Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی شامگاه پنج شنبه در جلسه طرح ساماندهی مشارکت‌های مردمی در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا، اظهار داشت: هدف از این جلسه پیگیری کمک‌های خیرین برای مردم است و این موضوع از کمک‌های دولت به مردم برای جبران خسارت‌های ناشی از کرونا و تعطیلی فعالیت‌های اقتصادی و یا کمک‌های دولت به دانشگاه علوم پزشکی برای درمان جدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، در خصوص کمک‌های مالی به دانشگاه علوم پزشکی، گفت: علوم پزشکی هم باید از خیرین کمک بگیرد و هم از کمک‌های دولتی برخوردار شود که در این خصوص طی مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا تخصیص یافته است.

استاندار لرستان با اشاره تصویب ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای کمک به مردم، گفت: دولت به اقشار خاصی از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان پرداخت خواهد کرد.

خادمی، همچنین از تصویب مبلغ ۷۵ هزار میلیارد تومان برای کمک به اقشار آسیب پذیر و حمایت از مشاغل کوچک خبر داد.

وی در زمینه کمک خیرین به مردم، گفت: ما به عنوان دستگاه اداری، تسهیل گر، بسترساز و سازمان دهنده این تشکیلات، این کمک‌ها را سازماندهی می‌کنیم.

استاندار لرستان با اشاره به تمدید طرح فاصله گذاری اجتماعی تا بیستم فروردین، گفت: با توجه به وضعیت موجود نمی‌توانیم کرونا را به زودی متوقف کنیم و از طرفی تعطیلی کشور هم به مدت طولانی امکان پذیر نخواهد بود.

خادمی، با تشکر از گروه‌های جهادی، خیرین، تولیدکنندگان و کارآفرینان و همه افرادی که پای کار آمده‌اند، گفت: این کمیته دنبال آن است که با سازماندهی و نظارت دقیق، انواع کمک‌ها، امکانات، نیروی انسانی و خدمات را ساماندهی کرده و به همه مناطق لازم به طور عادلانه و با اولویت روستاها، مناطق حاشیه‌ای و مناطق کمتر برخوردار برساند.

وی، تصریح کرد: در این صورت با استفاده از همه ظرفیت‌ها می‌توان از کار پراکنده جلوگیری کرد و با شناسایی و توجیه افراد خیر کمک رسانی را بهتر انجام داد.

استاندار لرستان با اشاره به اهمیت کمیته ساماندهی مشارکت‌های مردمی، گفت: این کمیته اگر کار خود را به خوبی انجام دهد با توجه به اثر بخش بودن آن ممکن است در آینده از مهمترین کمیته‌های مورد نظر باشد.

خادمی، گفت: امیدواریم با کمک و همکاری همه دوستان از همه ظرفیت‌های استان و خارج استان استفاده کنیم تا بتوانیم اقشار آسیب پذیر و افرادی را که در این جریان دچار ضرر و زیان شده‌اند یاری کنیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استفاده از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی صندوق توسعه ملی نیروی انسانی وزارت بهداشت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۷۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام دومین محموله کاروان تجهیزات به مدارس مناطق آسیب‌دیده از سیل سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از اعزام دومین محموله کاروان تجهیزات به مدارس مناطق آسیب‌دیده از سیل سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حمیدرضا خان محمدی با اشاره به حضور مستمر نمایندگان وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی استان در مناطق سیل زده اظهار کرد: در مرحله اول ارسال تجهیزات که در اسفندماه سال گذشته انجام شد، بیش از سه میلیارد تومان تجهیزات در بین مدارس استان توزیع شد و امروز در دومین مرحله شاهد اعزام تجهیزات با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد تومان به مناطق آسیب دیده از سیل هستیم که با نام شهدای دانش‌آموز به دانش‌آموزان مناطق آسیب دیده از سیل هدیه شد. امیدواریم این تجهیزات بتواند مشکلات آموزشی این مناطق استان را حل کند.

وی از ارسال مرحله سوم تجهیزات به مناطق در مرداد سال جاری خبر داد و افزود: تجهیزات تکمیلی با هدف مرتفع کردن مشکلات و کمبودها برای آغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه پیش رو خواهد بود و امیدواریم با حمایت‌های دولت مردمی و کمک خیرین عزیز و همیشه همراه مسئله آموزش و پرورش و موضوع تجهیزات را بتوانیم به سرعت حل کنیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اضافه کرد: استان سیستان و بلوچستان به کانون توجه دولت و خیرین نیک‌اندیش تبدیل شده است و ماحصل آن تحویل بیش از ۱۵۰۰ کلاس درس در سال ۱۴۰۲ بوده است، همچنین بیش از ۱۶۰۰ کلاس درس با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد در سطح استان در دست ساخت است.

خان محمدی در خصوص مدارس آسیب دیده از سیل جنوب استان گفت: در مجموع ۳۶۸ مدرسه در سیل اسفند دچار آسیب شده است و در سه حوزه برای ایجاد شرایط مطلوب برای تحصیل دانش‌آموزان ساماندهی این مدارس را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: این سه حوزه شامل تکمیل پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا، بحث تعمیرات مدارس و تأمین تجهیزات است که در بحث تکمیل پروژه‌ها بیش از ۶۰ کلاس درس طی یک ماه آینده در این استان تکمیل و تجهیز می‌شود و در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: در بحث تعمیرات در قالب اجرای طرح شهید عجمیان ورود کرده‌ایم که بیش از چهار میلیارد تومان برای تأمین رنگ و سایر اقلام تأمین اعتبار صورت گرفته است، در مجموع دو و نیم تن رنگ در بین مناطق این استان توزیع شده است.

خان محمدی خاطرنشان کرد: در بحث توزیع تجهیزات برای مدارس سیستان در مجموع ۶ هزار نفر دانش‌آموز تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی با اعتبار بیش از ۱۳ میلیارد تومان برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است که امروز شاهد اعزام دومین مرحله آن هستیم.

کد خبر 738993

دیگر خبرها

  • انفجار گاز در نوشهر ۲ نفر را روانه بیمارستان کرد
  • تدبیر اهالی رسانه برای برگزاری هر چه باشکوهتر روز قدس
  • تعمیر سیم های شارژ آسیب دیده توسط تعمیرکار مشهور تایوانی (فیلم)
  • رییسی: خیرین شریک راهبردی دولت هستند
  • زاکانی : مراسم هایی مانند «شهر رمضان» ادامه خواهد یافت | عید سفر نمی‌ روم و مشغول خادمی مردم هستم
  • زاکانی : مراسمی مانند «شهر رمضان» الگوهای موفقی هستند | عید سفر نمی‌ روم و مشغول خادمی مردم هستم
  • تاکید رئیس‌جمهور بر ضرورت رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در امور خیر
  • رئیس‌جمهور: رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در امور خیر ضروری است
  • ۷ برنامه برای کمک به مستاجران
  • اعزام دومین محموله کاروان تجهیزات به مدارس مناطق آسیب‌دیده از سیل سیستان و بلوچستان