Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-20@03:44:59 GMT

خدا کند ترامپ کرونا نگیرد!

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۵۷۸۱۰

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به تحرکات روز‌های اخیر آمریکایی‌ها در عراق گفت:

اخبار سیاسی - این روزها، آمریکا بعد از ناکامی در تحمیل مهره خود به عنوان نخست وزیر عراق، دست به تحرکات نظامی تازه‌ای زده است که با توجه به شرایط سختی که با آن روبروست، بسیار بعید به نظر می‌رسد این تحرکات نظامی و جا به جائی نیروها، اهمیتی بیشتر از یک عملیات روانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آمریکا و متحدان اروپائی و منطقه‌ای آن طی دو دهه اخیر شکست‌های سنگینی را در منطقه تجربه کرده اند، تصریح کرد: آن‌ها به خوبی می‌دانند که از کمترین توان و آمادگی لازم برای ورود به یک درگیری تازه در منطقه برخوردار نیستند. شریعتمداری ادامه داد: نمایش نظامی آمریکا در حالی است که امروزه عراق با حضور فعال و آزمون داده نیرو‌های مقاومت این کشور و برخورداری از حمایت همه جانبه و اعلام شده جبهه سراسری مقاومت، می‌تواند به جهنمی برای نظامیان تروریست آمریکا تبدیل شود و بدیهی است که در این صورت، متحدان منطقه‌ای آمریکا نظیر عربستان، امارات، بحرین و… نیز از آتش این جنگ در امان نخواهند بود و نباید هم در امان باشند چرا که آن‌ها از یک سو خاک این کشور‌ها را در اختیار نظامیان تروریست آمریکا قرار داده اند و از سوی دیگر با دلار‌های نفتی خود، هزینه نظامی آمریکا را تأمین می‌کنند؛ بنابراین بخشی از قوای متخاصم و مهاجم تلقی می‌شوند. وی، اخبار رسانه‌های آمریکا مبنی بر وجود تنش گسترده و اختلافات عمیق مقامات آمریکائی درباره حمله احتمالی به عراق را مورد اشاره قرار داد و گفت: این موضوع اگر بخشی از همان سناریوی عملیات روانی نبوده و در نقش پلیس خوب و پلیس بد ظاهر نشده باشند باید این تنش و اختلافات را نشانه دیگری از سردرگمی آمریکائی‌ها تلقی کرد که طبیعی نیز به نظر می‌رسد، چرا که امروزه آمریکا از یک سو با شیوع فراگیر کرونا و ناتوانی آشکار در تأمین تجهیزات پزشکی برای مهار این ویروس روبروست تا آنجا که زمزمه کاهش حضور نیرو‌های ارتش در یایگاه‌ها و مراکز نظامی به منظور پیشگیری از ابتلای نظامیان به کرونا در میان است. شریعتمداری ادامه داد: از سوی دیگر ترامپ با اعتراض گسترده مردم آمریکا دست به گریبان است که چرا به جای تأمین بهداشت مردم آمریکا، توان و ظرفیت‌های کشور را به درگیری‌های منطقه‌ای مشغول کرده است. موضوع دیگری که این روز‌ها اعتراض گسترده مردم آمریکا را درپی داشته و دارد، شکست‌های پی در پی آمریکا در اقدامات نظامی دو دهه اخیر است که به گفته ترامپ ۷ هزار میلیارد دلار برای آمریکا هزینه داشته و هیچ دستاوردی نداشته است. وی افزود: با توجه به ناتوانی برملا شده آمریکا برای ورود به یک درگیری نظامی تازه در منطقه و عواقب پشیمان کننده‌ای که درپی خواهد داشت باید تحرکات نظامی اخیر آمریکا در عراق و جابه جائی نیرو‌ها در عین الاسد و اربیل و حتی رزمایش ۲۳ مارس تفنگداران آمریکا با ارتش امارات و ... را در حد و اندازه یک عملیات روانی با دو هدف مرعوب کردن مردم عراق و انحراف افکار عمومی مردم آمریکا از ناتوانی نزدیک به رسوائی دولت این کشور در مقابله با ویروس قتل عام کننده کرونا ارزیابی کرد. مدیرمسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: اگر ترامپ احمق ــ و نه دیوانه ــ دست به حماقت بزند و به عراق حمله کند شکست سخت و تلفات نظامی سنگینی را برای آمریکا و ارتش تروریست آن رقم زده است. حماقتی که هرچه باشد، پیروزی بزرگی برای جبهه مقاومت خواهد بود و از این روی باید دعا کرد و عاجزانه از خدا خواست که ترامپ به ویروس کرونا مبتلا نشود و به حماقت‌های خود ادامه بدهد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آمریکا شریعتمداری کرونا ترامپ شریعتمداری ویروس کرونا ترامپ مردم آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۷۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: اسرائیل خطا کند با برخوردی سهمگین مواجه می‌شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران با تبریک روز ارتش، گفت: ارتش در کنار ملت قرار گرفته و برای دفاع از وطن و تمامیت ارضی و ارزش‌های انقلاب اسلامی اقدام می‌کند. ارتش ما خود را از سایر ارتش‌های دنیا با ویژگی عقیده و ایمان به خدا و اتکال به قدرت الهی متمایز کرده است.

وی ادامه داد: ارتش ما ارتش با مهارت و آموزش دیده است. اطلاعات نظامی‌اش به روز است و این مهارت ارتش ما را ممتاز کرده است. ارتش مجهز به نوآوری‌ها و فناوری‌های به روز است. تجهیزاتی که تا قبل انقلاب اسلامی به دست کشورهای دیگر باید نگهداری می‌شد، امروز به دست توانای نیروهای مسلح و ارتش ما به روز می‌شود. استقلال فنی، صنعتی، نظامی و بومی در کشور به برکت تلاش جوانان ما در ارتش، سپاه و نیروهای مسلح پیدا شده است.

رئیس جمهور افزود: ساخت جنگنده‌ها، شناورهای سطحی و زیرسطحی، تانک‌ها و خودروهای زرهی، سامانه‌های هوشمند قدرت نظامی ما را نه فقط در منطقه، بلکه در جهان می‌تواند به عنوان قدرت برتر مطرح کند. این اقتدار نه عاریه‌ای، بلکه بومی است. این اقتدار، اقتدار ملت بزرگ ملت ایران است.

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: ارتش مجهز و به روز، سپاه مقتدر و نیروهای مسلح ما پشتوانه اقتدار کشور هستند. نیروهای منطقه می‌توانند به نیروهای مسلح ما اتکا کنند.

وی با اشاره به انسجام ارتش، سپاه، بسیج، فراجا و مردم، گفت: نیروهای مسلح از مردم و در کنار مردم هستند و در کرونا و بلایای طبیعی در کنار مردم و غمخوار مردم هستند و در دل و جان مردم هستند. دفاع از مردم و وطن و انقلاب اسلامی و ایستادگی در مقابل گروه های تروریستی و حفاظت از مرزهای کشور از ویژگی های نیروهای مسلح ماست. مردم منطقه و دنیا به نقش نیروهای مسلح ما واقف هستند.

رئیسی گفت: بعد طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فرو ریخت و ثابت کرد قدرت آنها، تار عنکبوتی است. اقتداری که سپاه و ارتش آفریدند و کاری کردند که به فرموده فرمانده کل قوا، رژیم صهیونیستی تنبیه شد. این عملیات دقیق و حساب شده بود و اعلامی بود به همه جهان و قدرت های به ظاهر مجهز، به آمریکا و حامیان رژیم صهیونیستی که ایران در صحنه است و نیروهای مسلح ما آماده و منتظر فرمانده کل قوا هستند.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: وعده صادق اقدامی محدود و نه فراگیر بود. اگر قرار بود اقدامی گسترده باشد، می دیدند چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نمی ماند ولی قرار بود اقدام محدود باشد، تنبیهی برای رژیم صهیونیستی باشد و مراکزی که علیه ما اقدام شده بود، برخورد شود. اگر کوچک ترین تعرضی از سوی رژیم صهیونیستی به خاک ما انجام شود برخوردی سهمگین و شدید با آنها خواهد شد.

وی گفت: در ادبیات آمریکایی ها سخن از گزینه نظامی روی میز نیست و این به خاطر اقتدار نیروهای مسلح ماست. شکست رژیم صهیونیستی، شکست اطلاعاتی، امنیتی، نظامی بود اما بالاتر از این ها شکست راهبردی بود. برخی کشورها دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بودند اما الان پیش ملت‌های خود سرافکنده هستند و این شکست راهبردی برای آن رژیم بود. مردم ایران و بسیاری از مردم دنیا در روز قدس، دفاع از مردم فلسطین و مقاومت را در برابر راهبرد تسلیم و سازش فریاد زدند.

رئیس جمهور ادامه داد: از همه روزها حمایت از مقاومت و تنفر از آمریکا و رژیم صهیونیستی را بیشتر می بینیم و این یعنی پیروزی و افتخار ملت ما. نیروهای مسلح ما افتخار کنند که پرچم حمایت از فلسطین و مقاومت، امروز پرچم همه ملت ها و ادیان شده است و این یعنی پیروزی گفتمان انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب.

رئیسی افزود: به کشورهای منطقه عرض می کنم که نیروهای نظامی ما امنیت ساز، صلح آفرین و موجب اقتدار برای منطقه و کاملا قابل اتکا هستند و این کشورها به جای ارتباط با رژیم صهیونیستی به داشته های خود و نیروهای مسلمان و ارتش و سپاه ما اتکا کنید. نیازی به نیروهای بیگانه در منطقه نیست.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: ما در وزارت دفاع، پشتیبانی از نیروهای مسلح را وظیفه خود می‌دانیم. مساله آنها مساله ماست. برنامه ریزی شده که کمترین مشکل به لحاظ تدارکاتی و پشتیبانی داشته باشیم. جلوه های زیبای همکاری دولت و نیروهای مسلح را مشاهده می کنیم و رهبری هن بر آن تایم دارند و در گره گشایی از زندگی مردم تاثیرگذار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • هشدار رئیسی به صهیونیست‌ها در مراسم رژه روز ارتش
  • رئیسی: اسرائیل خطا کند با برخوردی سهمگین مواجه می‌شود