Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@23:49:04 GMT

دستگیری حدود ۹۰۰۰ نفر در بغداد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۷۶۸۹

دستگیری حدود ۹۰۰۰ نفر در بغداد

آفتاب‌‌نیوز :

فرماندهی عملیات بغداد در بیانیه ای نوشت که این افراد از زمان اجرای مقررات ممنوعیت رفت و آمد تاکنون دستگیر شده اند.

بیانیه ادامه داده که از زمان اجرای اقدام های پیشگیری از انتشار کرونا در پایتخت و منع تردد، نیروهای امنیتی در فرماندهی عملیات بغداد از ۱۷ مارس تا دوم آوریل، توانستند ۸۸۴۵ متخلف را دستگیر و ۷۶۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این مدت ۳۲ هزار و ۲۴۰ جریمه صادره شده است.

فرماندهی عملیات بغداد تاکید کرده که به منظور ایمنی و محافظت از شهروندان در مقابل همه گیری ویروس کرونا با جدیت به وظایف خود در اجرای مقررات ممنوعیت رفت و آمد ادامه می دهد.

بر این اساس، ستاد بحران مبارزه با کرونا به دلیل ادامه ثبت موارد جدید ابتلا در عراق با وجود سه بار تمدید ممنوعیت رفت و آمد، برای چهارمین بار این مقررات و تعطیلی عمومی را در کشور تمدید کرد.

در همین حال، وزیر بهداشت و رییس ستاد بحران مبارزه با ویروس کرونا روز گذشته (چهارشنبه) گفت که ستاد بحران تصمیم گرفت مقررات منع رفت و آمد در سراسر کشور را تا ۱۹ آوریل جاری تمدید کند.

«جعفر علاوی» پیش بینی کرده است در صورت پایبندی مردم به مقررات منع تردد و ماندن در خانه، بحران ویروس کرونا در عراق تا ماه ژوئن آینده (اواسط خرداد) به پایان برسد.

ستاد بحران در ۱۷ مارس گذشته (۲۷ اسفند ۹۸) مقررات منع تردد یک هفته ای را اعلام کرد سپس این مقررات تا ۲۸ مارس (۹ فروردین ۹۹) تمدید شد.

وزرات بهداشت و ستاد بحران عراق پیش از پایان مهلت قانونی مقررات، در بیانیه ای جدید اعلام کرد که به دلیل ثبت موارد جدید ابتلا، مقررات منع رفت و آمد تا ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین ماه) تمدید می شود.
وزیر بهداشت و رییس اتاق بحران عراق روز گذشته برای چهارمین بار این مقررات را تا ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) تمدید کرد.
مراجع بهداشتی و امنیتی عراق در هر بار تمدید مقررات منع تردد از مردم می خواهند که در خانه های خود باقی بمانند و از گشت و گذارهای غیر ضروری در سطح شهرها خودداری کنند.

اکنون مقررات منع تردد در ۱۹ استان عراق (با احتساب حلبچه به عنوان استان) به اجرا در آمده و فقط پاره ای مشاغل از جمله ادارات خدمات عمومی، بخش درمان و نیروهای امنیتی و بانک ها و موسسه های اعتباری از آن مستثنی شده اند.

فعالیت های تجاری مرتبط با مواد غذایی و دارویی نیز از این مقررات خارج شده اند امری که موجب شده است با وجود تمدید طولانی مدت مقررات، مواد غذایی و مایحتاج ضروری مردم تا کنون فراهم باشد.

وزارت بهداشت عراق شامگاه پنجشنبه در تازه ترین آمار، شمار مبتلایان به کرونا در سراسر کشور را ۷۷۲، فوت شدگان را ۵۴ و شفا یافته ها را ۲۰۲ نفر اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بغداد ویروس کرونا مقررات منع تردد ستاد بحران رفت و آمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۷۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم افزایی مسئولان در رفع آبگرفتگی‌ها موثر است

محمد خانچی در نشست ستاد مدیریت بحران که در محل شهرداری اهواز برگزار شد گفت: عمده حجم آب گرفتگی‌ها در شهر برطرف شده و تنها مشکل ما در مناطق چهار، پنج و ۶ است که باید روی این مناطق متمرکز شد.

او می‌گوید: وضعیت برخی از مناطق از جمله ملاشیه، کوی علوی و خیابان فرحانی رو به فروکش کردن است و به احتمال فراوان تا چند ساعت آینده آب گرفتگی این مناطق تخلیه خواهد شد.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران خوزستان گفت: اولویت ما جمع آوری آب‌های سطحی از خیابان‌ها است تا آسیب کمتری به مردم وارد شود.

به گفته او به تمام تیم‌های عملیاتی ما با استفاده از امکانات و تجهیزات در مناطق مختلف شهر حضور داشته و اقدامات لازم جهت جلوگیری از ورود آب به منازل را انجام می‌دهند.

خانچی گفت: بیشتر آبگرفتگی‌ها در محلات مناطق چهار، پنج و ۶ بوده که با اتحاد مردم و مسئولان، حجم آب از محلات خارج می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • فیلم/ تمدید صادرات گاز ایران به عراق
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق پنج سال دیگر
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • قرارداد صادرات گاز ایران به عراق تمدید شد
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • هم افزایی مسئولان در رفع آبگرفتگی‌ها موثر است