Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کمیل قاسمی دارنده مدال طلا و نقره المپیک، کشتی‌گیری که این روز‌ها بیشتر از اخبار قهرمانی‌های گذشته او، نامش به قهرمانی و خدمت رسانی در میان مردم مناطق محروم کشور بُرده می‌شود. او به همراه برخی از عنوان‌داران کشتی جهان و المپیک ضمن حضور چندین باره در مناطق سیل زده با سفر به روستا‌های محروم کشور مشغول کمک‌رسانی و خدمت به مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیل قاسمی امسال دفتر افتخارات خود را به نام مردم و برای مردم مزین کرد.

نایب قهرمان کشتی آزاد جهان درباره این سوال که چه برنامه‌ای را برای عید سال ۹۹ دارد گفت: نوروز‌های بسیاری به دلیل حضور در اردو‌های مختلف، شرمنده پدر و مادرم بودم که نمی‌توانستم کنارشان باشم، دوست دارم نوروز امسال در کنار خانواده، اقوام و فامیل باشم. پدر و مادرم اولین کسانی بودند که پس از تحویل سال عید را به آن‌ها تبریک گفتم.

برای مردم از خدا سلامتی می‌خواهم

او تصریح کرد: لحظه سال تحویل از آن لحظات ناب و خاص زندگی است که شاید در جمله و کلمه قابل وصف نباشد. من هم از کودکی این لحظه را دوست داشتم به خصوص روز‌های پایانی سال را که همه شور و شوق خاصی دارند هر چند که امسال همه به طرز عجیبی درگیر بیماری کرونا هستند و روز‌های پایان سال آن تب و تاب همیشگی را برای مردم ایران نداشت، اما شاید همین باعث شده همه برای هم، حتی بیشتر از قبل آرزوی سلامتی کنند. برای من هم همیشه سلامتی خانواده، سلامتی همه مردم و برطرف شدن مشکلات آن‌ها دعای لحظه تحویل سال بوده است.

مدال طلایی که هنوز به دستم نرسیده، حسابی چسبید

قهرمان آسیا درباره خاطرات ورزشی خود عنوان کرد: خاطرات تلخ و شیرین قهرمانی‌هایی که به دست آمد و قهرمانی‌هایی که از دست رفت تا همیشه در ذهن هر ورزشکاری می‌ماند. من هم روز‌های زیادی با خودم می‌گفتم حتما قسمت نبوده که در المپیک لندن قهرمان شوم، اما می‌دانستم تمام تلاش خود را کرده ام، برای همین هم وقتی خبر مثبت اعلام شدن دوپینگ آرتور تایمازوف ازبکستانی را شنیدم شوکه شدم، چون اصلا فکرش را هم نمی‌کردم، شاید غیر قابل باور باشد که پس از ۷ سال مدالی که حقت بوده را پس بگیری، اما با وجود اینکه زمان زیادی از المپیک لندن می‌گذرد، اما خبر مدال طلا خیلی به من چسبید. هر چند با پیگیری‌ها و نامه نگاری‌هایی که صورت گرفته هنوز مدال به دستم نرسیده است.

او درباره حضور خود در مناطق محروم کشور اظهار داشت: خدا را شاکر که امسال توانستم همراه با قهرمانان نامدار کشتی، رسول خادم رئیس پیشین فدراسیون کشتی، قهرمان جهان و المپیک، حسن رحیمی نفر سوم المپیک، دارنده یک مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز جهان، احسان لشگری دارنده ۲ مدال برنز جهان و المپیک، علی اصغر بذری نایب قهرمان جهان، عباس طحان کشتی‌گیر سابق تیم ملی، امیر توکلیان نایب قهرمان جهان و قهرمان آسیا و مصطفی علیزاده مربی سابق تیم ملی به همراه برخی دیگر از کشتی گیران در چند گروه با حضور در روستا‌های واقعاً محروم استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و خراسان رضوی ضمن دلجویی و حمایت از هموطنان این خطه، اقلام جمع آوری شده توسط موسسه خیریه از جمله مواد غذایی، اقلام بهداشتی، شوینده‌ها و شیر خشک را در اختیار مردم محروم این مناطق قرار دهیم. در تعدادی از این روستا‌های محروم عملیات عمرانی مثل ساخت مدرسه و سوئیت برای کپرنشین‌ها نیز صورت گرفته که امیدوارم سال آینده نیز توفیق حضور بیشتر در میان مردم خوب کشورم را داشته باشم.

ایستگاه آخر قهرمانی ها، پله اولِ پهلوانی است

دارنده ۲ مدال نقره آسیا تاکید کرد: رویای همیشگی من از کودکی ایستادن روی سکوی نخست مسابقات المپیک بوده است. خوشحالم که در هر ۲ المپیکی که به میدان رفتم با دست پُر به ایران بازگشتم. رویای ایستادن روی سکوی قهرمانیِ سومین المپیک برای من محقق نشد و قصه زندگی قهرمانی‌ام به ایستگاه آخر رسید. امسال پس از جدایی از کشتی تمام آن لحظه‌های شور و عشق و امید، تمام آن لحظه‌های شادی و شور ملتم و به ویژه اهالی محترم مازندران و همشهریان عزیز جویباری‌ام، مقابل چشمم رژه می‌رفت. هیچ‌وقت نتوانستم با کلمه و واژه‌ای، محبت مردم را پاسخ بدهم، همه آنان که می‌دانم از جای جهان، برای تشویق و روحیه دادن به من از هیچ تلاشی فروگذار نبودند. خوشحالم که این قصه برای من، سراسر از عشق، شور و شوق مردمی بود که با جان و دل برای قهرمانی‌های من دعا کردند. فراموش نکنیم قهرمانی ایستگاه آخر نیست، پهلوانی‌ها است که ادامه دارد.

من فرزند کوچک مردم بزرگ ایران هستم

قاسمی خاطرنشان کرد: حالا که از کشتی قهرمانی فاصله گرفته ام بیشتر از قبل نسبت به مردم احساس دین می‌کنم. برای کشتی گیران ایران نیز آرزو دارم پس از حضور در بازی‌های المپیک با خوشرنگ‌ترین مدال‌ها به ایران عزیز بازگردند. دعای من هم مانند تک تک ایرانیان بدرقه راه آن‌ها است و قطعاً مسابقات و نتایج المپیک توکیو را پیگیری می‌کنم. امیدوارم سال ۹۹ برای کشتی کشورمان سال پُر باری باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون کشتی رسول خادم کمیل قاسمی قهرمانی ها روز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۷۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحرین آزادکاران خود را برای قهرمانی آسیا معرفی کرد

تیم کشتی آزاد بحرین برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا با چهار روس به بیشکک می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا در حالی از ۲۳ فروردین ماه در شهر بیشکک قرقیزستان آغاز می‌شود که بحرینی‌ها درصدد هستند تا با ۴ کشتی‌گیر روسی خود در این مسابقات حاضر شوند.

اخمت تاج الدین‌اف دارنده نشان طلای قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی در وزن ۹۷ کیلوگرم یکی از چهره‌های شناخته شده این کشور است.

ترکیب بحرین در قهرمانی آسیا:

۷۹ کیلوگرم: خیدیر سیف الدین‌اف (قهرمان یاشاردوغو ۲۰۲۴)

۹۲ کیلوگرم: ماگومد شریپوف (پنجم جهان ۲۰۲۳)

۹۷ کیلوگرم: احمدتاج‌الدین‌اف (طلای جهان، بازی‌های آسیایی)

۱۲۵ کیلوگرم: شامیل شریپوف (قهرمان روسیه ۲۰۲۰)

منبع: ایرنا

کد خبر 740190

دیگر خبرها

  • بحرین آزادکاران خود را برای قهرمانی آسیا معرفی کرد
  • وضعیت تیم کشتی فرنگی امیدوارکننده است
  • حسن ضربه شد؛ پژمان رکب خورد!
  • وضعیت تیم کشتی فرنگی امیدوارکننده است/ المپیک برای همه سخت است
  • عبدلی: ۳ ملی‌پوش شنا شانس کسب سهمیه المپیک هستند
  • صحبت‌های داغ حسین رضازاده درباره بیماری، وضعیت اقتصادی مردم و حواله‌های خودرو
  • ستاره نامدار کشتی ایران خط خورد | نبرد حسن یزدانی و گلادیاتور برای المپیک جدی شد
  • اسامی فرنگی‌کاران ایران در مسابقات قهرمانی آسیا اعلام شد
  • معمای ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد برای المپیک ۲۰۲۴ و هندوانه دربسته‌ پادشاه
  • اسامی کشتی‌گیران برای کسب سهمیه المپیک؛ حضور تانک روسی و غیبت ارسلان