Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری "لبنان ۲۴"  وزارت امور خارجه این کشور پنجشنبه شب در بیانیه‌ای اظهار کرد: "این وزارتخانه به دلیل نقض حاکمیت لبنان توسط سه هواپیمای اسرائیلی که از خاک لبنان برای حمله به مواضعی در سوریه استفاده کرده‌اند شکایت خود را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده است.

وزارت امور خارجه لبنان اعلام کرد که نقض حریم هوایی این کشور، تهدیدی برای امنیت شهروندان آن به شمار می‌آید و در شرایطی پیش آمده است که تمام جهان با تهدید بسیار جدی شیوع ویروس کرونا و عواقب آن روبروست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لبنان از شورای امنیت خواست که به نقض مکرر اسرائیل پایان دهد، چرا که دولت تل‌آویو روزانه از زمین، هوا و دریا حاکمیت لبنان را نقض می‌کند.

شکایت دولت بیروت از رژیم صهیونیستی پس ازآن صورت می‌گیرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بار دیگر با نقض حاکمیت لبنان، سه‌شنبه شب به  مواضعی در شهر حمص  سوریه حمله کردند، هرچند که با سد محکم پدافند دفاعی ارتش دمشق روبرو شدند.

شکایت لبنان از رژیم صهیونیستی، دومین شکایت این کشور از تل‌آویو  در کمتر از یک ماه گذشته است، دولت بیروت ۱۶ اسفندماه نیز  در اعتراض به نقض‌ مکرر حریم هوایی‌اش توسط رژیم نامشروع اسرائیل به این نهاد بین‌المللی شکایت کرده بود.

برچسب‌ها شورای امنیت سازمان ملل لبنان رژیم صهیونیستی پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای امنیت سازمان ملل لبنان رژیم صهیونیستی شورای امنیت سازمان ملل لبنان رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۷۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان دو تیپ ارتش رژیم صهیونیستی از مرز لبنان به غزه

رژیم صهیونیستی به دلیل ماهیت اشغالگرانه خود همواره با چالش‌های جدی مواجه بوده است. اکنون جبهه‌های جنوبی سرزمین‌های اشغالی درگیر جنگ غزه، جبهه‌های شمالی درگیر منازعه با حزب الله لبنان، و جبهه‌های شرقی در کرانه باختری مشغول سرکوب فلسطینیان در کرانه باختری است. با این حال، ارتش این رژیم بر حسب نیاز برای انجام عملیات اقدام به جابه جایی نیرو‌های خود می‌کند. 

به گزارش الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) ۲ تیپ رزمی را از مرز‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی برای انجام عملیات به نوار غزه فراخواند. 

براساس بیانیه منتشر شده از سوی ارتش، تیپ دوم ذخیره لشکر ۱۴۶ و تیپ ۶۷۹ لشکر ۲۱۰ از مرز‌های لبنان به غزه منتقل خواهند شد و در این باریکه مستقر می‌شوند. 

هر تیپ پیاده ارتش رژیم صهیونیستی به طور متعارف از ۲ تا ۵ هزار نیروی نظامی تشکیل شده است. 

در این بیانیه از ماهیت عملیات احتمالی این ۲ تیپ در غزه جزئیاتی ارائه نشده است، اما این انتقال پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات صهیونیست تهدید به اجرایی کردن حمله زمینی به رفح، جنوبی‌ترین منطقه غزه کرده اند. اکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار آواره فلسطینی در این باریکه مستقر هستند. 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی استقرار ۴ گردان حماس در رفح بوده و تاکید دارد برای پیروزی قطعی در جنگ عملیات زمینی در رفح ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • فراخوان دو تیپ ارتش رژیم صهیونیستی از مرز لبنان به غزه
  • حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در لبنان + فیلم
  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  • رأی الیوم:حاکمیت اردن استمرار جغرافیای راهبردی رژیم صهیونیستی است
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی به کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری سایبری دارند
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • زیرپوست وتوی کشور فلسطین
  • حکیم: جهان رژیم اسرائیل را وادار به توقف جنگ غزه کند
  • ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده + عکس