح محله محوری با معاونت بهداشتی همکاری کنند. در همین راستا کارت شناسایی طراحی کردیم تا از بروز سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری شود.

در این دیدار همچنین موضوعاتی از قبیل طرح هر خانه یک پایگاه سلامت و ابعاد به کارگیری یک رابط سلامت به ازای هر ۴۰ خانواده در یک منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 4890998

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا زالی ویروس کرونا طرح غربالگری ویروس کرونا وزارت بهداشت علیرضا زالی کیانوش جهانپور سعید نمکی شیوع کرونا سازمان غذا و دارو طب سنتی کووید 19 بیمارستان مسیح دانشوری روز طبیعت ماسک طبی ستاد مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۷۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان

به گزارش خبرنگار مهر، عسکری ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در این برنامه شهر گچساران و سه روستا مورد بررسی کارشناسانه قرار گرفته و برنامه‌های سلامت اجرایی می‌شود.

وی بیان داشت: آموزش پرورش نیز در راستای غربالگری روانی دانش آموزان دبیرستان، همکاری ویژه داشته و افراد آسیب‌پذیر را به کارشناسان سلامت روان شبکه بهداشت و درمان گچساران معرفی کنند.

عسکری اظهار داشت: والدین نقش مهمی در سلامت روان دانش آموزان دارند و می‌توانند فرزندان خود را برای بررسی سلامت روان به پایگا ه ها و مراکز خدمات جامع سلامت هدایت کنند.

وی افزود: خودکشی سومین علت مرگ نوجوانان بوده و برنامه‌ریزی برای به حداقل رساندن موارد خودکشی ضرورت دارد.

کد خبر 6086440

دیگر خبرها

  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان