Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماریا زاخارووا روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی با اشاره به نخستین تراکنش در چارچوب اینستکس گفت: بدیهی است پیشرفت در کار اینستکس به  همکاری‌ها با ایران و توسعه همکاریهای اقتصادی و بازرگانی قانونی با این کشور در شرایط فشار تحریمی از طرف آمریکا کمک می‌کند.

وی افزود: ما زمانی که این ساز و کار ایجاد شد از آن استقبال کردیم و امروز نیز از توسعه آن ابراز خرسندی می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امور خارجه آلمان روز سه‌شنبه نخستین عملیات مالی با ایران بر اساس سازوکار مالی اروپا و ایران موسوم به اینستکس را تأیید کرد.

زاخارووا در ادامه خاطرنشان کرد که برای آغاز بکار واقعی اینستکس در حقیقت یک سال زمان صرف شد و اطلاعات درباره این ساز و کار برای نخستین بار در ماه ژوئن سال 2019 منتشر شد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ما این واقعیت را درک می کنیم که ایجاد ساز و کارهای موثر که امکان از بین بردن تاثیرات تحریم های غیرقانونی آمریکا را می دهد، برای اتحادیه اروپا کار دشواری است.

وی افزود: با این حال نتایج مشخصی به دست آمده است و همینک باید به تلاش ها در این راستا ادامه داد و طرح های تهیه شده تکمیل شود و کیفیت آن بهبود و سرعت کار افزایش یابد.

 زاخارووا خاطرنشان کرد: ضامن کارایی این سازو کار را گنجاندن سریع فهرست کالاهای مشمول تحریم های آمریکا و نیز گسترش فهرست کشورهای شرکت کننده در آن با مشارکت کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و شرکای عمده تجاری ایران می‌دانیم.

وی ادامه داد: در چنین وضعیتی می‌توان امیدوار بود که فعالیت اینستکس افزایش می‌یابد و امیدهایی که به آن به عنوان ابزار فعال ضدتحریمی جهانی بسته شده است را برآورده می‌کند.

برچسب‌ها ویروس کرونا روسیه اينستكس ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا روسیه اينستكس ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا روسیه اينستكس ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۷۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نسبت به اقدامات تحریک آمیز لهستان برای میزبانی از تسلیحات اتمی آمریکا انتقاد کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که روسیه در برنامه ریزی نظامی خود استقرار بالقوه تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را مد نظر قرار خواهد داد.

زاخارووا، در واکنش به اظهارات رئیس جمهور لهستان مبنی بر آمادگی کشورش برای استقرار تسلیحات هسته‌ای ناتو، گفت که به نظر می‌رسد ورشو عامدانه به دنبال جلب توجه بیشتر کسانی است که با برنامه‌ریزی نظامی در ستاد کل روسیه سر و کار دارند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که منطقی است به محض ظاهر شدن سلاح‌های هسته‌ای آمریکا در لهستان، آنها بلافاصله در لیست مشروع قرار خواهند گرفت و در صورت رویارویی مستقیم مسلحانه با ناتو، آنها هدف قرار خواهند گرفت.

زاخارووا با تحریک آمیز خواندن اظهارات رییس جمهور لهستان گفت که مقامات ورشو سعی خود را برای نزدیک تر شدن به سلاح‌های هسته‌ای آمریکا پنهان نمی‌کنند و فعالانه از این رویکرد در سیاست ضد روسیه خود بهره می‌گیرند.

کد خبر 6085826

دیگر خبرها

  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • روسیه: به اقدامات تحریک‌آمیز لهستان پاسخ می‌دهیم
  • زاخارووا از لهستان به دلیل استقرار تسلیحات هسته‌ای انتقاد کرد
  • آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد
  • روسیه : آمریکا در اوکراین هم مانند افغانستان و ویتنام شکستی تحقیرآمیز می‌خورد