Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@05:36:37 GMT

راه‌های منتهی به بازار صفای خرمشهر مسدود شد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۷۳۴۴

راه‌های منتهی به بازار صفای خرمشهر مسدود شد

داوود دارابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از پنچ شنبه شب بیشتر فرعی‌های منتهی به بازار صفا از سمت خیابان ۴۰ متری مسدود شدند.

وی، پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا را هدف از این اقدام دانست و گفت: با وجود به کارگیری روش‌های فرهنگی برای ممانعت از تجمع مردم در بازارها و رعایت نشدن فاصله اجتماعی در بازار صفا خرمشهر، دستور تعطیلی این بازار اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار خرمشهر به حضور شمار اندکی از دست‌فروشان در روز دوم تعطیلی بازار اشاره کرد و گفت: با وجود هشدارهای داده شده امروز حدود هفت نفر در بازار صفا بساط گستردند که با همکاری نیروهای انتظامی جمع آوری شدند.

وی افزود: برای جلوگیری از تکرار این اتفاق، فردا مأموران انتظامی و اجراییات شهرداری از صبح زود فردا در بازار صفا مستقر خواهند شد و مسدود کردن مسیرها نیز مانع بازدارنده دیگری است.

دارابی با اینکه تعطیلی بازارهای محل عرضه تره‌بار در خرمشهر مشکلی در عرضه این اقلام ایجاد نمی‌کند تأکید کرد و توضیح داد: طبق گزارش اداره صمت مجوزهای صادر شده برای عرضه میوه و تره‌بار به میزان کافی صادر شده است و می‌تواند نیاز شهرستان را در مناطق مختلف تأمین کند.

بنا به گفته وی با توجه به احتمال تکرار تجمع مردمی با تعیین محلی واحد برای عرضه تره‌بار، تا زمان رفع شدن مشکل کرونا برنامه‌ای برای ایجاد میدان و یا بازار مرکزی تره‌بار در خرمشهر اجرایی نخواهد شد.

کد خبر 4890986

منبع: مهر

کلیدواژه: شهردار خرمشهر ممنوعیت تردد ویروس کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام طرح غربالگری گرگان فاصله گذاری اجتماعی سیلاب سال جهش تولید شهرکرد بارش باران روز طبیعت ضدعفونی بازار صفا تره بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۷۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه پیاز در میدان مرکزی به ۳۵۰ تن رسید

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار روزانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ تن پیاز در میدان مرکزی عرضه می شود، درحالیکه حداکثر نیاز بازار ۲۵۰ تن است.

او از روند کاهشی قیمت پیاز در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو پیاز جیرفت در میدان مرکزی ۱۸ تا ۲۰ هزارتومان و دزفول ۱۴ تا ۱۵ هزارتومان است.

یاوری ادامه داد: هم اکنون هرکیلو پیاز برمبنای فاکتور با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود. به عنوان مثال اگر هرکیلو پیاز با نرخ ۲۰ هزارتومان خریداری شده باشد با احتساب سود حداکثر ۲۷ هزارتومان باید عرضه شود و فروش با نرخ های بالاتر گرانفروشی است.

رئیس اتحادیه بارفروشان با اشاره به دلایل گرانی گوجه فرنگی در بازار افزود: با توجه به آنکه قیمت گوجه فرنگی به کمتر از ۱۰ هزارتومان رسیده بود و برای کشاورزان مقرون به صرفه نبود، از این رو آنها ترجیح دادند که عرضه را کاهش دهند و از طرفی برداشت به سبب بارندگی ها به تاخیر افتاد که همین ۲ عامل منجر به افزایش قیمت شد.

او گفت: قیمت کنونی هرکیلو گوجه فرنگی در میدان مرکزی ۱۵ تا ۱۶ هزارتومان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت نفت کاهش یافت
  • توزیع روزانه پیاز در میدان مرکزی به ۳۵۰ تن رسید
  • افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت نفت با بستن تنگه هرمز
  • برنامه سامسونگ برای سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ لو رفت!
  • ◄ گرانی بلیت هواپیما و کاهش 30 درصدی عرضه بلیت
  • ریزش و رویش فایل‏‏‌های مسکن
  • کمبودی در عرضه کالای اساسی خانوار نداریم
  • بازار مسکن پایتخت در اولین ماه سال/ فروشنده ها غیب شده اند
  • لوازم خانگی گران نشد/ تولیدکننده هنوز کالای جدیدی عرضه نکرده است
  • چرا قیمت طلا در ویتنام بیش از قیمت‌های جهانی است؟