Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@11:55:42 GMT

شرایط نگهداری ماهی اسکات در آکواریوم

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۷۴۹۴

شرایط نگهداری ماهی اسکات در آکواریوم

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ماهی اسکات دارای رنگ برنزی تا قهوه‌ای همراه با نقطه‌های سبز تیره تا سیاه در سرتاسر بدن می‌باشد. هرچه سن ماهی بیشتر شود نقاط بر روی بدن تیره‌تر شده و پشت ماهی، کوهان مانند می‌شود. زیستگاه این ماهی هند و اقیانوس آرام است و در اصل این ماهی بومی آب‌های نیمه شور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکات به آکواریومی با حداقل حجم ۵۰ گالن همراه با گیاه و فضا‌هایی برای پنهان شدن نیاز دارد. بهتر است که آب آکواریوم این ماهی آبی نیمه شور باشد. برای این منظور به ازای هر دو گالن آب، ۳ تا ۴ قاشق چای خوری نمک به آب اضافه کنید.

به دلیل نیمه شور بودن آب آکواریوم این ماهی، باید توجه داشت که گیاهان مورد استفاده در این آکواریوم سازگار با شرایط ذکر شده باشند. دمای ۲۰ تا ۲۸ درجه‌ی سانتی گراد و پی هاش ۷٫۶ تا ۷٫۸ برای ماهی اسکات مناسب است.

ماهی اسکات به سادگی در آب‌های شور اقیانوس تخمریزی می‌نماید. اما شرایط تخمریزی این ماهی در آب نیمه شور تا حدودی ناشناخته است. انتقال این ماهی از آب نیمه شور به آب شور موجب شادابی و طراوت پوست این ماهی در طول زمان می‌گردد.

رژیم غذایی ماهی اسکات باید بر پایه‌ی غذا‌های گیاهی باشد و غذا‌های پروتئینی نیز در کنار آن قرار گیرد. غذا‌هایی همچون جلبک دریایی تازه یا خشک شده، کاهو، میگوی آب شور و غذا‌های خشک باکیفیت برای این ماهی مناسبند.

ماهی اسکات با ماهی‌هایی همچون پوفر، آنجل مونو، ماهی آب پاش و سایر ماهیان آب‌های نیمه شور سازگاری دارد.

منبع: تالاب

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آکواریوم نیمه شور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۷۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صید ماهی مرکب در صیدگاه‌های استان بوشهر ممنوع است

به گزارش خبرنگار مهر، بیژن ساسانی پور دوشنبه شب در جمع خبرنگاران پیرامون ممنوعیت صید ماهیان مرکب گفت: با توجه به بررسی‌های میدانی صورت گرفته از سوی کارشناسان بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر پژوهشکده میگوی کشور، و به منظور حفظ ذخایر مولدین ماهی مرکب و همینطور بازسازی ذخایر آنها برای سال‌های آینده، صید ماهی مرکب در آب‌های استان بوشهر، از فردا، چهارم اردیبهشت ماه ممنوع اعلام می‌شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر افزود: از جامعه صیادان و تشکل‌های صیادی استان بوشهر در خواست می‌شود در راستای اجرا هر چه بهتر ممنوعیت صید ماهی مرکب، از صید این نوع ماهی خودداری کنند.

وی افزود: در این راستا نظارت کامل بر روند اجرا صدور مجوز صید انجام و یگان حفاظت منابع آبزیان با متخلفان برخورد خواهد کرد.

کد خبر 6085896

دیگر خبرها

  • ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز
  • ممنوع شدن صید ماهی مرکب
  • از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان
  • ماهی دودی
  • مردان متولد این ماه‌ها به سختی عاشق می‌شوند!
  • استخدام مدل زن؛ ماهی ۱۵۰ میلیون تومان!
  • (تصاویر) ماهی دودی
  • کشف ماهی قاچاق در سیریک
  • صید ماهی مرکب در صیدگاه‌های استان بوشهر ممنوع است