Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به رئیس جمهور درباره دستورالعمل ابلاغی وزارت صمت برای بازگشایی مشاغل و مراکز کسب و کار هشدار داد.

نمکی ضمن هشدار نسبت به عواقب این دستوراعمل نوشت : قویا اعلام می کنیم هرگونه تصمیم آتش به اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیر دولتی، فرهنگی و مذهبی که مورد تایید نباشد، شعله هایش به سرعت دامن نظام سلامت و اقتصاد کشور را خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر امروز کاهش التهاب اولیه مشاهده می شود آثار مدل مبتنی بر کارشناسی، تدبیر و گام های برنامه ریزی شده است.کوچک ترین حرکت نسنجیده، آسیب های غیرقابل جبرانی در پی خواهد داشت...

مشروح نامه وزیر بهداشت به رییس جمهور درباره دستورالعمل ابلاغی وزارت صمت برای بازگشایی مشاغل و مراکز کسب و کار به شرح زیر است:

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر روحانی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام؛

به استحضار می رسد مدتهاست گروهی شبانه روز در حال تدوین پروتکل های متعدد جهت محیطهای مختلف اجتماعی، اداری، کسب و کار، خدماتی و علمی و فرهنگی هستند و تعداد قابل توجهی را به دستگاههای ذیربط ابلاغ نموده اند.

اخيرا جهت گام دوم فاصله گذاری منطقی تحت عنوان "فاصله گذاری هوشمند " با همکاری نماینده دستگاهها، اصناف و جوامع هدف و با کمک صمیمانه وزارت کشور در تمام ایام تعطیلی مشغول تدوین دستورالعمل های بازنگری شده بر حسب نوع و محل انجام فعالیت ها هستیم که با توجه به شرایط اپیدمیولوژیک استانها طبقه بندی و اعلام نمائیم .

متأسفانه ناگهان اخیرا بدون اطلاع ستاد نامه ای توسط قائم مقام محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت به کلیه استانها ابلاغ شده که عملا دستور العمل اداری برای بازگشایی کلیه مشاغل و مراکز کسب و کار تلقی میشود که این شیوه با نقش، مسئولیت و جایگاه ستاد ملی مقابله با کرونا مغایرت دارد.

ضمن اعتقاد راسخ اینجانب و وزیر محترم کشور و دیگر همکارانمان به کمک هرچه زودتر به کاهش اثرات اپیدمیولوژیک کرونا بر اقتصاد کم بنیه کشور و تدوین پروتکل برای بازگشایی فعالیتهای اقتصادی با اولویت ویژه، قویا اعلام می کنیم که هر گونه تصمیم آتش به اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیردولتی، فرهنگی، مذهبی و غیره که مورد تائید نباشد شعله هایش بسرعت دامن نظام سلامت و متعاقب آن اقتصاد کشور را خواهد گرفت.

اگر امروز کاهش التهاب اولیه مشاهده می شود و کشور در شرایط مناسب تری در مقابل هجوم ویروس قرار دارد علاوه بر مرحمت الهی، آثار مدل مدیریت مبتنی بر کارشناسی، تدبیر و حمایت جمعی و گامهای برنامه ریزی شده ایست که پیموده ایم.

کوچکترین حرکت نسنجیده و غیر منطبق با نظر کارشناسی آسیب های غیر قابل جبرانی در پی خواهد داشت که حداقل در نظام سلامت امکان ایستادن در مقابل هجمه هایش میسر نمی باشد.
دکتر سعید نمکی
رونوشت
جناب آقای دکتر جهانگیری معاون اول محترم رئیس جمهور جهت استحضار

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر بهداشت رییس جمهور وزارت صمت ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا در ایران برای بازگشایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۷۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه داروسازان از آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو

اعضای انجمن داروسازان ایران طی نامه‌ای به رئیس جمهوری از تصویب آیین‌نامه جدید توسط وزارت ارتباطات و بهداشت درباره نحوه توزیعی اینترنتی دارو، گلایه و درخواست کردند که با تشکیل کمیته‌ای تخصصی، در این آیین‌نامه بازنگری شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اعضای انجمن داروسازان ایران طی نامه‌ای خطاب به آیت‌الله رئیسی؛ رئیس جمهوری از تصویب آیین‌نامه جدید توسط وزارت ارتباطات و بهداشت درباره نحوه توزیعی اینترنتی دارو، گلایه و درخواست کردند که با تشکیل کمیته‌ای تخصصی، در این آیین نامه بازنگری شود.

متن این نامه به شرح زیر است:

با سلام و احترام 

ضمن تشکر که با وجود کثرت موضوعات کشوری و مشغله بسیار زیاد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مکاتبات قبلی نمایندگان جامعه داروسازی ایران در این انجمن التفات فرموده و دستورات بسیار نافذ هوشمندانه، خرد ورزانه و راهگشای حضرتعالی طی نامه شماره 243827 مورخ 29/12/1402 از طریق رییس دفتر محترم جنابعالی به وزرای محترم بهداشت و ارتباطات ابلاغ گردید لیکن متاسفانه در اقدامی عجیب و در فاصله چند روز پس از ابلاغ و انتشار اصول و محورهای 5 گانه مربوط به الزامات توزیع اینترنتی دارو ذکر شده در نامه مربوط به دستور حضرتعالی، امید جامعه داروسازی ایران به یأس مبدل گشت.

