Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،هنوز شواهد کافی مبنی بر اینکه ویروس بتواند در دوران بارداری از مادر به جنین منتقل شود، یا تأثیر بالقو‌های روی کودک داشته باشد، وجود ندارد.

با این حال خانم‌های باردار باید موارد احتیاطی را برای محافظت از خود در برابر این ویروس را به عمل بیاورند و چنانچه علائمی مانند تب، سرفه یا تنگی نفس در خود مشاهده کردند، سریع به پزشک مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر ادوارد موریس، رئیس کالج سلطنتی تخصصی زنان و زایمان، گفت: تا کنون هیچ مدرکی دال بر انتقال ویروس به کودک در دوران حاملگی وجود ندارد. در نتیجه خیلی نامحتمل به نظر می‌رسد اگر مادری به ویروس مبتلا شود باعث هرگونه نارسایی یا مشکلی برای جنین شود.

بعضی کودکانی که از زنانی با علایم ویروس کرونا در چین متولد شدند، از طریق زایمان زود هنگام به دنیا آمده‌اند. مشخص نیست که آیا ویروس کرونا عامل این زایمان‌های زودهنگام بوده یا پزشکان تشخیص داده‌اند که به خاطر حال بد مادر، کودک زودتر به دنیا بیاید.

خطر کرونا برای زنان باردار و یا نوزادان در چه حد است؟

اطلاعات پزشکی در این زمینه محدود به شمار اندکی از بیماران تحت مداواست، اما همین اطلاعات اولیه نشان می‌دهد تأثیر این بیماری بر زنان باردار یا نوزادان آن‌ها چندان شدید نیست.

اما از سوی دیگر احتمال آنکه زنان باردار به آنفلوانزا و سرماخوردگی شدید دچار شوند بیشتر است و این باعث نگرانی است.

بارداری از یکسو سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند و از سوی دیگر رشد جنین و حجیم شدنِ رحم در ماه‌های آخر بارداری به دیگر اندام‌ها از جمله شش‌ها فشار می‌آورد و نمی‌گذارد هوا در تمام بخش‌های ریه مادر آزادانه جریان پیدا کند و این بخش‌ها را مستعد عفونت می‌کند.

از سوی دیگر، چنانکه متخصصان می‌گویند هرگونه عفونت در دوران بارداری می‌تواند باعث کُندی رُشد، یا تغییر فرم جنین شده و حتی به مرگ او بینجامد.

براساس شواهد پزشکی می‌توان گفت که زنان باردار در برابر ویروس‌های تنفسی از جمله مِرس و سارس، که ویروس تازهٔ کرونا هم شبیه آنهاست، آسیب‌پذیرتر از باقی افرادند، گرچه شمار زنان بارداری که به این ویروس‌ها مبتلا شده‌اند کم بوده و تنها یک‌چهارم آن‌ها سقط جنین داشته‌اند.

تاکنون گزارش‌های علمی معتبری درباره حساسیت زنان باردار به کوید_۱۹ منتشر نشده است. با این وجود، زنان باردار دارای تغییرات ایمنی و فیزیولوژیکی هستند که ممکن است آن‌ها را در برابر عفونت‌های تنفسی ویروسی، از جمله کوید_۱۹ حساس‌تر کند.

زنان باردار ممکن است در مقایسه با افراد دیگر بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های حاد مانند سندرم حاد تنفسی مانند کروناویروس و سایر عفونت‌های تنفسی ویروسی، مانند آنفولانزا قرار گیرند.

تصور می‌شود ویروسی که باعث کوید_۱۹ می‌شود، عمدتاً از طریق تماس نزدیک با شخص آلوده و از طریق قطرات تنفسی گسترش می‌یابد.

اینکه آیا یک زن باردار مبتلا به کوید_۱۹ می‌تواند ویروس را به جنین (در دوران بارداری) یا نوزاد (هنگام زایمان) خود منتقل کند، هنوز مشخص نیست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس زنان باردار کوید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۷۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند

به گزارش جام جم آنلاین، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد بیشتر قربانیان حملات اخیر رژیم صهیونیستی به شهر رفح در نوار غزه زنان و کودکان بوده‌اند و در صورت تشدید حملات رژیم اشغالگر به این باریکه، خطر کشتار غیرنظامیان و آوارگی مضاعف فلسطینی‌ها افزایش می‌یابد.

در بیانیه این نهاد حقوق بشری آمده است: «فولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز مجموعه حملات اسرائیل علیه رفح در روزهای گذشته را محکوم کرد؛ حملاتی که بیشتر به کشته‌شدن زنان و کودکان منجر شده است. او بار دیگر نسبت به حمله‌ای تمام‌عیار علیه این منطقه هشدار داد، منطقه‌ای که ۱.۲ میلیون فلسطینی به‌اجبار به آن پناه آورده‌اند.»

بر اساس این بیانیه، چنین حمله‌ای تنها به کشتار بیشتر و آوارگی مضاعف منجر شده و جنایات بین‌المللی بیشتری به همراه خواهد داشت. بر اساس گزارش‌ها، در حملات رژیم صهیونیستی به رفح در ۱۹ و ۲۰ آوریل دست‌کم ۳۳ فلسطینی کشته شدند که ۲۲ تن از آن‌ها زن و کودک بودند.

تورک در این بیانیه گفت: «هر ۱۰ دقیقه یک کودک کشته یا مجروح می‌شود. آن‌ها بر اساس قوانین جنگی مصونیت دارند؛ اما در نهایت همین کودکان هستند که بهای این جنگ را پرداخت می‌کنند.»

دیگر خبرها

  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 
  • ۹۸۱ مادر باردار زنجانی از سقط جنین منصرف شدند
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • مسکن های بی خطر در دوران بارداری