Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد امامی امین» معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت تولید اقلام بهداشتی گفت: مراکز تولیدی برای تولید اقلام مورد نیاز بهداشتی در حال حاضر به صورت سه شیفت در حال فعالیت هستند. 

وی ادامه داد: بخشی از واحدهای تولیدی تعطیل هستند، اما تولیدکنندگان اقلام بهداشتی مانند ماسک و دستکش به صورت فعالانه در حال کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر نیز این اقلام نه تنها در داروخانه ها موجود است، بلکه در سوپرمارکتها نیز یافت می شود و کمبودی در این زمینه وجود ندارد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: در بخش مواد ضدعفونی کننده نیز کارخانجات توان تولید بسیاری دارند و حتی برخی کارخانه ها مدعی هستند یک پنجم تولیدات خود را در حال حاضر به فروش می رسانند و در این زمینه نیز مشکلی وجود ندارد و نیاز بازار تامین می شود. 

امامی امین با بیان اینکه ظرفیت تولید ماسک در استان تهران حدود 20 برابر افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: قبول داریم کاستی هایی وجود دارد و تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز راه باقی است. بخشی از مشکل کارگاههای تولید ماسک بودند، البته در حال حاضر به اندازه کافی کارگاه داریم، اما در خصوص تولید پارچه اولیه برای ماسک با مشکل مواجه هستیم که این موضوع در حوزه استان تهران نیست. البته اطلاع دارم که کارخانه های تولید پارچه نیز با افزایش نیرو به صورت سه شیفت فعالیت می کنند تا بتوانند نیاز کارخانه های تولید ماسک برطرف کنند. 

وی درباره مواد اولیه مواد ضدعفونی کننده گفت:  چون رقابت در بازار ایجاد شده، با مشکل کمبود الکل مواجه شدیم، البته در اوایل شیوع بیماری ما گلایه های بسیاری از کارخانجات درخصوص کمبود مواد اولیه مانند الکل داشتیم در حالی که هم اکنون این گلایه ها بسیار کمتر شده است و این به معنی این است که تولید الکل  اتانول نیز افزایش داشته و تقریبا نیاز تولیدکنندگان را تامین می کند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همچنین درباره تامین اقلام ضروری گفت: در خصوص تامین اقلام ضروری در استان هیچ مشکلی وجود ندارد در تمامی فروشگاههای زنجیره ای و سوپرمارکتها همه اقلام مورد نیاز مردم در دسترس است و انباشتی از کالا وجود دارد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد. 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حال حاضر وجود ندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۵۷۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان به ۱۱۷ همت اعتبار نیاز دارد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، نشست بررسی طرح‌های نیمه تمام استان‌های یزد، هرمزگان، مرکزی و زنجان به ریاست وزیر کشور و با حضور استاندار یزد به صورت ارتباط تصویری برگزار شد.   استاندار یزد در این نشست، با اشاره به وجود ۱۲۸۰ طرح ملی و استانی نیمه تمام در استان یزد گفت: از این تعداد ۱۶۷ طرح ملی و ۱۱۱۳ طرح استانی است که در مجموع تکمیل آن‌ها نیازمند ۱۱۷ همت اعتبار است.   فاطمی در ادامه به آخرین وضعیت اجرای طرح‌های مذکور اشاره و خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی ۵۳۶ طرح کمتر از ۵۰ درصد، ۲۴۱ طرح بین ۵۰-۷۰ درصد و ۳۳۶ طرح بالای ۷۰ درصد است.   استاندار یزد با اشاره به عزم جدی دولت جهت تکمیل طرح‌های نیمه تمام شاخص و مورد مطالبه عموم مردم استان‌ها در قالب طرح «ایران یار»، اظهارکرد: براساس شاخص‌های ابلاغی طرح کشوری تکمیل طرح‌های نیمه تمام، طرح‌های اولویت دار استان یزد در دو گروه تقسیم بندی شد.   وی با بیان اینکه طرح‌های مذکور در دو گروه «طرح‌های ملی_استانی» و «شهرستانی_ محلی» تعریف شده است، افزود: در گروه طرح‌های ملی_ استانی ۳۱ طرح شامل ۴ کلان طرح اقتصادی و ۲۷ طرح عمرانی قرار گرفته که تکمیل آن‌ها نیازمند ۱۲ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.     فاطمی تعداد طرح‌های منتخب با ویژگی‌های شهرستانی_محلی را ۳۵۶ مورد دانست و تصریح کرد: از این تعداد ۱۸۶ طرح عمرانی و ۱۷۰ طرح اقتصادی هستند که تکمیل اینطرح‌ها به ترتیب قریب به ۲۰ همت اعتبار و ۲۵ همت تسهیلات نیاز دارد.   وی در پایان اظهارکرد: به منظور تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان یزد در قالب طرح مورد پیگیری دولت سیزدهم، دو سبد پیشنهادی مذکور مبتنی بر مطالبات و نیازمندی‌های مردم تدارک دیده شده است تا پس از نظر سنجی و اولویت بندی طرح ها، اقدامات مربوط به تکمیل آن‌ها انجام شود.

دیگر خبرها

  • افزایش خدمات بهداشتی و درمانی به شهروندان تهرانی
  • کالاهای اساسی مورد نیاز هیات های استان تهران درلیالی قدر توزیع شد
  • مشکلات بیمارستان رازی شهر ایلام رفع شود
  • تامین اقلام اساسی هیات‌های مذهبی برای شب قدر
  • آرامش بر بازار اقلام اساسی حاکم است
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان به ۱۱۷ همت اعتبار نیاز دارد
  • اقلام اساسی هیئت‌های مذهبی برای شب قدر تامین شد
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام یزد به ۱۱۷ همت اعتبار نیاز دارد
  • اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام با بهره‌گیری از توان خراسان رضوی
  • جهش تولید به امیدآفرینی نیاز دارد