در کمال تعجب وزیر محترم بهداشت که قبلاً در مقام تولیت نظام سلامت و در تاریخ 8-12-1402 آیین‌نامه‌ای کامل و جامع در خصوص نحوه توزیع اینترنتی دارو را با نظر سنجی از تمامی نخبگان جامعه پزشکی و داروسازی کشور مطابق صلاح جامعه و قوانین بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت تدوین و امضا و در تاریخ 13/12/1402 به سازمان غذا و دارو ابلاغ نموده بودند، به ناگاه ، پیشنویسی کارشناسی نشده و تهیه شده توسط وزرات ارتباطات را امضا نمودند که در راستای بدیهیات نظام سلامت و ارزشهای اخلاقی حرف پزشکی و مصالح آینده‌ی رشته پر افتخار داروسازی کشور ارزیابی نمی‌شود.

ریاست محترم جمهور آنچه در حال وقوع است به روشنی نشان میدهد که با وجود سیاست‌های آشکار و متقن حضرتعالی مبنی بر مردمی سازی اقتصاد و استفاده از نظرات سازمانهای مردم نهاد متاسفانه در برخی اجزای زیر مجموعه‌ی وزارتخانه‌ها مداخلاتی غیرکارشناسی در نظام سلامت اعمال میشود که سمت و سویی خاص را دنبال کرده و ابدا شباهتی به نظرات کارشناسی نمایندگان تشکلهای تخصصی و مردم نهاد ندارد و مع الاسف حتی به دستورات صریح حضرتعالی نیز توجه نمیکنند.

مخالفت صریح انجمن داروسازان با "فروش اینترنتی دارو" در سکوها/ خطر نشت اطلاعات بیماران

مصداق بارز این عرایض اتفاقی است که در این ایام و با اصرار مکرر وزارت ارتباطات و به ویژه معاون پارلمانی این وزارتخانه در کمال ضدیت با نظرات کارشناسی نخبگان جامعه پزشکی و داروسازی از جمله ریاست محترم سازمان نظام پزشکی کشور، ریاست محترم شورای عالی نظام پزشکی، انجمن داروسازان ایران، رؤسای دانشکده‌های داروسازی، تمامی انجمن‌های تخصصی و حرفه‌ای و از همه مهمتر ریاست محترم سازمان غذا

دارو و مدیر کل محترم دارو بعنوان سکانداران نظام رگولاتوری دارو در کشور در شرف وقوع است.

این انجمن دلایل و براهین حقوقی و تعارضات و تناقضات قانونی خواسته‌ی ناصلاح برخی حامیان پلتفرم‌ها در دستگاه‌های مختلف را مکرراً و طى مکاتبات متعدد قبلاً به استحضار آن مقام عالی و تمامی مسئولین رسانده و عجیب است به هر میزان که ریاست محترم جمهور تاکید بر مردمی سازی اقتصاد و مراعات نظرات سازمانهای مردم نهاد تخصصی دارند در این مورد و برای تدوین آیین‌نامه اینترنتی دارو، نهادها و وزارتخانه‌ها و کمیسیونهای غیرتخصصی مجلس از تشکیل جلسه و مراعات نظرات سازمانهای مردم نهاد طفره رفته و نظرات اعلامی متخصصین از جمله کمیسیون بهداشت درمان مجلس را مراعات نمی‌نمایند. لذا استدعا دارد دستور اکید صادر فرمایید تا از امضای آیین‌‌نامه موصوف توسط وزرای محترم بهداشت و ارتباطات پیشگیری شده و همانگونه که در تاریخ 29-12-1402 در نامه معطوف امر فرموده اید با نصب العین قرار دادن مفاد ماده 2 و 3 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مبنی بر مراجعه به نظرات ذی نفعان و صاحبان فرایند، پیشنهاد مینماید دستور فرمایید نظر تخصصی کمیته‌ای متشکل از وزرای بهداشت و ارتباطات، روسای سازمان نظام پزشکی، سازمان غذا و دارو، سازمان پدافند غیر عامل، انجمن داروسازان ایران، فرهنگستان علوم پزشکی و مدیرکل دارو تحت نظارت مستقیم معاون اول محترم رئیس جمهور جناب آقای دکتر مخبر که امر فوق را قبلاً طی نامه معطوف به ایشان ارجاع فرموده‌اید در تدوین این آیین نامه ملاک‌ اجرا واقع شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • جنجال «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و آیا برای سلامتی مفید است یا مضر؟!
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است/ توزیع در ۸ استان
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • گلایه داروسازان از آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو
  • رئیس اداره جمعیت وزارت بهداشت خبر داد؛ افزایش میل خانواده‌ها به فرزند دوم و سوم
  • هشدار وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها و مادران باردار
  • هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار