Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به کاهش درآمدهای مالیاتی دولت به دلیل وضعیت بحرانی بنگاه‌های اقتصادی، پرداخت مالیات از سوی نهادهایی مثل آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مستضعفان را بهترین راهکار برای جبران کسری درآمدهای دولت برای کمک به فعالیت‌های متضرر شده از کرونا دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس آرگون، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، در گفت و گو با خبرنگار برنا با اشاره به پیشنهادات اتاق بازرگانی برای مشکلات اقتصادی بلند مدت ناشی از کرونا اظهار کرد: مهم‌ترین نکته در اجرای این پیشنهادات و راهکارها تامین منابع مالی آن‌هاست.

او با اشاره با شرایط سخت اقتصادی پیش روی دولت در سال جاری گفت: وضعیت بین‌المللی علاوه بر تحریم‌ها حاکی از آن است که ایران امکان فروش نفت با قیمت پیش‌بینی شده در بودجه را برای سال جاری ندارد و صادرات ما نیز کاهش یافته ‌است.

آرگون ادامه داد: از سوی دیگر تعطیلی بنگاه‌ها و کساد فعالیت‌های اقتصادی امکان وصول مالیات در نظر گرفته شده در بودجه را برای دولت ندارد. بنابراین  تنها درآمدهای نفتی و غیر نفتی دولت کاهش یافته ‌است.

به گفته این فعال اقتصادی، از سوی دیگر هزینه‌های دولت چه در حوزه کمک و تسهیلات به فعالان اقتصادی و چه برای کمک‌ها و بسته‌های معیشتی برای خانوارها افزایش یافته ‌است. 

آرگون خاطر نشان کرد: باید مراقبت شود برای مثال بانک مرکزی از چاپ پول جلوگیری کند تا از تورم سنگینی که از پیامدهای آن است، جلوگیری شود.

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه ایران در خصوص محل تامین منابع مورد نیاز دولت برای اجرای طرح پیشنهادی اتاق بازرگانی بیان کرد: دولت باید تمرکز خود را بر فروش اوراق مشارکت بگذارد، همچنین از نهادهایی مثل بنیاد مستضفعان، آستان قدس و ستاد اجرایی امام مالیات کمک مالی دریافت کند.

او افزود: همچنین دولت می‌تواند به فروش دارایی‌های خود از طریق بازار سرمایه که در وضعیت مناسبی به سر می‌برد، بپردازد.

آرگون استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و کمک‌های بین‌المللی را از دیگر محل‌ها دانست و افزود: باید تلاش کنیم سطح اشتغال خود را حفظ کنیم.

او ادامه داد: با توجه به نام سال که جهش تولید انتخاب شده، باید به حفظ وضعیت تولیدی گذشته پرداخته و تولید خود را افزایش هم بدهیم.

گفتنی است اتاق بازرگانی تهران طی طرح پیشنهادی به دولت با اشاره به زوایای متفاوت آسیب‌های اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، به ارائه راهکارهایی برای جبران این خسارات پرداخته‌ و شوک‌های احتمالی که در آینده بر اقتصاد کشورمان می‌تواند وارد شود، بیان کرده‌است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مالیات آستان قدس رضوی خسارات اقتصادی کرونا اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۷۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتاق بازرگانی در جهت تحقق شعار سال فعالیت کند

یه گزارش روابط عمومی شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا: محسن رضایی با بیان اینکه دولت باید از تصدیگری و ذینفعی خارج شود افزود: ساختار دولت نیازمند تحول و تغییر نقش از متصدی به سیاست‌گذار است و تصدیگری باید به مردم و بخش خصوصی واگذار شود.


وی افزود: علاوه بر واگذاری تصدی‌گری، ساختار اداره کشور نیاز به تمرکز زدایی و واگذاری اختیارات بیشتر به استان‌ها دارد و باید به یک مدل و الگو در این زمینه رسید.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به انتخاب شعار سال مبنی بر مشارکت مردم در جهش تولید، گفت: در راستای شعار سال اتاق بازرگانی باید به مسائل کلان ورود کرده و فعالیت جدی داشته باشد.

رضایی در پایان با توضیح لزوم تغییر نقش دولت در بازار تشریح کرد: دولت باید از قیمت‌گذاری به سمت بازارسازی برود و نقش دولت در بازار تنظیم‌گری باشد و اتاق بازرگانی باید به اصلاح این روند کمک کند.

دیگر خبرها

  • بودجه ۱۴۰۳ چه زمانی نهایی می‌شود؟
  • کسری بودجه حاصل از واردات بنزین در تبصره هدفمندی یارانه های انرژی بودجه 1403
  • رضایی: نقش دولت باید از متصدی به سیاست‌گذار تغییر کند
  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • اتاق بازرگانی در جهت تحقق شعار سال فعالیت کند
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • کسری ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه‌ها
  • درخواست اتاق بازرگانی از رهبر انقلاب برای تعطیلی شنبه ها
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر