Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@15:52:23 GMT

تخلیه مستقیم غلات وارداتی از بنادر به قطار عملیاتی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۷۷۹۰

تخلیه مستقیم غلات وارداتی از بنادر به قطار عملیاتی شد

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از تخلیه مستقیم ۷۰ هزار تن غلات کشتی در بندر شهید رجایی به قطار و حمل آن به مقاصد مختلف در کشور خبر داد. ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۶ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سعید رسولی اظهار داشت: با برنامه ریزی انجام شده و همکاری سازمان بنادر و دریانوردی، گمرک، شرکت بازرگانی دولتی و شرکتهای حمل و نقل ریلی از امروز تخلیه محموله اولین کشتی (کشتی Summit Succes ) به قطار به صورت مستقیم، در بندر شهید رجایی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه وزن محموله این کشتی 70 هزار تن بوده که به سیلوهای شهرهای کرمان، یزد، اصفهان، تهران و مشهد حمل خواهد شد،‌افزود: حفظ کیفیت غله به دلیل حذف تخلیه و بارگیری مکرر و توقف در انبار، کوتاه شدن زمان حمل این کالای استراتژیک و کاهش تلفات و سوانح جاده ای را از جمله مهمترین مزایای روش حمل مستقیم غلات برشمرد.

وی ادامه داد: صرفه جویی در مصرف سوخت، کمک به حفظ محیط زیست، ارتقاء بهره وری شبکه و ناوگان راه آهن کشور و عملیات بندری و به طور کلی افزایش سهم حمل ریلی کشور، از دیگر مزیت های حمل مستقیم محمولات از کشتی به قطار است.

به گزارش تسنیم، در گذشته محموله کشتی ها به وسیله کامیون به محوطه های داخل بندر حمل و تخلیه می شد و پس از صرف زمان قابل توجه ای جهت انجام تشریفات گمرکی و بندری و انبار، بخشی از آن کالا مجدداً توسط قطار بارگیری و به سمت مقاصد حمل می شد.  در روش جدید محموله به صورت مستقیم از کشتی به داخل واگن بارگیری و به سرعت از بندر به سمت مقاصد مختلف، از طریق شبکه گسترده ریلی حمل می شود.

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81,77,78/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان بنادر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بنادر سازمان بنادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۷۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور

روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران اعلام کرد: قرارداد اجاره شناور‌ها به منظور عملیات هدایت، پهلو دهی و جدا سازی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور به امضای حسین یونسی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به نمایندگی از بنادر شمالی و سیاوش رضوانی مدیر عامل شرکت مهندسی و خدمات دریایی نگین سبز خاورمیانه رسید.

اله مراد عفیفی پور سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در این مراسم طی سخنانی، عملیات راهنمایی و یدک کشی را از ارکان مهم فعالیت‌های حوزه دریایی سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد.

او افزود: عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در سه حوزه شمال، جنوب غرب و جنوب شرق کشور در حال انجام است که امروز قرارداد حوزه شمال کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر به امضا رسید.

عفیفی پور گفت: خوشبختانه فعالیت شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه دریایی در بنادر سراسر کشور در سطح و تراز شرکت‌های بین المللی است.

در این مراسم مدیران کل بنادر گیلان، مازندران و امیر آباد در خصوص مشکلات و چالش‌های موجود در زمینه انجام عملیات هدایت، پهلو دهی و جدا سازی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند و خواستار رفع این مشکلات از سوی شرکت پیمانکار طرف قرارداد شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد
  • ۱۰۰ کامیونت زباله دپو شده در یک منزل مسکونی در بجنورد بارگیری شد
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • فروردین ماه پررونق در بزرگترین بندر شمال 
  • آغاز رکورد شکنی بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۳